Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- خدمت به مردم در اردوهای جهادی بانوان بسیجی کرمانشاه در قالب گروه جهادی «گروه جهادی شهیده طیبه السادات زمانی» در دوران کرونا متوقف نشده و همچنان برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، بسیج سازندگی به‌فرمان مقام معظم رهبری در سال 79 تشکیل شد و پس از تشکیل این سازمان، اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی یک‌روزه و چندروزه با هدف خدمت به مردم مناطق محروم و عملیاتی شدن فرهنگ خدمت جهادی و رفع محرومیت در مناطق مختلف شهری و روستایی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهادگران بسیجی از وقت و هنر و مهارت خود مایه می‌گذارند و راهی مناطق محروم می‌شوند و هر آنچه از دستشان برمی‌آید در طبق اخلاص می‌گذارند تا بهترین خدمت را به مردم مناطق محروم ارائه کنند و جنسیت در کار جهادی معنا ندارد و بانوان بسیجی نیز همچون مردان در این اردوها حضور می‌یابند.

حل مشکلات امروز کشور در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، معیشتی مستلزم رویکرد جهادی و انقلابی مدیران و مسئولان در هر پست و جایگاه است و اگر چنین رویکردی عملیاتی شود بدون شک می‌توان گره بسیاری از مشکلات حتی لاینحل را نیز باز کرد.

عزم جهادگران اعم از بسیجی و غیر بسیجی باید در رفع مشکلات و از بین بردن محرومیت‌ها و خدمت به مردم محروم و نیازمند باید الگوی مدیران و مسئولان قرار گیرد زیرا مقام معظم رهبری در تقدیر عملکرد جهادی جوانان مؤمن انقلابی فرمودند: «هرچه ممکن است تلاش کنید و پیش بروید. هرچه ممکن است فکر کنید و این فکر را به مرحله عمل دربیاورید.»

امام خامنه‌ای در تأیید این حرکت‌های انقلابی فرمودند: «بگذارید ما مجموعه عظیمی از نسل انقلاب اسلامی را در کشورمان شاهد باشیم که از لحاظ سطح فهم، مسائل مدیریتی، خدمت رسانی، ایجاد عدالت و قیام به قسط، به جایی رسیده باشد که ذهن‌های معمولی بشر به آنجا نرسیده وباید از او الگو بگیرند.»

گروه جهادی شهید مجید کلوشادی کرمانشاه برای خدمت به نیازمندان وارد میدان شده است + تصویر گروه جهادی طلایه‌داران انقلاب اسلامی در کرمانشاه داوطلبانه همراه کادر درمانی خدمات رسانی می‌کنند روایت تسنیم از خدمت‌رسانی گروه جهادی خشت‌های مهربانی در جبهه‌های مختلف محرومیت‌زدایی

 

فاطمه ابراهیم‌وندی مسئول گروه جهادی شهیده «طیبه السادات زمانی» با بیان اینکه نخستین کار جهاد سازندگی خواهران دانشگاه آزاد تشکیل این گروه جهادی بود گفت: در این حوزه شروع به جذب نیروی مسئولیت‌پذیر و توانمند در حوزه‌های هنری از جمله گلیم‌بافی، فرش‌بافی، چرم‌دوزی، خیاطی، شیرینی‌پزی و در حوزه علمی و آموزشی شامل تدریس دروس کنکوری و غیر کنکوری کردیم.

مسئول گروه جهادی شهیده طیبه السادات زمانی با اشاره به اینکه نخستین فعالیت گروه جهادی ما برگزاری اردوی جهادی در روستای ده‌پهن است بیان کرد: هدف از برگزاری این اردو الگوسازی برای کودکان و نوجوانان و توانمند کردن بانوان برای ایجاد اشتغال است.

وی تدریس دروس ریاضی از پایه اول تا هشتم، زبان انگلیسی پایه و پیشرفته و روخوانی قرآن، تشکیل گعده‌هایی در مورد حجاب و زندگی نامه‌های شهدا و اهدای شناسنامه‌های نمادین پیکسل برای تغییر الگوی نوجوانان، تشکیل کلاس‌های نقاشی و کلاژ با موضوع محرم برای کودکان برای ایجاد الگوی اسلامی در کودکان، وجود مشاور خانواده و نوجوانان برای حل مشکلات خانواده‌ها را از فعالیت‌های این گروه جهادی بیان کرد.

وی افزود: آموزش شیرینی‌پزی برای افزایش مهارت و استفاده در کارگاه، تبلیغات و بازاریابی برای کارگاه بانوان، استفاده از نوجوانان برای بالا بردن اعتماد به نفس، حضور بخش بهداشت و درمان برای تست قند و فشار خون از دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی است.

ابراهیم‌وندی با اشاره به اینکه فاز دوم کار این گروه جهادی به بعد از شیوع ویروس کرونا برمی‌گردد عنوان کرد: ایجاد کارگروه و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های جهاد سازندگی، ایجاد صندوق اطلاعاتی برای خانوارهای نیازمند و طبقه‌بندی خانوار براساس نیازهای درمانی مالی بانوان سرپرست خانوار و شغلی از فعالیت‌های این دوران گروه جهادی است.

وی با بیان اینکه در راستای کمک‌های مؤمنانه و به مناسبت عید قربان 400 عدد مرغ گرم در بین خانوارهای نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در مناطق محروم کرمانشاه توزیع شد بیان کرد:  1000 پرس غذا نیز در روزهای مختلف و پس از شیوع ویروس کرونا پخت و بین خانوارهای نیازمند شناسایی شده توزیع شده است.

انتهای پیام/833/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا محرومیت زدایی استانداری کرمانشاه گروه های جهادی ویروس کرونا محرومیت زدایی استانداری کرمانشاه گروه های جهادی گروه جهادی شهیده گروه جهادی مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس، گفت: این برنامه‌ها به مدت یک هفته و از فردا و همزمان با آغاز هفته بسیج سازندگی در مناطق مختلف استان آغاز می‌شود.
سرهنگ پاسدار علی‌اکبر طحان افزود: این برنامه‌ها شامل ۲۴۵ برنامه مربوط به محرومیت زدایی، ۱۴۷ برنامه مربوط به اشتغال و اقتصاد، ۵۵۸ برنامه در موضوع خدمت رسانی جریان جهاد و ۷۵ برنامه هم به عنوان کمک‌های مومنانه عملیاتی می‌شود.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ به درخواست رهبر معظم انقلاب بسیج سازندگی تشکیل شد.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته در استان شاهد اقداماتی برای محرومیت زدایی از سوی گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی بودیم که از جمله می‌توان به آبرسانی به ۳۰۸ روستا، اجرای ۹۴ پروژه راه روستایی به ارزش سه هزار میلیارد ریال، ساخت هزار و ۲۰۰ مسکن مددجویی کمیته امداد و ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد.
او اظهار کرد: همچنین با همت و تلاش نیرو‌های جهادی استان، در مدت ۲ ماه یک میلیون اصله نهال در بیابان‌های استان کاشته شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: تکمیل و مرمت ۸۰۰ مسکن نیازمندان در سال ۱۴۰۲، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، تکمیل مساجد و مجتمع فرهنگی و مذهبی، ساخت و تکمیل مخازن هفت مترمکعبی آب آشامیدنی، استخر‌های آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، ساخت و تکمیل کانال‌های کشاورزی، تکمیل خانه عالم و مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و مرمت گلزار شهدا در این استان انجام شده است.
طحان افزود: در نوروزامسال هم، ۹ هزار و ۸۶۸ نفر در قالب ۷۶۴ گروه جهادی در هشت عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد به مردم استان خدمت رسانی کردند.
وی ادامه داد: همچنین در ماه مبارک رمضان، به همت ۵۰۰ گروه جهادی و با راه اندازی پویش سراسری ‘خانه دوست کجاست’ در ۲ موضوع توزیع افطاری ساده و تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند خدمت رسانی شد.

دیگر خبرها

  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • «پویش مدار امید» برگزار می شود
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر