Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@13:04:18 GMT

بلومبرگ: صادرات نفت ایران رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۷۰۱۸

خرداد: تارنمای خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نوشت که همزمان با افول کارزار فشار حداکثری دولت سابق آمریکا علیه ایران، صادرات نفت این کشور در حال افزایش است.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، در بخشی از گزارش بلومبرگ آمده است: با توجه به اینکه کارزار حداکثری دولت پیشین آمریکا اکنون رو به پایان بوده، مشتریان نفت ایران ممکن است بیش از گذشته در صحنه حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تحریم‌ها علیه نفت خام ایران همچنان تحت تحریم‌های آمریکاست و صادرات نفت ایران همچنان تنها بخش کوچکی از سطح صادرات سه سال پیش است.
اما همزمان با اینکه جو بایدن رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به دنبال بازگشت به توافق هسته ای غرب با ایران است، شرکت هایی که بر تولیدات نفتی ایران نظارت دارند( پترو لجستیکس اس ای، شرکت کپلر و اس وی بی اینترنشنال ال ال سی) شاهد افزایش این تولید بوده‌اند.
سارا وخشوری بنیانگذار و رئیس اس وی بی اینرنشنال ال ال سی در این رابطه گفت: افزایش میزان صادرات و تولید را می توان به عنوان نتیجه پیش‌بینی رویکرد ملایم‌تر احتمالی بایدن در قبال ایران دانست.
اما سطح انتقال محموله‌های نفتی رو به افزایش بوده است. براساس اعلام "پترو لجستیک"، صادرات نفت ایران در دسامبر گذشته به بالاترین میزان از مارس گذشته رسید و انتظار می رود برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۹ ، فراتر از ۶۰۰ هزار بشکه در روز طی ماه جاری برود.
دانیل گربر مدیر اجرایی شرکت پترولجستیک در ژنو در این زمینه عنوان کرد: با توجه به فضای سیاسی آرامتر از گذشته، خریداران چینی اطمینان بیشتری پیدا می کنند که می توانند واردت بیشتری را از نفت ایران در دستورکار قرار دهند.
بلومبرگ نوشت: مسئله افزایش تولید و صادرات نفت ایران به پیشرفت و موفقیت در روابط میان تهران- واشنگتن بستگی دارد و این در حالی است که آنتونی بلینکن فرد مورد نظر بایدن برای سمت وزیر خارجه آتی آمریکا در این زمینه گفته است که همچنان راه طولانی در پیش است. برچسب ها: صادرات نفت ایران ، بلومبرگ

منبع: خرداد

کلیدواژه: صادرات نفت ایران بلومبرگ صادرات نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران در سال میلادی گذشته، گفت: سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی و همچنین فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک از جمله استراتژی‌های مهم دولت سیزدهم برای رشد صادرات نفت خام بود.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی ایران در سال میلادی گذشته اظهار کرد: دو حامل انرژی نفت و گاز سهم زیادی در تحقق این دستاورد مهم داشته‌اند. در حال حاضر علی‌رغم تحریم‌ها، دولت سیزدهم در زمینه تولید و صادرات نفت و گاز هیچ محدودیتی ندارد؛ در حقیقت این دولت توانسته تحریم‌ها را خنثی کند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اقتدار نظامی ایران در عملیات وعده صادق، گفت: این موضوع یک اتفاق بسیار مهم بود که توانست به ما در صادرات بیشتر و در عین حال آسان‌تر نفت کمک کند. بعد از آن عملیات، حرکت نفت‌کش‌های ایرانی در آب‌های آزاد و در نهایت فروش نفت ایران بهتر شد.


وی افزود:تحقق رشد اقتصادی در طول سه الی چهار سال آینده شرایطی را برای ما مهیا خواهد کرد که بتوانیم عقب‌ماندگی‌های دهه ۹۰ را به سرعت جبران کنیم.


قادری با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر سهامداری در فراسرزمینی گفت: این تصمیم از جمله سیاست‌های درستی بود که وزارت نفت به اجرا گذاشت. این استراتژی به ایران اجازه می‌دهد که با بازارسازی برای فروش نفت خام، بازار مطمئنی را در این زمینه برای خود مهیا سازد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: تبدیل نفت خام به فرآورده برای اقتصاد کشور مزیت‌های فراوانی دارد، زیرا این قبیل محصولات از ویژگی صادرات آسان و همچنین تحریم پذیری کمتری برخوردار هستند. در شرایط تحریمی سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ازای عرضه نفت و صدور خدمات فنی و مهندسی یک ایده بسیار خوبی است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک هم ایده مثبت دیگری است که توسط وزارت نفت پیگیری شد. این واحد‌های کوچک نسبت به پالایشگاه‌های بزرگ‌تر کمتر در معرض تحریم‌ها قرار دارند؛ لذا، استفاده از این فرصت می‌تواند نقش موثری در صادرات نفت ایران داشته باشد، سیاست که امروز باعث رکوردشکنی دولت سیزدهم در صادرات نفت خام شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نفت ، گاز ، نفت خام ، پالایشگاه ، پالایشگاه فرا سرزمینی ، وزارت نفت ، افزایش صادرات نفت ، پالایشگاه های کوچک ، جعفر قادری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9n

دیگر خبرها

  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!