Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی هزینه بستری بیماران کرونایی را در ۸ ماهه امسال ۶۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هر نفر بیمار کرونایی بستری شده، به طور میانگین بیش از ۴ میلیون تومان توسط بیمه سلامت هزینه شده است. - اخبار استانها -

وحید مجیدی در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در تبریز با اشاره به وجود 74 دفتر خدمات بیمه سلامت در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: 2490 موسسه طرف قرارداد داریم، در سال 1398 از دومیلیون بیمه شده‌ای که داریم 7 میلیون و 450 هزار بار از خدمات مراکز درمانی برخوردار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که از سال گذشته تمام اسناد بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت الکترونیکی به ما ارسال می‌شوند، عنوان کرد: در استان ما سال گذشته 3 میلیون و 400 هزار برگ از این محل صرفه‌جویی کاغذی شده‌ و امسال کلیه بیمارستان‌های خصوصی و نظامی نیز به این سیستم متصل می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی تصریح کرد: با الکترونیکی شدن ارسال اسناد، سرعت ارسال اسناد از بیمارستان از 45 روز به یک هفته رسیده و میزان خطا و دخالت نیروی انسانی نیز کم شده است، لذا تقریبا پرداخت مطالبات هم سرعت بیشتری می‌گیرد.

مجیدی با اشاره به اینکه هنگام بستری هیچ نیازی به دفترچه  نیست و کد ملی به تنهایی به عنوان کد یونیک کاربرد دارد، ابراز داشت: هم‌پوشانی بیمه‌ای نیز تقریباً به صفر رسیده و مبادی ورودی برای هم‌پوشانی بسته شده است و اکنون می‌توان ادعا کرد که هر ایرانی یک دفترچه دارد.

پوشش 52 درصد از جمعیت آذربایجان شرقی در بیمه سلامت/ هیچ بیمه نشده ای در استان نداریمرئیس کمیسیون بهداشت مجلس: تحقق سیاست‌های ابلاغی در حوزه سلامت از سوی مقام معظم رهبری درحال پیگیری استمدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از دفتر خبرگزاری تسنیم آذربایجان شرقی بازدید کرد + تصاویر

وی بحث نسخه‌نویسی الکترونیکی را به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ سازمان بیمه سلامت مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: سال گذشته نیز پایلوت بودیم و در تمام استان اگر به پزشکان طرف قرارداد مراجعه نمایید با کد ملی می‌توانید خدمات دریافت کنید و در سیستم نسخه دارویی شما درج‌شده و کدی پنج رقمی به شما پیامک می‌شود و به آزمایشگاه و داروخانه مراجعه کرده و با آن کد پنج رقمی نسخه خود را دریافت کنید.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از تیم‌های پاسخگویی تلفنی به‌صورت کشوری خبر داد و اذعان داشت: سامانه تلفنی 1666 آماده پاسخگویی به تمام سؤالات است و مدیران کشوری روزهای دوشنبه از 10 تا 12 مستقیماً پاسخگوی سؤالات هستند.

وی با اشاره به این که یک ماه گذشته در استان 1900 میلیارد ریال از مطالبات سازمان پرداخت‌شده است، ابرازداشت: کلیه مطالبات از 96 به بعد تسویه شده است و مردادماه کلیه مراکز تسویه شده است و آذرماه پزشکان پرداخت‌شده است و عملاً از لحاظ پرداخت مطالبات به‌روز هستیم.

مجیدی از تک برگی شدن دفترچه‌ها از سال بعد خبر داد و گفت: در شهریور سال بعد عملاً هیچ دفترچه‌ای نخواهد بود و چاپ نخواهد شد و فقط با کدملی و نه کارت ملی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی هزینه بستری بیماران کرونایی را در 8 ماهه امسال 64 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هر نفر بیمار کرونایی بستری شده، به طور میانگین بیش از 4 میلیون تومان توسط بیمه سلامت هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه هر بستری شده غیر کرونایی هم به طور میانگین 2 میلیون و 700 هزار تومان است، یادآور شد: داروهای کورتون و داروی دیابت از لحاظ تعداد و داروهای سرطانی و دیابتی از لحاظ هزینه بیش‌ترین فراوانی پرداخت ارویی توسط بیمه سلامت را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/114/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵ جامعه در سال جاری ادامه دارد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی ناصحی افزود: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.

وی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزئیات بیمه همگانی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود