Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی جان صادق پور پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه های شرکت آب و فاضلاب استان قم که در سی و هشتمین پویش #هرهفته الف ب ایران که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: امروز در قالب پویش ملی #هرهفته الف ب ایران سه پروژه شرکت آب و فاضلاب استان قم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأسیسات فاضلاب مسکن مهر پردیسان با اعتباری معادل 54 میلیارد تومان را یکی از این پروژه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: این پروژه شامل خط انتقال به طول 4 کیلومتر و شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول بیش از 36 کیلومتر برای جمعیتی معادل 120 هزار نفر احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه به بهره‌برداری از نیروگاه برق‌آبی 450 کیلوواتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشتغال‌زایی 10 نفر اشاره و اظهار کرد: این نیروگاه به منظور تولید انرژی پاک از فشار موجود در نقطه ورودی خط انتقال مخازن ذخیره تأسیسات شهید کریمیان قم با اعتبار 4 میلیارد تومان احداث شده که سالانه 3200 مگاوات ساعت برق تولید می‌کند و منجر به کاش 2400 تن دی‌اکسید کربن معادل کاشت 2850 اصله درخت می‌شود.

وی افتتاح نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی با اعتباری یک میلیارد و 300 میلیون تومان در تأسیسات شهید ده‌نمکی را مورد توجه قرار داد و گفت: این نیروگاه سالانه نیز 170 مگاوات ساعت برق تولید می‌کند که منجر به کاهش تولید 140 تن دی‌اکسید کربن می‌شود که معادل کاشت 200 اصله درخت است.

صادق پور در ادامه با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان قم در هفته‌های هفتم و بیست یکم پویش ملی هرهفته الف ب ایران نیز تعداد 4 پروژه با اعتباری افزون بر 33 میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره‌برداری رسانده است، یادآور شد: این پروژه‌ها شامل طرح توسعه و ارتقا تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو شهر قم و آبرسانی به تعداد 17 روستای استان می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حمایت شرکت آب و فاضلاب از تولید و اشتغال و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر در کنار انجام وظایف ذاتی خود در تأمین آب شرب سالم و بهداشتی شهرها و روستای استان قم تصریح کرد: در این زمینه می‌توان به ایجاد 7 پروژه نیروگاهی خورشیدی و برق‌آبی و حمایت از چندین طرح تولیدی کاربردی از جمله بومی‌سازی ساخت اسکروپمپ فاضلابی و برخی دیگر از تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اشاره کرد.

در پایان این آیین پروژه های شرکت آب و فاضلا ب استان قم با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر ارکانیان وزیر نیرو و به دست استاندار قم به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/2258/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: قم آب وزیر نیرو فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان قم بهره برداری ب استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار در بازدید هفتگی خود از پروژه‌های ورزشی شهر که به همراه پرویز هادی، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری و در قالب شعار " جمعه‌های بدون تعطیل " انجام می‌گیرد، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها و افزایش اماکن و سرانه ورزشی در شهر تبریز یکی از نیازهای اساسی و مطالبات مهم شهروندان این شهر به شمار می‌رود که به صورت جدی مورد توجه شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز قرار دارد.

وی با اشاره به آماده‌سازی پروژه شاخص مجموعه اداری، ورزشی و رفاهی باشگاه شهرداری تبریز برای افتتاح در روزهای آتی افزود: این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های رفاهی ورزشی تبریز است که با نظارت و پیگیری‌های مستمر و با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر، روزهای پایانی را جهت بهره برداری طی می‌کند.

شهردار تبریز با اشاره به پروژه‌های ورزشی افتتاح شده در سال گذشته عنوان کرد: پروژه‌های ورزشی افتتاح شده در سال گذشته، از جمله استادیوم ورزشی قویدل، زورخانه و برخی سالن‌های ورزشی، در حال حاضر نیز قابل بهره برداری هستند.

وی خطاب به مدیران شهرداری تبریز تاکید کرد: انشعابات آب، برق، گاز، فاضلاب سالن‌های ورزشی افتتاح شده و همچنینی مسیر دسترسی آنها باید تأمین شود تا علاوه بر افتتاح قابل بهره بردای نیز باشد.

هوشیار همچنینی از مدیرعامل شرکت باشگاه ورزشی شهرداری تبریز خواست تا برنامه چگونگی بهره برداری از پروژه‌های جدید را ارائه کند.

هوشیار با اشاره به مشخصات پروژه فنی مجموعه اداری، ورزشی و رفاهی باشگاه شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: این پروژه با زیربنای سه هزار مترمربع و در هفت طبقه سازه‌ای با هزینه‌کرد ۴۲۰ میلیارد ریال در خیابان ورزش در دست احداث است که آخرین مراحل اجرایی را پشت سر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: همزمان با این پروژه ۱۲ پروژه ورزشی دیگر همچون چمن‌های مصنوعی، سالن‌های ورزشی چندمنظوره و رینک دوچرخه‌سواری خاوران نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز با اشاره به بودجه هزار میلیارد تومانی برای احداث پروژه‌های ورزشی یادآور شد: هزار میلیارد تومان برای اجرای ۵۵ پروژه ورزشی اختصاص یافته است که برخی از آن پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و برخی دیگر امسال افتتاح می‌شوند.

هوشیار ورزش و سلامت جامعه را اولویت دوره فعلی مدیریت شهری دانسته و ابراز کرد: مطابق وعده خود در روزهای آغازین دوره فعلی مدیریت شهری مبنی بر شروع روزهای خوب ورزش تبریز، امسال پروژه‌های مختلف ورزشی میزبان ورزشکاران تبریزی در رشته‌های مختلف فوتسال، فوتبال، والیبال، گلف، اسکواش، شنا دوچرخه سواری، ورزش همگانی و سایر ورزش‌ها خواهند بود.

وی ادامه داد: تلاش کردیم اولویت اجرای پروژه‌های ورزشی مناطق کم‌برخوردار شهر و به خصوص محلات فاقد امکانات ورزشی باشد.

گفتنی است ۱۳ پروژه ساختمان رفاهی، اداری، تجاری و ورزشی، زمین ورزشی ستارخان، استادیوم ورزشی بهشتی، زمین ورزشی تلاش، سالن چندمنظوره چاوان با پروژه‌های جانبی، سالن فضیلت، سالن شمس، سالن ورزشی خاوران، زمین ورزشی پارک مشروطه، زمین ورزشی کوی پلیس و رینک دوچرخه خاوران تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 6096084

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد