Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@00:32:26 GMT

نمودار قیمت میلگرد و تیرآهن در سال99

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۶۰۰۵

نمودار قیمت میلگرد و تیرآهن در سال99

میلگرد یکی از مهمترین مقاطع فولادی است که در حوزه ساختمانی دارای کاربردهای گسترده‌ای است.

 

همان طور که می‌دانید، میلگرد یکی از مهمترین مقاطع فولادی است که در حوزه ساختمانی دارای کاربردهای گسترده‌ای است. میلگردها، معمولا در دو نوع ساده و آجدار به بازار عرضه می‌شوند. میلگرد ساده، هیچگونه برآمدگی روی سطح خود ندارد، در حالی که میلگرد آجدار دارای برآمدگی‎هایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلگردها از نظر شکل ظاهری، خواص مکانیکی و آلیاژهای سازنده با هم متفاوت هستند و همین موضوع باعث شده که این محصولات از نظر قیمت با هم تفاوت داشته باشند.

در سال 99، قیمت تمام مقاطع فولادی با نوسانات زیادی همراه بود. عوامل مختلفی مانند قیمت دلار، تاثیر بورس روی مقاطع فولادی، تحریم‌ها، قیمت‌های جهانی، افزایش هزینه‌های حمل و نقل و... از موارد مهمی بودند که باعث شد در بعضی از ماه‌های سال99 شاهد افزایش قیمت این محصولات باشیم.

 قیمت میلگرد و تیرآهن هم در سال جاری با تغییرات زیادی همراه بود. در ادامه می‌خواهیم به روند تغییرات قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن بپردازیم.

 

نمودار قیمت میلگرد در سال 99

میلگرد یکی از پرکاربرد ترین مقاطع فولادی در بازار آهن آلات کشور است و عموما به منظور افزایش استحکام کششی بتن مورد استفاده قرار میگیرد. در وب سایت اصفهان آهن انواع میلگرد آجدار ، میلگرد ساده ، میلگرد کلاف آجدار و کلاف ساده تولید شده توسط کارخانه های مطرح کشور بدون واسطه به فروش میرسد.

در شش ماه اول سال 99، قیمت میلگرد تقریبا روند افزایشی داشت. همان طور که گفته شد، عوامل مختلفی در این افزایش بی رویه قیمت در سال جاری دخیل بودند. البته در میانه سال، چندین بار شاهد کاهش قیمت این محصول بودیم.

در میان تمام میلگردهای موجودر در بازار، میلگرد 14، 16 و 18 پُر استفاده ترین میلگرد هستند. نمودار تغییر قیمت میلگرد آجدار ذوب آهن در سایز 18 در سه ماه گذشته در تصویر زیر نمایش داده شده است.

 

 

---

اگر بخواهیم نگاهی به روند تغییرات قیمت میلگرد در آذر، دی و بهمن ماه داشته باشیم، باید بگوییم که در آذرماه، با توجه به قیمت تمام شده‌ی خرید میلگرد در بورس کالا، با در نظرگرفتن هزینه‌ی حمل و نقل و اعمال سود، قیمت هر کیلوگرم میلگرد برای مصرف‌کننده‌ی نهایی، حداقل حدود 12000 تومان بود.

این در حالی بود که در دی ماه 99، قیمت این محصول باز هم روند افزایش داشت و در بهمن ماه تا حدودی قیمت میلگرد کاهش پیدا کرد.

 

نمودار قیمت تیرآهن سال99

تیرآهن مقطعی است فولادی و همانطور که از نام آن هم مشخص است ، به عنوان تیر در سازه های گوناگون کاربرد دارد. معمولا تیرآهن به روش نورد گرم تولید میگردد اما ممکن است برای برخی مقاصد خاص از روش جوشکاری یا خمکاری نیز استفاده شود. در بازار ایران سه نوع تیر آهن IPE, HEB, HEA تولید میشود که تفاوت آنها در عرض و شیب باله ها میباشد.

علاوه بر میلگرد، تیرآهن هم یکی از مقاطع فولادی اصلی است که بدون وجود آن هیچ ساختمانی را نمی‌توان بنا کرد. تیرآهن‌ها معمولا در انواع مختلفی ساخته می‌شوند و بر اساس نوع پروژه مورد نظر، یکی از آن‌ها در ساختمان سازی کاربرد دارد.

به طور کلی، تیرآهن یک پروفیل شناخته شده در مقطع I و  H است که نوع مصرف کننده هرکدام بستگی به نوع کاربرد آن دارد. در تصویر زیر، نمودار قیمت تیرآهن 18 ذوب آهن در سه ماه گذشته نمایش داده شده است.

 

 

---

طی سه ماه آخر سال 99، قیمت تیرآهن با نوسانات زیادی همراه بوده است. در آذرماه، معاملات تیرآهن در بورس کالا هم با متوسط قیمت پایانی 11 هزار و 221 تومان در هر تن تأیید شد که به طور کلی می‌توان گفت تیرآهن حدود 4.8 درصد رشد داشت. این در حالی است که در دی ماه 99، قیمت این محصول با کاهش همراه بود و در اوایل بهمن ماه، هم به همین صورت، شاهد کاهش قیمت نهایی این محصول بودیم.

نتیجه‌گیری

در این مطلب در مورد نمودار قیمت میلگرد و نمودار قیمت تیرآهن در سال 99 صحبت شد. تیرآهن و میلگرد دو محصول فلزی پرکاربرد هستند که از اجزای اصلی ساختمان سازی به حساب می‌آیند. اگر در حوزه ساختمان فعال هستید، بهتر است در مورد نوسانات قیمت تیرآهن و قیمت میلگرد آگاهی کاملی داشته باشید تا در زمان مناسب بتوانید نسبت به خرید اقدام کنید.

منبع: اصفهان آهن

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قیمت این محصول قیمت میلگرد مقاطع فولادی نمودار قیمت قیمت تیرآهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سنگ قبر هم نجومی شد

به گزارش خبرآنلاین از کانال خبرفوری، قیمت سنگ در ارزان ترین حالت از ۴ میلیون تومان شروع می شود و در برخی مواقع به ۸۰ میلیون تومان هم می رسد. ارزان ترین سنگ قبر گرانیت مشکی است و گرانترین سنگ قبر هم مرمر آبی است که شروع قیمت آن از ۶۵ میلیون تومان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900166

دیگر خبرها

  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • قیمت انواع ملک در تهران در سال ۱۳۵۳
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • جان باختن مرد ۷۰ ساله براثر برخورد با قطار در فردیس
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد