Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@22:05:19 GMT

روسيه با شفافيت تمام در ليبي رفتار مي‌کند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۴۰۴۶

روسيه با شفافيت تمام در ليبي رفتار مي‌کند

خبرگزاری آریا- میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، کشورش با شفافیت تمام در لیبی رفتار می‌کند و با همه گروه‌های این کشور در تماس است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز به خبرنگاران گفت: «با همه چه در غرب و شرق لیبی از جمله دولت وفاق ملی، پارلمان، ارتش ملی لیبی، نیرو‌های دیگر و طرفداران رژیم سابق ارتباط داریم از این رو ما در ارتباطات و تماس‌های خود با طرف‌های لیبیایی با شفافیت تمام عمل می‌کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چندی پیش، بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشور‌های آفریقا با «فتح الله حسین عبدالکریم» عضو پارلمان لیبی برخی از مسائل مربوط به این کشور را بررسی کرد.
پایگاه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: بوگدانف، فتح الله حسین عبدالکریم عضو پارلمان لیبی را به حضور پذیرفت و با وی درباره شماری از مسائل مربوط به این کشور گفتگو کرد.
این پایگاه افزود: در چارچوب مذاکرت مفصل درباره برخی از مسائل مربوط به اوضاع لیبی بحث و تبادل نظر شد. در این دیدار همچنین به مأموریت هماهنگی مؤثر تلاش‌ها به منظور تقویت و پیشبرد گفتگوی پایدار بین لیبیایی‌ها با مشارکت همه نیرو‌های سیاسی تاثیر گذار در این کشور بر اساس قطعنامه 2510 شورای امنیت اشاره شد. دو طرف همچنین راه‌های برقراری روابط روسیه و لیبی را بررسی کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان

در حالی‌که پارلمان گرجستان لایحه جنجال برانگیز "ماموران خارجی" را در قرائت دوم هم تصویب کرد، مخالفان این قانون پنجره ساختمان پارلمان را شکستند، بمب‌های دودزا به داخل آن پرتاب کرده و با نیروهای پلیس درگیر شده و حداقل ۱۰ نفر زخمی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، پارلمان گرجستان اوایل شب گذشته لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» را در قرائت دوم در نشست  عمومی با اکثریت آرا تصویب کرد. طبق اطلاعات رسانه‌های گرجی، 83 نماینده به این لایحه رای موافق و 23 نماینده رای منفی دادند.

البته در این نشست بین اکثریت پارلمان و مخالفان درگیری رخ داد. اوضاع پس از آن متشنج شد که نمایندگان حزب مخالف "جنبش وحدت ملی"، مقامات دولت را به حادثه رخ داده در ارتباط با زخمی شدن  لوان خابیشویلی رهبر این حزب توسط نیروهای ویژه متهم کردند. این سخنان باعث نارضایتی نمایندگان حزب حاکم "رویای گرجستان" شده و دو طرف درگیر شدند.

در عین حال معترضان به قانون ماموران خارجی شب گذشته پنجره ساختمان پارلمان در مرکز تفلیس را شکستند و پس از آن شروع به پرتاب سنگ و بمب‌های دودزا به داخل کردند. تصاویر گرفته شده از صحنه نشان می‌دهد که معترضان سنگرهایی را در نزدیکی ورودی فرعی ساختمان برپا کرده وسازه ها به ارتفاع طبقه دوم می رسند.

اوایل شب شرکت کنندگان در اعتراض به قانون عوامل خارجی شروع به ایجاد موانع و مسدود کردن ترافیک در خیابانهای منتهی به پارلمان شده و تردد در این منطقه مسدود شد.

این در حالی است که نیروهای پلیس پایتخت همچنان به تلاش برای متفرق کردن تجمع و جلوگیری از تظاهرکنندگان ادامه میدهند.

وزارت بهداشت گرجستان بامداد امروز، پنجشنبه، از زخمی شدن هشت نفر در اعتراضات در تفلیس خبر داد. طبق این اطلاعات قربانیان با شدت جراحات مختلف از جمله زخم‌های صورت، سر و بدن و همچنین مسمومیت و عوارض تنفسی ناشی از استنشاق گاز در بیمارستان بستری شدند.

توصیه نخست وزیر گرجستان به نیروهای پلیس درباره صبوری در مقابل معترضان

ایراکلی کاباخیدز، نخست وزیر گرجستان شب گذشته از افسران مجری قانون پایتخت خواست در اعتراضات علیه قانون عوامل خارجی، حداکثر صبوری را از خود نشان داده و تا جای ممکن از افزایش خشونت و درگیری با آنها خودداری کنند.

نخست وزیر تاکید کرد که حزب حاکم "رویای گرجستان" علی رغم اعتراضات، این لایحه را تصویب خواهد کرد.

این در حالی است که شب گذشته نیروهای ویژه امنیتی گرجستان بعد از مدتی عدم واکنش و تنها تلاش برای کنترل اوضاع، مجبور شدند برای متفرق کردن معترضان در تفلیس از ماشین های آب پاش و گاز فلفل و دیگر تجهیزات ضدشورش استفاده کنند. 

پیش از این، در اواسط ماه آوریل، سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان، اعلام کرده بود که در صورت تصویب لایحه «شفافیت نفوذ خارجی»در قرائت سوم و نهایی، این قانون را وتو خواهد کرد.در همان زمان، نخست وزیر کاباخیدزه گفت که این پیش نویس در قرائت سوم تا دو هفته دیگر به تصویب می‌رسد و وتوی رئیس جمهور تا چهار هفته دیگر رفع خواهد شد.

قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون "عوامل خارجی"مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستانگاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه