Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، پارک علم و فناوری ایرانیان در 3 فاز راه‌اندازی خواهد شد که فاز اول آن در مرحله تکمیل و فاز 2 در مرحله واگذاری زمین قرار دارد. در فاز یک اکنون بیش از 25 شرکت دانش بنیان در حال ساخت و ساز هستند.
مساحت کل پارک مذکور 43 هکتار و قطعات قابل واگذاری در فاز اول 55 قطعه، فاز دوم 95 قطعه و فاز سوم 84 قطعه است که پس از ارزیابی‌های لازم، مجوز فعالیت در آنها در اختیار شرکت های فناور و دانش بنیان و واحدهای دانشگاهی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارک علم و فناوری ایرانیان منشاء تحولات بسیار مهمی در توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برای کشور خواهد بود و در افق بلندمدت بیش از 300 شرکت دانش‌بنیان مستقر می‌شوند که چشم‌انداز آن زیست بوم تخصصی در حوزه‌های فناوری نانو، بیو و تجهیزات پزشکی در منطقه غرب آسیا است.

استقرار پارک علم و فناوری در محدوده منطقه ویژه اقتصادی شهر آیلند، علاوه بر بهره‌گیری از مزایای منطقه ویژه (مانند حمایت‌های گمرکی از شرکت‌های مستقر در این پارک) زمینه توسعه های بیشتر را نیز هموار می‌کند. همچنین با توجه به ظرفیت منطقه اقتصادی و آزاد تجاری آیلند، راه برای تجاری‌سازی محصولات و خدمات دانش‌بنیان فراهم می شود.

توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش، توسعه گردشگری علمی، جذب دانش فنی و سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، تجاری سازی نتایج پژوهش، حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های نوآور و فناور، تاسیس مراکز تحقیق و موسسات تخصصی در زمینه علم روز دنیا، حمایت از ایده‌های نو و خلاقیت‌های شخصی از جمله اهداف پارک علم و فناوری ایرانیان(آیلند) به شمار می رود.

مجوز پارک علم و فناوری ایرانیان، سال 1396 از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت شده است.

این گزارش حاکی است: شهر آیلند به مساحت ۱۴۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی محسوب شده و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به پایتخت است. منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان (آیلند) به عنوان بزرگ‌ترین شهرک بین‌المللی اقامتی، تفریحی، تجاری، ورزشی، درمانی و آموزشی در ایران، نخستین مجموعه در کشور است.

پروژه سرزمین ایرانیان (آیلند) با سرمایه گذاری گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری در حال احداث است.
با تکمیل و راه اندازی مجموعه آیلند که با سرمایه گذاری گروه مالی گردشگری در حال احداث است، حدود 30 هزار شغل مستقیم ایجاد می‌شود و خلق ارزش افزوده از محل تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و خدمات فناورانه محقق خواهد شد.

پروژه سرزمین ایرانیان (آیلند)، نخستین منطقه ویژه اقتصادی، تفریحی و گردشگری با رویکرد یک شهر پایدار است که در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی تهران، در مجاورت اتوبان تهران-ساوه و در منطقه زرندیه واقع شده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در بازدید از پروژه پارک علم و فناوری مجموعه سرزمین ایرانیان، این پارک را نمونه ای از شهر هوشمند و پایلوت خواند و تصریح کرد: پروژه بزرگ سرزمین ایرانیان با موقعیت ویژه‌ در حال احداث است و حمایت از این مجموعه با هدف توسعه علمی در کشور در دستور کار قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی احمد جهان بزرگی نمایشگاه مجازی کتاب شهر آیلند پارک علم و فناوری ایرانیان فناوری نانو تجهیزات پزشکی پروژه سرزمین ایرانیان گروه مالی گردشگری مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی احمد جهان بزرگی نمایشگاه مجازی کتاب پارک علم و فناوری ایرانیان منطقه ویژه اقتصادی سرزمین ایرانیان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین‌المللی فرصت‌های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: اکنون حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درباره گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: اکنون به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

رضایی‌فر ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر گفت: اکنون به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده