Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:31:07 GMT

زیست فناوری دهه آینده در امنیت ملی نقش مهمی دارد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۵۳۰۸

زیست فناوری دهه آینده در امنیت ملی نقش مهمی دارد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محسن رضایی روز سه شنبه در نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته، افزود: در جلسات اخیر مجمع برنامه ریزی شده تا احکامی را در رابطه با زیست فناوری قرار دهیم.  

 وی ادامه داد: زیست فناوری اگر در حوزه سلامت و اقتصاد نقش داشته باشد، در دهه آینده در امنیت ملی نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از کرونا این تفکر ایجاد شد که ممکن است در آینده حملات ویروسی و میکروبی انجام شود و این حوزه در آینده نقش برجسته ای خواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: باید توجه شود برای آنکه ملت آینده سالمی داشته باشد، باید بیش از این تلاش کنیم و سرمایه گذاری کلانی در حوزه صنایع نوظهور انجام دهیم. 

رضایی تاکید کرد: نیاز است شناخت و تشخیص درست از نظام اولویت ها داشته باشیم و بیوتکنولوژی در اولویت کشور باشد، اما در ابتدا باید روابط بین بانک مرکزی و وزارت بهداشت اصلاح شود. نظام اداره کشور باید با کمک نخبگان اصلاح شود تا سردرگمی ایجاد نشود. جلوگیری از واردات و ارائه مجوز برای تولید دارو مسئله پیچیده ای نیست.

نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته توسط انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران و با هدف معرفی توانمندی و ظرفیت‌های فعالان صنعت بیوتکنولوژی کشور و ارائه آخرین دستاوردهای نوین در عرصه‌های مختلف بیوتکنولوژی گشایش یافت. 

برچسب‌ها ستاد توسعه زیست فناوری محسن رضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام زیست فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد توسعه زیست فناوری محسن رضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام ستاد توسعه زیست فناوری محسن رضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام زیست فناوری اخبار کنکور زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، جواد اوجی این خبر را در نشست هیات دولت و در قالب گزارش عملکرد وزارتخانه متبوع خود گفت و از سودآوری ۱۲ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه آبادان خبر داد.

 اوجی گفت: شمار محصولات تولیدی پالایشگاه آبادان هم افزایش یافت به طوری که محصولات این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و تاکنون برای ۳ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است. 

دیگر خبرها

  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد