Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرودی با بیان اینکه در ۹ ماه اول امسال ۲۲۸ کودک در خراسان رضوی به فرزندخواندگی داده شده‌اند، گفت:۵۰۰ نفر در نوبت فرزندخواندگی بهزیستی خراسان رضوی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «شهره شاهرودی» امروز(۷ بهمن) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه۵۰۰ نفر در نوبت فرزندخواندگی بهزیستی خراسان رضوی هستند، گفت:در ۹ ماه اول امسال ۲۲۸ کودک در خراسان رضوی به فرزندخواندگی داده شده‌اند که ۵۰ مورد از این کودکان، از فرزندان مقیم مراکز شبانه‌روزی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تعداد فرزندان معلول یا دارای بیماری سخت، در بین واگذاری‌ها در سال جاری ۶ مورد بوده که یکی از آنها دچار اختلال دو جنسیتی جسمی بوده است.

 

وی ضمن قدردانی از والدین و خانواده‌هایی که این کودکان را به فرزندی می‌پذیرند گفت: همچنین در باره واگذاری ۴ کودک معلول نیز در حال رایزنی با خانواده‌ها هستیم که احتمالا تا پایان سال انجام می‌شود، این تعداد کودک واگذار شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش داشته است.

 

شاهرودی در خصوص علت این کاهش گفت: محدودیت‌های کرونایی، در تمام بخش‌های خدمات، محدودیت ایجاد کرده و لذا کل فرایند واگذاری کند شده که در نتیجه، تعداد واگذاری‌ها را کاهش داده است.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در زمینه‌ کاهش زمان واگذاری فرزندان نسبت به گذشته گفت: با راه‌اندازی سامانه‌ فرزندخواندگی و اصلاحات آیین‌نامه‌ای در سال‌های گذشته، اکنون فرایند به گونه‌ای است که اگر خانواده از نظر ضوابط مشکلی نداشته باشد و فرزند مورد نظر او هم در بهزیستی موجود باشد کل روند ۴ ماه طول می‌کشد.

 

وی ادامه داد: در واقع می‌توان گفت در صورت مساعد بودن شرایط خانواده، همراهی خانواده در پیگیری به موقع، وجود فرزند مورد نظر در مراکز و نبود مانع قانونی و صلاحیتی، از لحظه‌ای که خانواده در سامانه ثبت نام می‌کند تا وقتی فرزند تحویل می‌گیرد ۴ ماه زمان لازم است ولی معمولا شرایط این طور نیست و ممکن است خانواده به خاطر طی برخی مراحل قانونی، عدم پیگیری به موقع، برخی موانع قانونی و امثال هم، فرایندی یک ساله را طی کند.

 

شاهرودی با بیان اینکه یکی از مدارک مورد نیاز تقاضای فرزندخواندگی، گواهی نازایی است گفت: به همین جهت متقاضیان شهرستان‌هایی که نازایی بیشتری در آنها وجود دارد بیشتر است.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ نفر پشت نوبت فرزندخواندگی استان قرار دارند گفت: بخشی از این تقاضاها، نشان‌دهنده‌ی میزان ناباروری در برخی شهرستان‌های استان می‌باشد که علت آن باید توسط محققین، بررسی شود.

 

وی توضیح داد: مثلا در شهرستان‌هایی مانند نیشابور، خواف، مشهد، سرخس و فیروزه که تأسیسات نیروگاهی و صنعتی و نیز معادن فعال هستند تعداد بیشتری متقاضی فرزندخواندگی با تابلو نازایی مراجعه می‌کند در حالی که در شهرستان‌هایی با شرایط جمعیتی مساوی، تعداد بسیار کمتری تقاضا وجود دارد.

 

شاهرودی تأکید کرد: البته ممکن است این تفاوت، دلایل دیگری داشته باشد اما آنچه ما برداشت می‌کنیم این است که در برخی شهرستان‌های استان، نازایی و در نتیجه تقاضای فرزندخواندگی بیشتر است، در شرایط فعلی، امکان به روز شدن تقاضاها نسبت به واگذاری‌ها وجود ندارد زیرا شرایط واگذاری از سوی دستگاه قضایی تعیین می‌شود.

 

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی توضیح داد: صلب حضانت از فرزند از جمله مواردی است که توسط دستگاه قضایی صورت می‌گیرد و شرط لازم برای واگذاری فرزند است در حالی که تراکم فرزند در مراکز ما وجود دارد به خاطر اینکه شرایط سلب صلاحیت دارای فرآیند خاصی می‌باشد و دستگاه قضایی هم سعی می‌کند حتی‌الامکان فرزند به خانواده‌ی ژنتیک برگردد به همین دلیل تعداد فرزندان قابل وگذاری محدود است و لذا افراد پشت نوبت همیشه تراکم دارند و ما نمی‌توانیم به همان سرعتی که تقاضاها بالا می‌رود فرزندان را واگذار کنیم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرزند خواندگی فرزندآوری فرزندان اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی نوبت فرزندخواندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه موسویان صبح دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با محوریت سیاست‌های ابلاغی در حوزه جوانی جمعیت که در ارومیه برگزار شد، گفت: مساجد در این زمینه می‌توانند به خوبی نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از مادران شاغل در محلات ۷۰ مهدقرآنی در مساجد استان فعالیت می‌کنند، گفت: اجرای طرح مادر کتابخوان و فرزند آگاه، برپایی موکب فرزند و مادری با محوریت تبیین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) در فضاهای فرهنگی، برگزاری نشست تخصصی طلیعه کوثر با حضور مسئولین سمن‌های فعال سبک زندگی فاطمی، برپایی نمایشگاه من و کودکم از جمله اقداماتی است که در زمینه افزایش جمعیت در حال انجام است.

برگزاری پویش مهر فاطمی در آذربایجان غربی

وی برپایی کافه گفتگو و اعزام راوی به مدارس دخترانه برای بهبود دیدگان نسل جوان نسبت به موضوع‌های خانواده، برپایی جشن روز مادر در مهدهای قرآنی مساجد، برگزاری پویش مهر فاطمی، اهتمام برای آزادسازی مادران جرایم مالی غیرعمد به ویژه مادران باردار و دارای فرزند کودک، تجلیل از مادران شاغل به ویژه افراد فعال در حوزه جمعیت، برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی و توانمندی بانوان سرپرست خانوار از دیگر فعالیت‌های سازمان جامعه زنان سپاه استان است.

وی توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی بین مادران، تجلیل از پزشکان، پرستاران و بهیاران فعال در حوزه جمعیت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج آسان، اهدای جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت، راه‌اندازی گروه‌های واسطه‌گری ازدواج، راه‌اندازی غرفه کودکان با بهره‌گیری از مشاوران جوان و اسلامی در حاشیه کارگاه‌ها، برپایی پویش بوسه بر دستان مادر، توزیع بسته‌های بهداشتی و فرهنگی در محلات، برگزاری اردوهای تفریحی، تجلیل از پایور خواهر دارای ۵ فرزند از دیگر برنامه‌های جوانی جمعیت جامعه زنان سپاه به شمار می‌رود.

برگزاری جشن وصال گروهی برای ۴۴ زوج با هدف ترویج ازدواج آسان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزاری جشن وصال گروهی برای ۴۴ زوج با هدف ترویج ازدواج آسان، برگزاری کارگاه‌های جوانی جمعیت به صورت متناوب در طول سال، ارتباط مستمر با سمن‌های فعال در حوزه خانواده و فرزند، تهیه پوسترهای سرمایه‌های زندگی و توزیع در مکان‌های عمومی، تعامل با شهرداری ارومیه و الصاق پوسترها در ناوگان عمومی، برگزاری نشست‌های تخصصی جوانی جمعیت به صورت حضوری و مجازی برای نخبگان و تجلیل از مادر بسیجی دارای خانواده خوش جمعیت در حاشیه نشست‌ها، انتشار ویژه‌نامه جمعیت و تعامل با گروه‌های درون سازمانی و برپایی جشن ازدواج آسان برای زوج‌های روستایی را از جمله فعالیت‌های این حوزه عنوان کرد.

موسویان تهیه جهیزیه و مسکن برای زوج‌های کم‌برخوردار، توزیع کتاب با موضوع جمعیت و خانواده و فرزندآوری، راه‌اندازی پویش دیوارنویسی، برگزاری نشست‌های مجازی با هدف آموزش، پویاسازی شبکه‌های کنشگری در حوزه جمعیت و خانواده، دیدار با مادران خوش جمعیت، حمایت چهره به چهره از مادران کم‌برخوردار و پخش مستند «خونریزی» در پایگاه‌ها با هدف آشنا شدن مادران از عوارض مخرب سقط جنین را از دیگر برنامه‌های جامعه زنان سپاه در حوزه جمعیت عنوان کرد.

کد خبر 6098024

دیگر خبرها

  • خانواده گولسیانی در تمرین امروز پرسپولیس+ عکس | پوشش جالب همسر و فرزند هافبک سرخپوشان را ببینید
  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند