Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اختلاف ۵۰ میلیونی خودرو‌های وارداتی از قیمت نمایندگی‌های مجاز، چگونگی قیمت‌گذاری شورای رقابت در بازار خودرو مورد ابهام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل صبح توس؛ با ثبات نرخ ارز در یک‌ ماه گذشته روند افزایش قیمت خودرو نیز شیب منفی به خود گرفته است و در کلان‌شهرهایی همچون تهران و مشهد، قیمت خودرو‌های مونتاژ شده بازار ایران که اغلب ساخت کشور چین هستند، قیمتشان از نرخ اعلام‌شده نمایندگی‌های مجاز فروش خودرو‌های چینی پایین‌تر آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کف قیمت برای مصرف‌کننده یا کف‌سازی برای خودروساز‌ها

این در حالی است که بسیاری از مردم مبالغ چند صدمیلیونی را به نمایندگی‌ها تحویل داده‌اند و حالا قیمت بازار آزاد این خودروها با نمایندگی‌های مجاز که اصطلاحاً شورای نظارت و قیمت‌گذاری روی آن‌ها نظارت دارد اختلاف ۵۰ الی ۷۰ میلیون تومانی دارد.

در برخی از خودرو‌های داخلی همچون کوییک آر نیز قیمت بازار آزاد آن از قیمت شرکت خودروسازی سایپا 5 میلیون تومان کمتر است.

محمدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما در رابطه با روند نزولی قیمت خودرو‌های مونتاژی در بازار خودرو اظهار کرد: ماشین‌های چینی بیشترین سهم را در ماشین‌های مونتاژ در بازار خودرو کشور دارند که از ابتدا به علت عدم نظارت بر نمایندگی‌های فروش ماشین‌های خارجی، این مراکز با اشراف کامل به روند نرخ دلار ماشین‌هایشان را گران‌تر از قیمت بازار به مشتریان پیش‌فروش کرده‌اند.

وی افزود: قیمت فروش ماشین‌های چینی در نمایندگی‌ها به‌مراتب ۵۰ الی ۷۰ میلیون تومان از قیمت بازار آزاد گران‌تر است.

روند نزولی بازار خودروهای چینی بازتاب ثبات نرخ ارز در ماه گذشته است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد با توجه به رفتار سرمایه‌گذاران بازار خودرو در یک‌ماهه اخیر خاطرنشان کرد: تا نرخ ارز ثبات پیدا نکن رفتار سرمایه‌گذاران و دلالان بازار خودرو غیرقابل پیش‌بینی است، از همین رو، ثبات قیمت دلار در یک‌ماهه گذشته موجب شناسایی خریدوفروش کلان دلالان بازار خودرو در کشور شده و به همین علت قیمت‌ خودرو در دو هفته اخیر روند نزولی پیداکرده است.

وی افزود: خریداران معطل نوسان ریزشی قیمت دلار شده‌اند و فروشندگان نیز از هراس افزایش ضرر در نمایشگاه‌‌های ماشین صف فروش بسته‌اند.

محدودیت سفر‌ها مانع‌ افسارگسیختگی قیمت خودرو در ماه‌های پایانی سال می‌شود

حیدری با اشاره به افزایش قیمت خودرو در ماه‌های پایانی سال در سنوات گذشته تأکید کرد: اسفندماه امسال خبری از افزایش قیمت خودرو در راستای هجوم خریداران برای تهیه وسیله نقلیه جهت مسافرت و ... نیست و شیوع ویروس کرونا و محدودیت سفر‌ها بهترین زمان برای نفوذ شورای نظارت به بازار خودرو و عارضه‌یابی التهاب این بازار است.

وی افزود: اگر نرخ ارز تا پایان سال ثابت بماند، قیمت‌ کارخانه‌های خودرو‌های داخلی زیر سؤال می‌رود و مردم تمایلی نسبت به ثبت‌نام در قرعه‌کشی‌های ایران‌خودرو و سایپا نخواهند داشت.

چشم فروشندگان بازار خودرو به تابلوی صرافی‌ها

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد ریزش قیمت‌ خودرو را در راستای تحقق واگذاری فروش‌های فوری ایران‌خودرو و سایپا دانست و گفت: افزایش خودرو‌های صفر فروشی در نمایشگاه‌های اتومبیل خبر از تحقق تحویل خودرو‌های طرح فروش فوری توسط ایران‌خودرو و سایپا می‌دهد.

وی افزود: قطع به‌یقین خودر‌وهای صفر واگذاری شده توسط شرکت‌های خودروساز در دست سرمایه‌گذاران این بازار افتاده و روند نزولی بازار فقط موجب ضرر دلال‌های بازار خودرو می‌شود.

پایان خواب زمستانی شورای رقابت در امتداد کاهش اختلاف قیمت بازار تا کارخانه

حیدری با اشاره به اختلاف 5 میلیون تومانی خودرو کوییک در نمایشگاه‌های مشهد اذعان داشت: رکود بازار خودرو و نقطه صفر معاملات در نمایشگاه‌های اتومبیل موجب کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه خودرو شده است، لذا علاوه بر رضایت مردم از این کاهش قیمت، شورای نظارت و قیمت‌گذاری نیز بایستی نسبت به کاهش قیمت‌ کارخانه‌ خودرو‌های بازار اقدام کنند.

وی افزود: شورای قیمت‌گذاری بر قیمت تمام‌شده خودرو در کارخانه چشم‌پوشی می‌کند.

مبنای قیمت خودرو در بازار باید از دید شورای قیمت‌گذاری حذف شود

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد ادامه داد: قیمت‌ خودرو در بازار باید از مبنای تعیین قیمت شورای نظارت و قیمت‌گذاری خودرو حذف شود چراکه همین مبنا تاکنون موجب التهاب این بازار و دست‌آویز شدن کارخانه‌های خودروسازی از آن برای افزایش قیمت‌هایشان هستند.

این درحالی است که بیشتر متقاضیان خودرو‌های مونتاژی خواستار انصراف از پیش خرود خودرو‌هایشان هستند و نمایندگی‌های مجاز در وانفسای ریزش قیمت‌خودرو چشم از سود غیر منطقی‌شان برنداشته و با وعده تحویل خودرو تا چند روز دیگر به ضرر متقاضیان خودرو‌‌های مونتاژی چشم دوخته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نمایندگی های مجاز قیمت خودرو بازار خودرو افزایش قیمت نمایندگی ها شورای نظارت روند نزولی قیمت بازار قیمت گذاری نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن

امیرمسعود عابدین: «شائو چین»، مدیرعامل EXEED، در نشست مطبوعاتی نمایشگاه خودرو پکن بر تعهد مداوم این شرکت برای تقویت رویکرد متناسب با تقاضاهای فعلی بازار بیان کرد.

او ضمن تشریح روند توسعه محصولات EXEED از زمان آغاز به کار در نمایشگاه خودروی شانگهای در پنج سال پیش تا جایگاه فعلی آن گفت: این برند که در سال ۲۰۲۱ با مدل TX شروع به حضور در بازارهای خارج از چین کرد، به طور قابل‌توجهی از استراتژی‌های بازاریابی سنتی فاصله گرفته و به سمت تمرکز بر برندسازی پیشرفته حرکت کرده است. او در ادامه گفت: ما EXEED را جدی می‌گیریم تا برندی پیشرفته و پویا بسازیم. در همین حال، با بسیاری از برندهای لوکس، به‌ویژه در شکل دادن به تصویر برند سطح بالا و ارتقاء گروه‌های مشتریان هدفمند، در تعامل قرار داریم.

او پایگاه مشتری EXEED را مشتریان رده‌بالا در سطح جهانی عنوان کرد و گفت: تلاش‌های این شرکت در برندسازی از طریق شرکت در رویدادهای بین‌المللی مانند نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو و همکاری‌هایی در اروپای شرقی و خاورمیانه، مشارکت قابل‌توجهی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرآنلاین، «شائو چین» با بیان اینکه EXEED همیشه روی برندسازی تمرکز می‌کند، گفت: ما سعی کردیم بیشتر در رویدادهای بزرگ شرکت کنیم تا تصویر برندی باکیفیت بالا را ایجاد کنیم و ارزش برند را افزایش دهیم. تکامل برند در رویکرد پس از فروش آن مشهود است و تجربه‌ای همه‌جانبه را ایجاد و حس احترام را برای مشتریان فراهم می‌کند. این استراتژی با تغییر گسترده‌تر در صنعت به سمت خدمات مشتری‌محور و تجربیات سفارشی حرکت کرده است.

«شائو چین» با تشریح مسیر استراتژیک برندهای EXEED و EXLANTiX توضیح داد: استراتژی برند EXEED تمرکز بر موتور احتراق داخلی (ICE) و خودروهای برقی پلاگین هیبریدی (PHEV) است، در حالی که همتای آن، EXLANTiX، بر خودروهای الکتریکی با باتری (BEV) و وسایل نقلیه الکتریکی با محدوده وسیع (REEV) تمرکز دارد. این رویکرد به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تقاضاهای متنوع بازار و پیشرفت‌های فناوری را برآورده کنند.

EXEED همچنین با به نمایش گذاشتن مدل‌های آینده مانند RX-PHEV، EXLANTiX ES و E۰۸ MPV جدید، تعهد خود را برای موقعیت‌یابی سطح بالا در بازار تأیید کرد. این مدل‌ها نشان‌دهنده انگیزه این شرکت برای یکپارچه‌سازی فناوری و طراحی پیشرفته است و EXEED را به سمت هدف خود برای تبدیل شدن به یک برند معتبر شناخته‌شده در بازار جهانی خودرو سوق می‌دهند.

مدیرعامل EXEED تأکید کرد: ما معتقدیم استقامت و حرکت روبه‌جلو در تمام مسیر تنها راه برای رسیدن به موفقیت است. او همچنین گفت: «استراتژی EXEED شامل سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در ارتقای خط تولید محصولات و کشف فرصت‌های جدید در بازار NEV است.»

در پایان کنفرانس مطبوعاتی، شائو چین توضیحاتی درباره اولین SUV الکتریکی این برند، EXLANTiX ET، و رونمایی از آن در ووهو ارائه کرد. این رویداد بر عزم EXEED برای رهبری بخش خودروهای انرژی جدید تأکید می‌کند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901393

دیگر خبرها

  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا