Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش آموزان مقطع دبیرستان در همایش کشوری "روز فیزیک" که به همت دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان و با همکاری انجمن فیزیک ایران برگزار شد، با تفکر و نگاه عمیق و هدفمند به پدیده‌های آفرینش از دیدگاه علم فیزیک آشنا شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دبیر اجرایی این همایش با اشاره به پیشینیه برگزاری این رویداد علمی گفت: از سال ۱۳۹۰ که مسئولیت برگزاری این همایش به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شده است، دانش آموزان دبیرستان‌های استان اصفهان، ثبت نام و با حضور در دانشکده فیزیک، در سخنرانی‌ها و آزمایش‌های علمی شرکت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل عبدالحسینی افزود: شرایط دوره کرونا و ضرورت تداوم این جریان علمی و آموزشی، تیم اجرایی را برای برگزاری همایش به صورت برخط متقاعد کرد.

وی با بیان اینکه در این همایش سه روزه، با ارائه سخنرانی در زمینه‌های نجوم و کیهان شناسی، فیزیک ذرات بنیادی و انجام آزمایش‌های علمی جذاب و برگزاری گفتگوی علمی، تلاش شد تا ارتباط سازنده‌ای میان استادان دانشگاه با دانش آموزان علاقمند برقرار شود، تصریح کرد: آموختن تفکر و نگاه عمیق و هدفمند به پدیده‌های آفرینش از دیدگاه علم فیزیک از دیگر رویکردهای این همایش سه روزه بود.

استادیار دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: بسیاری از دانش آموزان با شرکت در این همایش نسبت به ادامه تحصیل در رشته فیزیک، در دوره کارشناسی و چه به صورت موازی در کنار رشته‌های مهندسی و در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، علاقمند شده‌اند که این امر از جمله دستاوردهای برگزاری همایش روز فیزیک به شمار می‌رود.

عبدالحسینی با بیان اینکه دو تن از استادان برجسته فیزیک کشور برای دانش آموزان سخنرانی علمی داشتند، خاطر نشان کرد: بهروز میرزا با موضوع «آشنایی با سیاه چاله‌ها» و حامد بخشیان با موضوع «مدل استاندارد ذرات بنیادی، از نظریه تا آزمایش» از سخنرانان کلیدی همایش روز فیزیک بودند.

دبیر این همایش علمی با اشاره به اجرای دو آزمایش علمی موج شعله و اجسام معلق توسط کارشناس آزمایشگاه فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: تماشای این رویدادهای علمی در محیط حضوری قطعاً برای دانش جذابیت بیشتری داشت، اما سعی شد آزمایش‌هایی انتخاب شود که از نظر علمی برای دانش آموزان جذاب و تأثیرگذار باشد.

کد خبر 471015

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانش آموزان اصفهانی فیزیک روز فیزیک همایش روز فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه صنعتی اصفهان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند که از دیروز آغاز شده بود با ارائه مقالات برگزیده و برگزاری پنل‌های تخصصی به کار خود پایان داد.
سجاد خوشه چین دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند گفت: در حاشیه این همایش ، دو تفاهم نامه امضا شد که اولی با هدف شناسایی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات سازمان انرژی اتمی و اقدامات فناورانه، آزمایشگاهی، دانشی، پژوهشی و علمی بین دکتر علی نوروزی، معاون سازمان انرژی اتمی و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.
از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه ایجاد ظرفیت فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت و فرصت مطالعات دانشگاهی برای خبرگان صنعتی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی و راه اندازی دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی است.
خوشه چین افزود: همچنین تفاهم نامه دیگری بین دکتر محمد حسن زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.

گسترش همکاری‌ها و استفاده بهینه از منابع و امکانات،  تبادل تجربیات علمی و پژوهشی  و برگزاری دوره‌های آموزشی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه است.

به گفته دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند ۱۰۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۵۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: از این میان، ۳۳ مقاله به صورت پوستری و ۲۰ مقاله به صورت ارائه حضوری و مجازی و ۴ مقاله در دو پنل تخصصی ارائه شد.
دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند با حمایت سازمان انرژی اتمی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، شرکت پتروشیمی نوری، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه تفرش و برج علم و فناوری لارستان به مدت ۲ روز به میزبانی مرکز آموزش عالی لارستان برگزار شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد