Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با  فرماندار دنا دیدار داشتند در این دیدار فرماندار اظهار کرد: شهرستان دنا دارای پتانسیل‌های خاص گردشگری، تفریحی همچون کوه گل، چشمه میشی، ماسوله کریک، غار ده شیخ، آبشار قلعه دختر ده شیخ، آبشار منج و میمند که هر ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند و این خود نوید بخش قطب گردشگری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پناهی بر ضرورت حفاظت بر میراث ماندگار گورستان ۴۵۰۰ ساله دوره ایلامی دهستان سادات محمودی تاکید کرد و اظهار داشت: بر این باوریم دنای سرافراز برگرفته از فرهنگ نامدار کهن شکوه و جلال خود را با تبادل معاملات فی مابین حکومت‌های قبل از اسلام در این دیار به یادگار گذاشته است.

فرماندار دنا گفت: انتظار داریم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا کاوش کامل گورستان ۴۵۰۰ ساله دهستان سادات محمودی اجازه آبگیری سد خرسان ۳ را ندهد.

فرماندار دنا اظهار داشت: گورستانی که میراث فرهنگی مردم این دیار و یکی از بزرگترین و غنی ترین گورستان‌های کشف شده ایران است و تنها گورستان دوران ایلامیان در استان است نشان دهنده تمدن و هویت مردم این سرزمین است، گورستانی که نشان دهنده ارتباطات مردم این دیار با شهر سوخته در شرق و بین النهرین در غرب است و قدمت آن بیش ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح  است باید کامل نجات بخشی آثار آن انجام گیرد.

پناهی گفت: یکی از دیگر پتانسیل های دنا صنایع دستی سادات محمودی که با دست بافت زنان فرهنگ دوست نماد و هویت گذشته سنتی که بعنوان تولید کننده فرهنگ برجسته ایران زمین نقش بسزایی در نقش نمای کشور و جهان دارد نگذارید فرهنگ ۴۵۰۰ساله دنا در زیر آب سد مدفون گردد که در این خصوص نیازمند حمایت ویژه‌ای می‌باشد.

وی با اشاره به کوه کیخسرو گفت:در کوهپایه دنای سرافراز آثاری برگرفته از گورستان های قدیمی مشهور به گورستان لما، لهسواره، ده پایین که نماد دیرینه ایران زمین بوده که بیش از هر چیز باید از آن محافظت کرد.

فرماندار دنا اظهار داشت: در اجرای پروژه های عمرانی،اقتصادی باید طوری برنامه ریزی شود که خدشه‌ای به این فرهنگ ۴۵۰۰ساله وارد نشود و سد جدید در حال اجرا باید توسط میراث فرهنگی با برنامه ریزی دقیق انجام گیرد و نگذارند این آثار در زیر آب مدفون گردد.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: پناهی فرماندار دنا کوه کیخسرو پروژه های عمرانی گورستان قدیمی صنایع دستی سادات محمودی چشمه میشی کوه گل سی سخت میراث فرهنگی شهرستان دنا سد خرسان میراث فرهنگی فرماندار دنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی

مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی و کشوری خوی با حضور فرماندار ، مسئولین شهرستانی و معلمان در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی بوتراب برگزار شد .

کریم علی نژاد فرماندار ویژه خوی در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و دیگر شهدای معلم گفت:
معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی بوده و راه انبیا را طی نموده و در تربیت نیروی انسانی در جامعه نقش کلیدی دارند به همین خاطرتکریم آنان وظیفه همگان می باشد.
علی نژاد به خدمت معلمان در مناطق صعب‌العبور اشاره کرد و گفت : 
معلمان در سخت‌ترین شرایط اقلیمی و آب و هوایی ونقاط و موقعیت های جغرافیایی جهت تربیت فرزندان میهن اسلامی تلاش می کنند تا بچه های این کشور را به آگاهی و کمال برسانند .

وی به تاثیرگذاری معلمان در توسعه جامعه اشاره کرد و گفت : معلمان تاثیرگذارترین قشر در توسعه فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی جامعه بوده و حضور فعال دارند بطوری که در  تربیت نسلی انقلابی در دوران های مختلف موفق بوده و مبین آن جوانانی است که از اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس و تا حال پای کار انقلاب حاضر بوده و هستند. 

وی تاکید کرد: معلمان بعنوان افسران سپاه پیشرفت در خط مقدم تربیت نسل انقلابی می باشند و امروز پیشرفت های کشور درتمامی عرصه های علمی، کشاورزی، موشکی،پزشکی و ....مدیون این عزیزان است.

فرماندار خوی معلمان را به مثابه آیه های قرآن همان  مقام محسنین دانست و گفت: معلمان بهترین مصداق آیه محسنین هستندچرا که معلمی یعنی از خود گذشتی یعنی ایثار و فداکاری برای دیگران است و این مقام معلم است.
علی نژاد به حضور پرشور معلمین در جبهه های جنگ اشاره کرد و افزود :
بیشترین شهدای دفاع مقدس را شهدای فرهنگی و دانش آموز شامل می شود بطوری که معلمان با شاگردانشان در جبهه همرزم شدند و فضای درس و مشق را به کنار توپ و تانک بردند تاسرمشق جهاد را به طور عملی به شاگردانشان املا کنند.

فرماندار خوی در پایان سخنان خود گفت : معلمان با نشان دادن راه درست و تفکر انقلابی به مثابه آیه یخرجونهم من الظلمات الی النور انسان ها را از تاریکی ها به سمت نور سوق می دهند.
در ادامه مراسم گرو تواشیح خاتم الاوصیاء آموزش و پرورش سرود 
همتایان معلم را اجرا نمودند .
در پایان مراسم معلمان نمونه مورد تجلیل قرار گرفتند .

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • ببینید | تصاویر تازه از عملیات جستجوی کودک ٥ ساله غرق‌شده در رودخانه خرسان
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در تپه پیرزال سیستان
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • آثار باستانی تپه «علی‌کش» نشان از ارتباطات اجتماعی با همسایگان دارد
  • تقویت جست وجو‌ها برای پیدا کردن پیکر کودک غرق شده لردگانی
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • محوطه باستانی نقش رستم دچار آبگرفتگی شد