Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با هشدار به مردم مهاباد جهت پرهیز از هر گونه عادی انگاری، در کارگروه اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده اظهار کرد: هم اکنون این شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد، قرار گرفتن در این وضعیت و کاهش تعداد بیماران در بیمارستان بسیار شکننده است و می‌تواند با کوچکترین سهل انگاری می‌تواند ما را به وضعیت نارنجی و یا قرمز برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد افزود: شهروندان ضمن رعایت دستورالعمل بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مکان‌های پرتراکم مسئولانه برخورد کنند تا در اثر سهل انگاری در پیک چهارم بیماری که به عقیده بسیاری از کارشناسان وقوع آن حتمی است با کمترین تعداد بیمار بستری در بیمارستان و بخش‌های ویژه و یا فوتی را شاهد باشیم.

او اضافه کرد: در اثر بی توجهی و عادی انگاری جامعه و تغییر وضعیت از زرد به نارنجی و یا حتی قرمز شاهد اعمال محدودیت‌های بیشتری در شهرستان خواهیم بود که اثرات اجتماعی و اقتصادی را برای شهروندان در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

عادی انگاری موج چهارم کرونا را در مهاباد تشدید می‌کند

بیماری کرونا پس از بهبودی چه عوارضی دارد؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اشاره کرد: طی بازدید‌های میدانی و بررسی‌های به عمل آمده استفاده از ماسک در میان شهروندان کاهش چشمگیری یافته است و این زنگ خطری برای طغیان مجدد بیماری در سطح شهرستان مهاباد می‌باشد.

او خاطرنشان کرد: ارائه راهکار برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مطب‌های پزشکان و مراکز درمانی و اماکن پر خطر از طریق مرکز بهداشت شهرستان ارائه شده و ستاد کرونای شهرستان با کسانی که با سهل انگاری باعث به مخاطره افتادن سلامت جامعه می‌شوند به طور جدی برخورد می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: این طرح که با همکاری نیرو‌های بسیج و هلال احمر در جریان است می‌تواند موارد علامت دار و بدون علامت را که در حاشیه شهر‌ها وجود دارند شناسایی نموده و با رصد کردن این موارد مثبت به ازای هر تست مثبت ۱۰ مورد نمونه برداری توسط مراقبین سلامت انجام می‌شود و می‌توانیم در غربالگری این بیماری نقش موثری داشته باشیم تعداد موارد نمونه برداری رپید تست در شهرستان ۱۲۷۰ مورد بوده که ۶۷ مورد آن مثبت بوده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد خاطرنشان کرد: هر گونه عادی انگاری سبب خیز جدید بیماری کرونا و آغاز موج چهارم بیماری در شهرستان می‌شود بازگشایی مساجد و مدارس به معنای عادی شدن شرایط بیماری نیست و شهروندان همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در اماکن عمومی و ادارات رعایت کنند.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان ویروس کرونا سهل انگاری عادی انگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم

ایسنا/همدان رئیس اتاق اصناف اسدآباد اعلام کرد: هیچ گونه کمبود آردی در این شهرستان نداریم اما به علت کثرت تعداد نانوایی و کم بودن سهمیه تخصیصی آرد به آنها، نانوایی‌ها به سوددهی نمی‌رسند.

رسول قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۲۰ واحد نانوایی بوده که سهمیه تخصیصی آرد به هر یک از این نانوایی‌ها شش کیسه است و به تبع آن به علت کم بودن تخصیص این سهمیه آرد تا حدودی با مشکل مواجه هستند.

رئیس اتاق اصناف اسدآباد در ادامه از پلمب ۴۶ واحد صنفی متخلف این شهرستان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: به منظور کنترل بازار در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از صنوف شهرستان انجام گرفت که در این رابطه ۱۷۷ پرونده صنوف متخلف به تعزیرات معرفی و ۴۶ مورد نیز پلمب شد.

قنبری با بیان اینکه از کسبه و بازاریان اسدآبادی درخواست داریم به منظور جلوگیری از جریمه و تشکیل پرونده در اداره تعزیرات نسبت به درج قیمت اجناس و صدور فاکتور فروش به مشتری اقدام کنند، افزود: از مردم نیز درخواست می‌شود در صورت مشاهده عدم درج قیمت و ارائه فاکتور فروش این تخلفات را به اتاق اصناف گزارش دهند چراکه درج قیمت و ارائه فاکتور فروش از نقش مؤثری در پیشگیری و جلوگیری از گرانفروشی دارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۷۰۰ کسبه دارای پروانه در شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۷۰ مورد جواز کسب و پروانه جدید توسط اتاق اصناف برای واحدهای صنفی شهرستان صادر شده است.

قنبری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در این بین هنوز ۶۰۰ واحد صنفی بدون کسب پروانه در سطح شهرستان فعالیت دارند، اظهار کرد: در صورت شناسایی چنین واحدهای صنفی بدون پروانه کسب علاوه بر اخطار لازم، برخورد می‌شود ضمن اینکه با الکترونیک شدن مجوزهای کاغذی فعالان اقتصادی، واحدهای فاقد پروانه کسب ناچار هستند برای اخذ شناسه یکتا خود اقدام کنند و در این رابطه دیگر نیازی به نظارت و بازرسی ما نخواهد بود.

وی یکی از مهمترین مطالبات بازاریان را کاهش ضریب مالیاتی دانست و گفت: امیدواریم با کاهش این مهم کسبه خرُد بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی