Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام بهرامي با اشاره به اجرای طرح سفیران اجتماعی درشهرستان میامی گفت: اجرای این طرح فرصت خوبی برای کاهش آسیب‌های جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام« اسماعیل بهرامی» در بازدید از طرح مشاوره در مسجد با محوریت طرح ملی سفیران اجتماعی در مسجد جامع شهر رضوان ضمن تقدیر از برگزاری طرح ملی سفیران اجتماعی در شهرستان میامی و بویژه بخش کالپوش گفت: همیت کار فرهنگی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و لذا سفیران اجتماعی می‌تواند یک کار فرهنگی بسیار در خود توجه و مهم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه کالپوش با ابراز تأسف از اینکه جامعه امروز ما از آسیب های مختلف اجتماعی رنج می برد بیان کرد: اجرای چنین طرح هایی با محوریت مسجد می تواند در شناسایی و رفع آسیب ها تاثیرگذار باشد.

 

وی داشتن فکر و ایده، خلاقیت و نوآوری برای انجام کارهای فرهنگی را مهم خواند و اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یک ظرفیت و فرصت فوق‌العاده مهم جهت معماری شخصیت جامعه به‌خصوص سنی نونهالان و نوجوانان هستند که برگزاری چنین جلسات و دوره های مشاوره بصورت عمومی و خصوصی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

 

حجت الاسلام بهرامي ضمن بیان اینکه مسجد در جغرافیای اسلامی محور بوده اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نمایی زیبا از برنامه‌های اسلامی هستند که هم فرهنگی بوده و هم در قالب هنر مخاطب ارائه می‌ کنند و به همین دلیل فعالیت‌های کانون‌های مساجد مؤثرتر است و موردپذیرش مخاطبان نیز به خوبی واقع می‌شود.

 

امام جمعه کالپوش فعالیت این مراکز دینی، مذهبی و فرهنگی در جذب جوانان به مساجد و تقویت روحیه اعتقادی آنان را نیز بسیار موثر و مهم دانست وافزود: باید در بخش محتوایی، ارائه خوراک فکری به مخاطبان، ارسال طرح و برنامه‌های مناسب به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پیشنهاد طرح‌های مبتکرانه بیش از گذشته تلاش کرد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه کالپوش طرح مشاوره در مسجد سفیران اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی ایلام ، با اشاره به اینکه بیش از ۱۴هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع شده است،گفت:بیش از ۷۸ درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس ایلام منجر به مصالحه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سردار جمال سلمانی اظهار داشت:مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های موثری برداشته و قطعا با پای کار آمدن سازمان های حمایتی و دخیل در حوزه آسیب های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی ورود کرد.

وی اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران ومددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تعداد11 هزار و 289 پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 78 درصد از پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است،اظهار کرد: ایجاد مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه اندازی شده اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد:هر قدر بتوان با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی راحل و فصل کرد به همان میزان بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، همشهریان عزیز می توانند با شماره گیری شماره 096580 ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند