Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش رابط شورایاری منطقه ۲۰ شهرداری تهران با اشاره به اینکه شورایاری‌ها علاوه بر رصد مشکلات به اولویت بندی این چالش‌ها برای حل آن می‌پردازند، گفت: شورایاران ناظران بیداری هستند که بدون توقع و چشمداشت دلسوزانه برای معضلات شهری حرکت می‌کنند که باید قدر آنها دانسته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید ارتباط دوستانه و محترمانه میان مدیریت منطقه و شورایاران وجود داشته باشد تا در مسیر تحقق انتظارات شورایاران به عنوان نخبگان محلات گام برداشت. متاسفانه در سطح بسیاری از مناطق پروژه‌های کوچک مقیاس تعریف شده ارتباطی با چالش‌ها و معضلات محلات ندارد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در برخی مناطق دیده شده که اجرای وظایف ذاتی شهرداری به عنوان پروژه‌های کوچک مقیاس در سطح محلات تعریف می‌شود و خواهش من این است که در سال ۱۴۰۰ شهرداران مناطق توجه ویژه به حل چالش‌های تعریف شده برای هر محله کنند.

وی ادامه داد: در منطقه ۲۰ مجموعا ۱۹ محله داریم که در فهرست پروژه‌های کوچک مقیاس محلی تعریف شده اند و با چالش‌های تعریف شده شورایاران انطباق حداقلی دارند؛ از سوی دیگر توقع می‌رود شورایاران عزیز کمک کار مدیریت شهری باشند. حل برخی از چالش‌ها باید از طریق جذب سرمایه گذار و برخی نیز از طریق فعال کردن مسئولیت اجتماعی CSR حل شود. شورایاران خود را بازوی همکار مدیریت شهری بدانند و در این مسیر به مدیران کمک کنند.

فراهانی در پایان تصریح کرد: در خصوص ابر مسئله منطقه ۲۰ هم عرض کنم که آلایندگی سیمان ری نقش عمده‌ای در آلودگی هوا دارد و در حال حاضر که هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است در منطقه ۲۰ برای همه گروه‌ها ناسالم گزارش شده است، روز‌های گذشته که هوا سالم بود، هوای شهر ری همچنان ناسالم بود که سهم عمده آن به فعالیت صنایع آلاینده‌ای مانند پالایشگاه و سیمان ری باز می‌گردد و انتظار آن است که مسوولین ذیربط اقدام اساسی و جدی در این خصوص انجام دهند.

بیشتر بخوانید

گسترش معضلات بهداشتی و اجتماعی در شهرستان ری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران پروژه های کوچک مقیاس تعریف شده منطقه ۲۰ چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده

 امیر شهرابی فراهانی شهردار منطقه در جریان این بازدید از محدوده خیابان رحیمی، سرای محله فیروزه و دوربرگردان سوم خرداد بازدید کرد و گفت: از عوامل خدمات شهری، ترافیک و عمران می‌خواهم که در روز‌های آینده با حذف موانع و زوائد ترافیکی موجود در خیابان‌ها موجب سهولت تردد در محدوده منطقه شوند.

شهردار منطقه ۱۴ با تاکید بر کاهش بار ترافیکی افزود: لازم است ظرف یک هفته، با حداکثر ۱۰ روز آینده مسیر مسدود در بزرگراه شهید شوشتری حدفاصل اتوبان بسیج_محلاتی و پل ابوذر بازگشایی و مسیر تردد شهروندان همواره شده و از بار ترافیکی شرق منطقه کاسته شود.

شهردار منطقه در حاشیه این بازدید با بیان آنکه طرح احداث آزاد راه شهید شوشتری به عنوان تثبیت کننده حریم نهایی شرق تهران شامل احداث بزرگراهی شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران است و بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می‌کند، یادآور شد: طول این معبر بزرگراهی کمربندی بالغ بر ۱۵ کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت به عرض پوسته تا ۷۶متر است که هر مسیر شامل ۳خط عبور بوده و در میانه مسیر از طریق تقاطع غیر هم سطح به بزرگراه شهید محلاتی متصل می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این بزرگراه به عنوان کمربندی شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج و نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی، مدیریت شهری بر آن شد تا روند احداث این بزرگراه به عنوان یکی از اولویت‌های عمرانی از مسیر و محدوده منطقه تسهیل یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک / فیلم