Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، چین کشوری پهناور است که تنوع فرهنگی و زبانی زیادی در آن وجود دارد. به همین دلیل ممکن است خانه‌های یک سوی این سرزمین با خانه‌های سوی دیگرش کاملا متفاوت باشد.

با این حال، ویژگی‌هایی هست که در خانه‌ همه‌ چینی‌ها می‌توان آن‌ها را دید. در ادامه با این ویژگی‌ها که وب‌سایت روزیاتو منتشر کرده، آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- اجاق گازها معمولاً فقط دو شعله دارند

اجاق گازها در چین معمولاً به دلیل فضای کم آشپزخانه‌ها بسیار کوچک‌اند. چینی‌ها همزمان چندین غذا درست نمی‌کنند به همین دلیل به شعله‌های بیشتری نیاز ندارند. هیچ فر یا مایکروفری هم وجود ندارد. البته امکان خرید فر را دارید، اما به‌سختی می‌توان جایی برای گذاشتن آن پیدا کرد.

۲- به ندرت ماشین ظرفشویی وجود دارد اما حتماً ضدعفونی‌کننده‌ ظروف است

این دستگاه مثل ماشین ظرفشویی است و معمولاً خارجی‌ها را حیرت‌زده می‌کند. چینی‌ها اول ظرف‌ها را با دست می‌شویند بعد آن‌ها را در دستگاه ضدعفونی‌کننده می‌گذارند که با پرتو فرابنفش ظرف‌ها را استرلیزه می‌کند.

۳- یک قفسه‌ باریک چند طبقه در آشپزخانه وجود دارد

این قفسه که پهنای آن فقط به اندازه‌ یک بطری است از آن برای نگهداری از چاشنی‌ها استفاده می‌شود. نکته آن است که در پخت غذاهای چینی از افزودنی‌های زیادی استفاده می‌شود، مثل سس سویا، انواع عصاره‌های گیاهی، سرکه و غیره. این قفسه‌ باریک بهترین جا برای نگهداری این چاشنی‌هاست.

۴- ممکن است یخچال را در اتاق پذیرایی بگذارند

علت این موضوع ساده است. آشپزخانه‌ها گاهی به قدری کوچک‌اند که یخچال در آن‌ها جا نمی‌شود. در این صورت ممکن است یخچال را در اتاق پذیرایی یا دیگر اتاق‌های خانه بگذارند.

۵- در آشپزخانه فقط آب سرد وجود دارد

برای داشتن آب گرم در آشپزخانه باید آبگرمکن نصب کنید اما اول آنکه هر کسی استطاعت مالی خریدن آبگرمکن را ندارد و دوم آنکه اگر خانه اجاره‌ای باشد ممکن است صاحبخانه اجازه نصب آن را ندهد. به همین دلیل چینی‌ها نه تنها ظرف‌ها را با دست می‌شویند بلکه مجبورند این کار را با آب سرد انجام دهند.

۶- شکل ماشین‌های لباسشویی متفاوت است

خانه‌های چینی‌ها ماشین لباسشویی دارند، اما ظاهر و نحوه‌ کار کردن آن‌ها متفاوت است. این ماشین‌های لباسشویی لباس‌ها را با آب سرد می‌شویند، چون هیچ گرمکنی در آن‌ها تعبیه نشده است. با این حال، می‌توانید به صورت دستی به ماشین آب گرم اضافه کنید. در ِ این ماشین‌های لباسشویی از بالا باز می‌شود و دیگ آن‌ها هم به شکل خاصی می‌چرخد که باعث می‌شود در نهایت همه‌ لباس‌ها در هم گره بخورند.

۷- از تراس خانه استفاده‌های دیگری می‌شود

چینی‌ها به‌ندرت در تراس خانه وقت می‌گذرانند. آن‌ها از تراس برای انبار کردن وسایل مختلف و خشک کردن لباس‌های شسته شده استفاده می‌کنند. گاهی ممکن است چند تایی گلدان یا یک قفس پرنده هم بگذارند، اما به تراس خانه به عنوان جایی برای تفریح و استراحت نگاه نمی‌کنند.

۸- هیچ فرشی وجود ندارند

استفاده از فرش و موکت در چین رایج نیست؛ و البته توضیح ساده‌ای هم برای آن وجود دارد. وقتی کف خانه از جنس کاشی یا چوب باشد شستن و تمیز کردن آن راحت‌تر است تا فرش که به رسیدگی‌های خاصی نیاز دارد. چینی‌ها خانه‌ خود را هر روز تمیز می‌کنند. آن‌ها کف خانه را نه تنها جارو می‌کشند بلکه می‌شویند.

کد خبر 581270 برچسب‌ها لوازم خانگی دکوراسیون چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: لوازم خانگی دکوراسیون چین چینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!

دریافت 11 MB

به گزارش همشهری آنلاین، گروهک تروریستی موسوم به «انصار الفرقان» با تکیه بر حمایت مالی دشمنان انقلاب و نظام تاکنون تعدادی از حافظان امنیت در حوزه استان سیستان و بلوچستان را به شهادت رسانده است.

در این فیلم اعترافات عضو بازداشت‌شده گروهک انصارالفرقان درباره یکی از سرکردگان گروهک معروف به «گرگین» و جنایات این گروهک تروریستی را مشاهده می‌کنید.

تروریست الیاس قنبرزهی معروف به «گرگین» برای کاسبی پول ترور فرزندان ملت و جنایت را در دستور کار قرار داده بود.

همدست تروریست الیاس قنبرزهی درباره اقدامات این گروه می‌گوید: در پاکستان آموزش‌های لازم را فرا گرفتیم و برای انجام عملیات به اطراف زاهدان آمدیم؛ در چند عملیات مختلف چند سرباز و بسیجی را کشتیم؛ در پلیس راه زاهدان و خاش چند عملیات داشتیم.

مهمترین اقدمات تروریست الیاس قنبرزهی راه‌اندازی شبکه تروریستی در کورین و زاهدان و انجام بیش از 16 اقدام تروریستی طی دو سال گذشته بوده که به شهادت ده‌ها تن از فرزندان دلیر این مملکت منجر شده است.

همدست  ‌تروریست الیاس قنبرزهی معروف به «گرگین» با تشریح عملیات تروریستی گروهک انصار الفرقان تأکید کرد: گرگین در هر جایی که عملیاتی انجام می‌داد تعداد کشته‌ها و مجروحان را برای اینکه پول بیشتری دریافت کند افزایش می‌داد و تمام اقدامات تروریستی که انجام می‌داد فقط برای پول بود.

این تروریست با اعلام پشیمانی از انجام اقدامات تروریستی که در زاهدان و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان با دستور الیاس قنبرزهی انجام می‌داد، گفت: در تمام عملیات‌ها فردی از مراحل کار ‌فیلم می‌گرفت و ‌به طور گسترده در فضای مجازی پخش می‌کرد؛ الآن که به اقدامات تروریستی که انجام داده‌ام نگاه می‌کنم می‌بینم اشتباه کرده‌ام، برای تمام این کشتارها فقط 11 میلیون تومان پول گرفته و بسیار پشیمانم.

وی با ابراز اینکه "تمام کارهایم اشتباه بوده است و هم این دنیای خود و هم آخرتم را خراب کردم."، گفت: جوانان سیستان و بلوچستان هوشیار باشند و بدانند این ترویست‌ها فقط پول می‌گیرند تا جوانان را خراب کنند و هیچ‌گاه دلسوز مردم نیستند و جوانان اگر کشور و شهر خود را دوست دارند باید از آنها دوری کنند و اگر کسی از این تروریست‌ها با آنها ارتباط گرفت فوراً به مأموران اطلاعاتی خبر بدهند.

کد خبر 848282 منبع: فارس برچسب‌ها ترور خبر ویژه تروریسم در ایران

دیگر خبرها

  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • حمایت تمام قد وزیر کشور از قرارداد زاکانی با چینی ها /تهران تقسیم می شود؟
  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!
  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان