Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@08:30:34 GMT

سطح حساس بازار سکه | حباب سکه چقدر شد؟

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۳۸۸۰

سطح حساس بازار سکه | حباب سکه چقدر شد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، بی محلی سکه به نزول دلار ادامه نیافت و در ساعات انتهایی روز دوشنبه، فلز گران بهای داخلی بیش از ۳۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. بازیگران سکه در ابتدای روز دوشنبه واکنش خاصی به کاهش قیمت دلار نشان نداده بودند و در نهایت نیز توانستند قیمت این فلز گران بها را تا ساعت ۵ بعدازظهر در نزدیکی سطح ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه مهم رئیس اتحادیه طلا و جواهر به خریداران طلا

سکه در آن مقطع زمانی بیشتر تحت تاثیر رشد اونس طلا قرار داشت. با این حال، از حدود ساعت ۶ بعدازظهر موج نزولی وارد بازار شد که تا ساعت ۱۱ شب ادامه پیدا کرد. سکه در معاملات شبانه سطح حساس ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست داد و به نقطه ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان برخورد کرد. سطح یاد شده از لحاظ فنی برای بازار از اهمیت زیادی برخوردار بود. تحلیل گران فنی  ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به عنوان سطحی در نظر گرفته بودند که بالا ماندن از آن، انتظارات افزایشی را تقویت می کند و نزول به زیر این سطح، منجر به تقویت بازیگران کاهشی خواهد شد.

نزول ارزش واقعی سکه

بعدازظهر روز دوشنبه، ارزش ذاتی سکه به ابتدای محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی رسید. در صورتی که امروز دلار در همان محدوده ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان معاملات خود را آغاز کند، ارزش واقعی سکه می تواند تا محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نیز پایین برود.

سکه؛ ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان | جدیدترین قیمت طلا و سکه در ۶ بهمن ۹۹

به این ترتیب، می توان گفت، امروز دلار برای سکه نقش اساسی را بازی خواهد کرد. در کنار این، روز دوشنبه اونس طلا نتوانست رفتار افزایشی خود را ادامه دهد و این موضوع تا حد زیادی افزایشی های بازار سکه را غافلگیر کرد. عده زیادی انتظار داشتند، طلای جهانی کار خود را با قدرت در هفته جاری آغاز کند، ولی طلا نتوانست صعود خاصی را تجربه کند. از زاویه حباب نیز اتفاق تازه ای در بازار روز دوشنبه رخ نداد، ولی وقتی ارزش واقعی سکه ۴ درصد پایین تر از بازار باشد، می توان انتظار افت بیشتر قیمت را داشت.

کد خبر 581269 برچسب‌ها سکه - قیمت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سکه قیمت ۱۰ میلیون هزار تومان روز دوشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟