Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت امور خارجه ضمن تشریح آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و آفریقا به معرفی‌ برنامه‌های این سازمان طی سه سال آتی ( ۱۴۰۲- ۱۴۰۰) در زمینه توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی پرداخت.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با اشاره به ظرفیت‌ها و راهکارهای توسعه صادرات به آفریقا، بر استفاده از ظرفیت‌های دیگر وزارتخانه‌ها و نهادهای بین‌المللی و حمایت از بخش‌ خصوصی و سفارتخانه‌های آفریقایی در تهران در زمینه توسعه صادرات به این کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزاد پیلتن، مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران نیز با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این نشست گفت: مقرر شد هماهنگی و همکاری لازم بین وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران در تدوین و تکمیل برنامه افزایش تجارت به کشورهای آفریقایی و اجرای فعالیت‌های پیش‌بینی شده در برنامه توسعه تجارت با آفریقا صورت گیرد. 

وی افزود: در زمینه برگزاری رویدادهای تجاری مانند برگزاری نمایشگاه‌ها و تبادل هیات‌های تجاری نیز هماهنگی لازم بین سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت امور خارجه صورت خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: همکاری و هماهنگی سفارتخانه‌‎های ایران و دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در اجرای برنامه توسعه صادرات به آفریقا و همچنین استفاده از ظرفیت‌های دیگر وزارتخانه‌ها و نهادهای بین‌المللی و همچنین حمایت از بخش‌های خصوصی و  سفارتخانه‌های آفریقایی در تهران در زمینه توسعه صادرات به این کشور و همکاری جهت برقراری ارتباط بیشتر میان سفرای ایران در کشورهای آفریقایی با بخش خصوصی و صنایع کشور از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است، در ادامه این دیدار که با حضور کارشناسان دفتر عربی و آفریقایی  سازمان توسعه تجارت ایران و اداره کل آفریقای وزارت امور خارجه برگزار شد، امکانات و ظرفیت‌های متقابل سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت امور خارجه در حوزه صادرات به آفریقا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران بخش خصوصی تجارت دولت وزارت امور خارجه سازمان توسعه تجارت ایران وزارت امور خارجه توسعه صادرات دفتر عربی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان توسعه تجارت مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در کشور نروژ، شهر اسلو را صادر کرد.

بنا بر این خبر، با صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در کشور نروژ شهر اسلو، به شرکت صنایع دومان قشم تحت نظارت سازمان توسعه تجارت موافقت شد. گفتنی است مدت اعتبار این مجوز از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ تا ۱۴۰۴/۰۱/۲۷ است.

بر این اساس این شرکت متعهد است فعالیت‌های خود را در چارچوب ضوابط و شروط ابلاغی عمل کرده و در صورت عدم رعایت شرایط و الزامات مربوط، حسب تصمیم کارگروه مراکز تجاری، مجوز فوق‌الذکر قابل تعلیق یا ابطال است.

کد خبر 6099813

دیگر خبرها

  • صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ
  • مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا