Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@21:51:11 GMT

لاوروف: نجات برجام یکی از مسائل فوری است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۷۴۶۵

لاوروف: نجات برجام یکی از مسائل فوری است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران برای دیدار با مقام‌های روسیه در مسکو حضور دارد، همتای روس او درباره برجام و تحولات منطقه غرب آسیا صحبت کرد.

بنا بر گزاش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در دیدار با همتای ایرانی خود اعلام کرد: «نجات دادن توافق هسته‌ای ایران (برجام)، در حال حاضر یکی از مسائل فوری است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه این کشور تصریح کرد: هم ما و هم ایران به شدت علاقه مند به بازگشت کامل کشورهای امضاکننده (برجام) به اجرای تعهداتشان طبق توافق هستیم».

لاوروف در دیدار با همتای ایرانی خود همچنین تاکید کرد که دو کشور همچنین حامی برقراری گفت‌و‌گو میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین حل بحران در افغانستان هستند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر و در بدو ورود به مسکو گفته بود، پیشنهادها درباره همکاری ۶ جانبه در منطقه،‌ برجام و اوضاع افغانستان، سوریه و یمن را در روسیه مورد گفت‌وگو قرار خواهد داد.

ظریف گفته بود: شرایط بین‌المللی، بحث برجام و ضرورت اجرای تعهدات همه طرف‌ها، موضع مشترک ما با روسیه است و درباره آن هم بحث می‌کنیم. شرایط دیگر منطقه مثل افغانستان، سوریه و یمن و بحث‌های دیگر منطقه همیشه در دستورکار مذاکرات ماست.

پربیننده ترین ابتکار عمل بایدن‌ برای مذاکره مستقیم با ایران گفت‌وگوی بایدن با ماکرون درباره ایران نفتکش ایرانی توسط اندونزی توقیف شد یوان چین جای دلار آمریکا را می‌گیرد یک زن مسلمان، دادستان آمریکا شد +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان

مرزبانی ایران در بیانیه ای اعلام کرد ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

به گفته مرزبانی ایران بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به‌دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صادق بوقی در رختکن تیم ملی افغانستان!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است