ورود به کیش ممنوع، فروش بلیط کنسرت آزاد / کدام عدد و رقم را باور کنیم؟
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۶۰۲۰
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شرایط خاص پایتخت و درگیری با کرونا و البته شکننده بودن اوضاع این اپیدمی باعث شده تا سالنهای فرهنگی و هنری بالاخره پس از ماهها تعطیلی، چند هفتهای بتوانند مجددا با حفظ دستورالعملهای بهداشتی ولو مخاطبانی اندک را بازهم دور خود جمع کنند.
برخی سینماها با فیلمهای تکراری و یا محصولات خارجی همچنان عصابهدست فعالاند تا بلکه در ایام فجر و برگزاری جشنواره بتوانند دوباره رونق نسبی به خود ببینند که این نیز با تخصیص ظرفیت ۳۰ درصدی سالنها تنها میتواند روزنه امیدی برای آنان باشند وگرنه درآمدزایی در این وضعیت امکان آنچنانی نخواهد داشت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بیشتر بخوانید
درباره قیمت بلیت کنسرتها تصمیمگیری میشودعرصه تئاتر نیز پس از مدتها درحال حاضر صرفا در چندسالن خاص میزبان گروههای تئاتری است که از قضا مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفتهاند. باید منتظر ماند و دید در جشنواره تئاتر فجر، اقبال عمومی به نمایشهای منتخب چگونه خواهد بود.
کنسرتهای مشکوک روی دور تند
با این وجود فعلا هیچ خبری از برپایی کنسرت موسیقی در سطح شهر تهران به عنوان منطقه «زرد» کرونایی نیست. آن نیز اعمال ممنوعیت ستاد مقابله با کرونا در زمینه تجمعات بالاست که سالنهای موسیقی به دلیل حجم چندصدنفری نمیتوانند از شرایط استثنائی بازگشایی و اجرای فعالیت برخوردار شوند.
شاید بر همین اساس است که در سکوتِ اعلامیههای رسمی دستگاههای فرهنگی و هنری، این روزها مناطقی از جمله شهرهای آبی همچون کیش باز هم با هجوم خوانندگان پاپ مواجه شدهاند و همچنان هم این اقبال بیشتر و بیشتر میشود. اما چرا همچنان کسی پاسخگوی این ماجرا نیست؟
کنسرت در کیش
بنابر اعلام مسئولان استان هرمزگان، ورود خودروهای غیربومی، به این مناطق به دلیل هجوم مسافران طی روزهای اخیر، قرار است تا اردیبهشت ۱۴۰۰ ممنوع باشد، اما گویا خبری از تعطیلی کنسرتهای چندصدنفری دیده نمیشود. نکته جالب اینکه کمتر میتوان تصاویری از این کنسرتها با جمعیت بالا را جستجو و دریافت کرد که شرایط به چه نحو درحال انجام است!
کدام عدد و رقم را باور کنیم؟
پس از دست به کار شدن یکی دو خواننده طی دو سه هفته اخیر برای اجرای کنسرت در کیش، هماکنون جستجو در سایتهای پیشفروش بلیت در این منطقه، از برنامهریزی حدود ۱۰ خواننده و کمدین برای برپایی اجرا روی سِنها و استیجهای جزیره کیش حکایت دارد و این آمار به مرور نیز برای بهمنماه اضافهتر خواهد شد.
این کنسرتها که برخلاف سالنهای تهران با قیمت بلیتهای چندبرابری و تا ۳۵۰ هزار تومان نیز درحال فروش است، با استقبال مسافران مواجه شده است.
بنابر اعلام ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت (گفتگوی ۶ بهمن با «سلام صبح بخیر» شبکه سه) «تاکنون جوازی برای برگزاری کنسرتها در مناطقی مثل تهران صادر نشده است. در شهرهای آبی نیز هرچند فعالیتهای فرهنگی مجاز به انجاماند، اما تجمع بیش از ۵۰ نفر ممنوع اعلام شده». این درحالی است که رجوع به سایتهای خرید بلیت کنسرتهای موسیقی از ارائه آمار عجیبتری حکایت دارد تا جایی که ظرفیت ۵۰ درصد مقرر برای سالنها همگی پر شده است.
یک بام و دوهوای عجیب
از یک طرف مسئولان استانی ممنوعیت تردد را اعلام کرده و آن را تا چندماه تسری میدهند و از سویی نیز وزارت بهداشت تجمعات بالا حتی در شهرهای دارای وضعیت آبی کرونایی را رد میکند، اما در عمل انجام برخی فعالیتهای هنری از جمله کنسرتهای موسیقی، گویا به دلیل برخی سوداگریها قرار نیست کمرنگ شود.
منبع: آنا
انتهای پیام /
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: کنسرت موسیقی کنسرت موسیقی ویروس کرونا کرونا ویروس کنسرت ها سالن ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقریکنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت میخواهد
به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، آیین رونمایی از فصلنامه تاریخی_سیاسی «ماجرا» با حضور علی باقریکنی معاون سیاسی وزارت امورخارجه، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری و جواد موگویی سردبیر فصلنامه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در خانه اندیشهورزان جوان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، جواد موگویی پژوهشگر تاریخ که سردبیری فصلنامه «ماجرا» را نیز برعهده دارد با بیان اینکه تصمیم چاپ فصلنامه «ماجرا» مربوط به سال ۱۴۰۰ بود، اظهار داشت: حوادث ۱۴۰۱ انتشار فصلنامه را به تعویق انداخت. از طرفی اولین شماره را درباره دکترین نظام درحالی قبل از عملیات طوفانالاقصی شروع کردیم که واقعا نمیدانستیم قرار است چه اتفاقاتی رقم بخورد که نکته قابل توجه اینجاست انتشار ماجرا به اتفاقات طوفان الاقصی برخورد. در محافل و فضای مجازی شنیدهایم که گفته شده ما این فصلنامه را بعد از حمله به اسرائیل شروع کردهایم که باید بگویم چنین چیزی نیست.
وی در ادامه به تشریح رویکرد فصلنامه ماجرا پرداخت و گفت: رویکرد فصلنامه حوادث بعد از انقلاب خواهد بود و علت آن این است که ما در تاریخنگاری بعد از انقلاب غفلت عظیمی کردهایم و تاریخنگاری دهه ۶۰ را در افکار عمومی باختهایم هرچند یک دهه بعد و در موضوع تاریخنگاری دهه ۷۰ مسئله بکر است.
سردبیر فصلنامه ماجرا عدم دسترسی به اسناد را نقطه ضعف برای پرداختن به تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: وزارت خارجه هنوز اسناد مشروطه، مسئله ملی شدن صنعت نفت و حکومت پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است و دستگاههای سندی ما مثل مرکز اسناد خیلی سلیقهای عمل می کنند. عدم بازگویی خاطرات از طرف رجال سیاسی نیز یک مسئله مهم است که متاسفانه در کشورمان پابند به جلسات خاطرهگویی نیستند و افراد براساس سلیقه خاطرات را میگویند و همین باعث میشود ما افکار عمومی را از دست بدهیم.
وی با تاکید براینکه دنبال دیده شدن فصلنامه «ماجرا» نیستیم، عنوان کرد: ما گام اول را برای پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب برداشتهایم و امیدوارم ابعاد این مسئله به بحث و گفتوگو گذاشته شود.
در ادامه، علی باقریکنی معاون سیاسی وزارت خارجه ابتکار و شجاعت را ویژگی مهم فصلنامه «ماجرا» دانست و با تاکید براینکه ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت و شهامت و فکر میخواهد، گفت: مجموعه مصاحبهها و تصاویر جمعآوری شده در این فصلنامه ارزشمند است که نشان میدهد در آینده با سلسله مطالبی روبرو خواهیم بود که میتواند نیازهای نسل کنونی و آینده کشورمان و دیگر کشورها را که دغدغه فرایند انقلاب دارند را از دل پژوهش بشناسند.
باقریکنی پژوهش تاریخ را یک میدان خطیر دانست و عنوان کرد: پرداختن به پژوهش تاریخ یک میدان بسیار خطیر است که فعالیت در آن آسان نیست، چون چندگانگی نگاه و ایده و تفکر در آن جولان پیدا میکند و طبیعی است که تلاقی نگاهها در این میدان وجود دارد.
معاون سیاسی وزارت خارجه در ادامه گفت: جای چنین پدیدهای در میان منشورات انقلاب اسلامی خالی بود که امیدواریم با ارتقا کیفی مجموعه به محصولات و تولیدات معتبرتر و مستحکمتر و قابل اعتنا بیشتری دست پیدا کنیم. آن چیزی که بهنظرم مهم میآید، این است که آن کاری که نتیجه این زحمت و تلاش خودش را نشان دهد، این است که ما به یک الگو و الگوهایی در عرصه حکمرانی جمهوری اسلامی با نگاه رهبر مقام معظم رهبری برسیم تا زمینه ارتقا حکمرانی دینی در کشور صورت گیرد.
باقری هدف از پرداختن به تاریخ پژوهشی انقلاب را الگوسازی دانست و گفت: علوم انسانی مثل ریاضی نیست که رابطه علی و معلولی قطعی مشخص را نشان دهد لذا علوم انسانی پیچیدگی و شیرینی خاص خودش را دارد پس ما باید با این نگاه این کار را روشمند ببینیم.
وی به تشریح خطرات جدی انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته اشاره کرد و گفت: کارکرد و نتیجه این مجله باید روشن شدن فرایند و ساز و کاری باشد که کشورمان را به این نتیجه رساند که در بیش از سه دهه گذشته از خطرات جدی که میتوانست کشور را در عرصه دیگری وارد کند، چیست و چه ویژگیهایی وجود داشت که ما توانسته این این موفقیت را کسب کنیم.
معاون سیاسی وزارت خارجه با بیان اینکه روایتها معمولا از تنگناهاست، گفت: فهم من این است که رمز اصلی این موفقیت و کلید واژه اصلی آن حکمت است حکمتی که رهبری و شالوده حکمرانی جمهوری اسلامی در دوره امام(ره) و رهبر انقلاب از آن بهره داشته است. حکمت علاوهبر اینکه دانش و اطلاعات دارد، نور دارد که ناشی از ایمان شخصی و تقوای حاکمیتی(سیاسی) است. این تقوا یعنی اینکه به الزامات یک حکومت دینی پایبند باشید.
در ادامه مراسم، منوچهر متکی وزیر اسبق خارجه کشورمان به ذکر خاطراتی از دوران مسوولیت در وزارت خارجه پرداخت و نگاه مردم نسبت به مجلس شورای اسلامی و دشواریهای فعالیت در آن را تشریح کرد.
در بخش پایانی این مراسم، فصلنامه تاریخی_ سیاسی «ماجرا» با حضور میهانان ویژه رونمایی شد.
انتهای پیام/
کیانوش رضایی کد خبر: 1228908 برچسبها حوزه هنری علی باقریکنی