Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشدار چین به آمریکا مبنی بر پیروی نکردن از سیاست‌های دونالد ترامپ و تهدید این کشور به وقوع جنگ سرد، به عنوان دغدغه ای مهم در رسانه های جهان مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند.

اخبار امروز (۷ بهمن ماه) به شرح زیر است: 

_«چاینادیلی» نوشته است: شی جین پینگ هشدار داد اگر آمریکا همچنان بر سیاست حمایت از صنایع و فرآورده‌های خود، پافشاری کند، بی‌تردید جنگ سرد تازه‌ای آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر چین در پیامی به همایش جهانی اقتصاد یادآور شد برای گذر از بحران باید به همکاری‌های چندجانبه و بین‌الملل روی آورد.

_ روزنامه انگلیسی «گاردین» هم نوشته است: رئیس جمهوری چین به جو بایدن هشدار داد که اگر از سیاست‌های دونالد ترامپ پیروی کند، بی تردید با جنگ سرد تازه به خطر می‌زند. البته شی جین پینگ در این پیام نامی از جو بایدن یا آمریکا نبرد. شی یادآور شد دنبال کردن آن سیاست یعنی پیروی از قانون جنگل.

_ «یو اس ای تودی» نوشته است: مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح دونالد ترامپ را به سنای آمریکا داد. جو بایدن درباره آن گفت طرح استیضاح باید اجرا شود. اقدام سنا در استیضاح رئیس جمهوری که برای نخستین بار در تاریخ آمریکا عملی می‌شود. به نظر می‌آید جمهوری‌خواهان در این استیضاح حزب دموکرات را همراهی نخواهند کرد. استیضاح دوباره رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، هشتم فوریه در کاخ سنا مطرح خواهد شد.

_ «تلگراف» خاطرنشان کرده است: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا راهی مسکو شده و خواستار آزادی الکسی ناوالنی، ناراضی و معترض روس شده است. جوزف بارل شخصاً پیام اتحادیه اروپا را به مسکو خواهد داد و آن آزادی الکسی است. او می‌گوید: پس از آن بی‌تردید تنش روابط اتحادیه اروپا و مسکو کاهش پیدا می‌کند. دو ماه دیگر ۲۷ کشور عضو اتحادیه، درباره روابط میان این دو به بحث خواهند نشست.

_ «ال موندو» بیان کرده است: در حالی که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می‌گوید ویروس جهش یافته انگلیسی کووید_ ۱۹ ، ۳۰ درصد مرگبارتر از ویروس‌های دیگر است، دانشمندان می‌گویند هنوز زود است از بیشتر مرگبار بودن ویروس کرونا، حرف زد.

اطلاعات بیشتری برای اثبات این موضوع مورد نیاز است. با این همه باید آن را بیشتر از همه، جدی گرفت. پاتریک واریس، مشاور علمی دولت انگلیس می‌گوید از هر هزار مبتلای به ویروس انگلیسی بالای شصت سال، ۱۰ تن می‌میرند. مدیر بهداشت و سلامت انگلیس می‌گوید: برای اعلام این ارقام هنوز زود است. فاصله اجتماعی و ماسک برای مقابله با آن ضروری است.

*از حاشیه خبرها: 

«نیویورک تایمز» نوشته است: دو خواهر دو قلو مبتلا به ویروس کووید_۱۹ برای شناخت ریشه ژنتیکی، به یاری دانشمندان رفتند. یکی از خواهران، بدتر و متفاوت‌تر از دیگری مبتلا به کرونا شد. کلی کمتر از یک هفته در بیمارستان بستری شد اما کیمبرلی بیش از یک ماه در بیمارستان با وضعیتی بغرنج ماند. ۳۵ سال زندگی آنها در همه چیز مشترک بودند جز در کرونا و ویروس آنها را جدا کرد. از میان ۹۴ میلیون مبتلای به کرونا، از آغاز همه‌گیری هرگز دو بیمار یکسان نبوده‌اند. اکنون پژوهشگران دانشگاه میشیگان، در جست و جوی یافتن این راز هستند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار جهان آلبرت کوچویی جنگ سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد