Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار رئیس جمهور با اشاره به اینکه پنجره فرصت نه تنها برای آمریکا بلکه برای اعضای اروپایی برجام برای عمل به تعهدات‌شان بسیار محدود است، گفت: امیدواریم دولت جدید امریکا قبل از بغرنج‌تر شدن مسائل تصمیمات عملی را برای اثبات حسن نیت و اعتمادسازی اتخاذ کند.

قدس آنلاین: علی ربیعی در نشست خبری امروز خود که به صورت برخط و ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه شاخص ها پس از یک دوره فشار سنگین و تحریم‌ها بیانگر روند رو به بهبود اقتصاد کشور است به طوری که رشداقتصادی و رشد اقتصادی بدون نفت در فصل دوم سال جاری به ترتیب به ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱  و ۳.۲ درصد بوده و رشد ارزش افزوده تمام گروه‌های اقتصادی مثبت شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در تجارت خارجی میزان صادرات و واردات ۹ ماهه امسالبه ترتیب ۲۵.۱  و ۲۶.۹ میلیارد دلار بوده است و روند تراز  تجاری کشور نیز رو به بهبود است، اظهار داشت: در این شرایط اهمیت بازارهای اقتصادی ایجاب می‌کند آرامش لازم در این بازارها برقرار باشد.  دولت از همگان می‌خواهد در این شرایط به حفظ آرامش در جامعه و بازارهای پولی و مالی کمک کنند.

وی تاکید کرد از سوی دیگر دولت در سیاست خارجی خود به‌رغم همه فشارهای آمریکایی و نیز فشارهای تعداد قابل توجهی از مخالفان، برجام را با همه سختی‌ها حفظ کرد. همین تدبیر موجب عدم موفقیت دولت قبلی امریکا در ایجاد اجماع جهانی و حتی داخلی کشور خودش شد. جنگ افروزان نتوانستند جنگ جدیدی بر ما تحمیل کنند و ما در داخل کشور زیرساخت‌های توسعه آتی و اقتصاد مقاوم را دنبال کردیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به موضوع کرونا و محدودیت ها و تحریم های اعمال شده بر کشور در این دوران سخت مقابله با همه گیری این بیماری، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر دولت در آمریکا و روی کار آمدن دولتی که دست کم ادعا دارد برخلاف دولت قبلی ضد علم نیست و ادعا می کند در مبارزه پاندمی کرونا خوب عمل خواهد کرد،  انتظار می رود انتقال منابع ارزی متعلق به خود ایران را  برای مبارزه با کرونا و گسترش سلامت و تامین غذا آزاد نماید و تحریم بانکی برای اتصال منابع ارزی به سرعت پایان یابد.

آغاز واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های پر خطر از دهه فجر

وی به موضوع واکسن و تامین آن به عنوان یکی از مسائل مهم برای افکار عمومی اشاره کرد و افزود: مراحل ساخت سه واکسن ایرانی در بنیاد برکت، انستیتو رازی و انستیتو پاستور به خوبی به پیش می رود. و این امید هست که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده مردم ما از واکسن ایرانی که کاملا در دسترس عموم خواهد بود استفاده نمایند.

ربیعی گفت: با نهایی شدن قرارداد تامین واکسن، واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در دهه فجر آغاز خواهد شد. خوشبختانه هیچ شهر قرمزی در کشور وجود ندارد و فقط ۱۹ شهر نارنجی هستند. در حال حاضر موقعیت کشور در مهار بیماری ستودنی است و قابل قیاس با اروپا و دیگر کشورها نیست. اما کماکان خطر عدم رعایت پروتکل و تجمع های غیر ضرور و نیز غفلت از خطر شیوع ویروس یا جهش یافته از اروپا و ایجاد موج جدید وجود دارد.

هیچ تماس و گفتگویی با آمریکایی‌ها 

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت در روزهای اخیر پیام و پیشنهادی از دولت بایدن در مورد توافق هسته‌ای دریافت کرده با نه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گفت‌وگو یا تماسی بین ما نبود، گفت: ما همچنان منتظر مواضع رسمی دولت آمریکا در نحوه بازگشت به تعهدات این کشور و لغو تحریم‌های غیرقانونی به عنوان بخش  جدایی ناپذیر از این تعهدات هستیم. 

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه تااین لحظه هیچ برنامه‌ای برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد و هرگونه پیشرفتی در این رابطه به گام‌های عملی آمریکا در بازگشت به تعهداتش مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ بستگی دارد، افزود: البته آمریکا تا ابد زمان نخواهد داشت و پنجره فرصت نه تنها برای آمریکا بلکه برای اعضای اروپایی برجام نیز در عمل به تعهداتشان بسیار محدود است و امیدواریم قبل از بغرنج‌تر شدن مسائل، دولت آمریکا اقدامات و تصمیمات عملی را برای اثبات حسن نیت و اعتمادسازی اتخاذ کند.

اجرای پروتکل الحاقی هفته اول اسفند متوقف می‌شود

ربیعی درباره زمان اعمال  محدودیت در سطح دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اجرای مرحله دوم قانون اقدام راهبردی در توقف اجرای پروتکل الحاقی هم ‌ با بیان اینکه طبق زمانبندی قانون مصب مجلس، اولین قدم‌های محدودسازی دسترسی بازرسان آژانس بر اساس پروتکل الحاقی در هفته اول اسفند ماه آغاز خواهد شد، گفت: البته باید توجه داشت که بازرسی‌های مربوط به توافقنامه پادمانی همچنان پابرجا خواهند ماند و عمده بازرسی‌ها و دوربین‌ها مربوط به این توافقنامه پادمانی طبق روال ادامه خواهد یافت.

ادامه دارد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت بازگشت آمریکا به برجام جو بایدن اتحادیه اروپا واکسن کرونا توقف اجرای پروتکل الحاقی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱

محمد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص هدف دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفر به ایران و حضورش در اصفهان با اشاره به در خواست های آژانس در خصوص چهار مرکز هسته‌ای در ایران که دو مورد از آنها تا کنون پاسخ داده شده و پایان یافته، گفت: ما همواره و مستمر در خصوص مسائل پادمانی و همکاریهای فنی با آژانس در ارتباط هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان افزود: بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می کند، زیرسوال رفته است، ما اما بر این بیانیه تاکید داریم.

وی همچنین تاکید کرد : آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدارهایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان و آن بازرسانی که ممنوع الورود به ایران شده‌اند، تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند و بازدید آنها در حال انجام است.

وی در عین حال تأکید کرد: استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایندهای همکاری با آژانس این موضوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در مورد ارزیابی‌اش از اظهارات و ادعاهای گروسی در خصوص زمان دسترسی ایران به اورانیوم مورد نیاز برای بمب پیش از سفر به کشورمان با تأکید بر اینکه این ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی  در هر فرصتی که ایشان مقابل تریبون قرار می‌گیرد با این روش در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست.

اسلامی گفت: گروسی مکرر گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین با اشاره به اینکه در هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود، گفت:  از حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد و آقای گروسی مدیرکل آژانس به عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.

اسلامی همچنین با یادآوری برگزاری المپیاد مخترعین جهان  در سوئیس در این هفته از مدال آوری پنج نفر از دانش آموزان مدارس انرژی اتمی کشورمان در این المپیاد شامل یک مدال طلا، یک مدال نقره و سه برنز خبر داد.
انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد