Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:21:48 GMT

بایدن بر محاکمه ترامپ در سنا تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۳۸۵۸

بایدن بر محاکمه ترامپ در سنا تاکید کرد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: بایدن در مصاحبه ای کوتاه به این شبکه خبری گفت که محاکمه باید رخ دهد.

بنابراین گزارش، در جریان یک کنفرانس خبری در محل کاخ سفید، بایدن به خبرنگار این شبکه خبری گفت که البته محکمه ترامپ می تواند دستورکارهای قانونی  و تایید اعضای دولت وی را که باید در مجلس سنا مورد بررسی قرار گیرد، تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن افزود: به نظرم این محاکمه باید رخ دهد، اما اگر این موضوع رخ ندهد تاثیری منفی خواهد داشت.

این چهارمین محاکمه یک رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ این کشور به شمار می رود و این نخستین باری است که یک رئیس جمهوری در آمریکا دوبار استیضاح و محاکمه می شود.

بایدن که برای نخستین بار پس از ورود به کاخ سفید درباره استیضاح و محاکمه سلف خود اظهار نظر می کرد، افزود: تصور نمی کنم که ۱۷ عضو جمهوریخواه سنا به محکوم شدن ترامپ رای دهند، مجلس سنا از آن زمانی که من در آن بوده ام تغییر کرده است، اما تصور نمی کنم تغییر چندانی کرده باشد.

به گزارش ایرنا از دفتر یویورک؛  پرونده استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برای بررسی در محکمه سنا، به این مجلس ارسال شد.

اعضای موسوم به مدیران استیضاح که منتخب مجلس نمایندگان آمریکا هستند، شامگاه دوشنبه پرونده استیضاح ترامپ را با اتهام «تحریک برای شورش» به مجلس سنا ارسال کردند  تا در جلسات محاکمه‌ای که قرار است از ۲۰ بهمن ماه تشکیل شود، رسیدگی شود.

پس از رسیدن پرونده به سنا، جیمی راسکین سرپرست تیم مدیران استیضاح از مجلس نمایندگان، دادخواست اتهامی ترامپ را قرائت کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا ۲۵ دی‌ماه پس از بحثی حدود پنچ ساعته،  وارد رای‌گیری برای دومین استیضاح ترامپ در مدت چهار سال شد که ۲۳۲ نفر با آن موافقت و ۱۹۷ نفر با آن مخالفت کردند.

۱۰ نفر از جمهوری‌خواهان نیز به نفع موافقان استیضاح ترامپ رأی دادند. ضمن آنکه پنج نماینده نیز از رأی دادن امتناع کردند.

پس از حادثه شورش هواداران ترامپ در ۱۷ دی‌ماه و یورش به ساختمان کنگره آمریکا که به کشته شدن ۶ نفر و مجروح شدن تعداد زیادی منجر شد، استیضاح ترامپ در دستورکار نمایندگان عمدتا دموکرات قرار گرفت.

ترامپ پیش از به اتهام «سو استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کارکنگره»  در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی استیضاح شد که جلسات این اسیتضاح و دادگاه وی که در صحن مجلس سنای آمریکا برای محاکمه برگزار شد تا فوریه ۲۰۲۰ به درازا کشید.

وی در نهایت با ۵۳ رای در برابر ۴۷ رای سناتورهای مجلس سنا تبرئه شد.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها کنگره آمریکا مجلس سنا استیضاح ترامپ جو بایدن ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا مجلس سنا استیضاح ترامپ کنگره آمریکا مجلس سنا استیضاح ترامپ جو بایدن ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور استیضاح ترامپ مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز روز جمعه به وقت محلی گزارش داد: دولت بایدن تصمیم گرفته است که کمک نظامی به سه گردان ارتش اسرائیل را به رغم نتیجه گیری مبنی بر «نقض فاحش حقوق بشر» غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری، لغو نکند.

در این گزارش آمده است که این ارزیابی در نامه‌ای از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده است.

بنا بر گزارش ها، بلینکن اعلام کرده که این تصمیم باعث تاخیر در ارائه هیچ نوع کمکی به اسرائیل نخواهد شد، اسرائیل نیز کل مبلغ اختصاص یافته توسط کنگره را دریافت خواهد کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

تصویب این قانون پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این لایحه گفته بود: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این قانون شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟