Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از جنجال‌هایی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) با مطرح کردن ادعاهای بدون سند و مدرک درباره تقلب گسترده در انتخابات به راه انداخت، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که ترامپ روز گذشته در سواحل «پالم بیچ» ایالت فلوریدا دفتری تحت عنوان «دفتر ریاست‌جمهوری سابق آمریکا» افتتاح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویتر در این خصوص گزارش کرد، ترامپ در دفتر جدید خود در صدد پیشبرد برنامه‌های دولت خود می‌باشد.

در بیانیه‌ دفتر ریاست‌جمهوری سابق آمریکا که در خصوص افتتاح دفتر جدید ترامپ منتشر شده، آمده است: «این دفتر مسئول مدیریت مکاتبات، بیانیه های عمومی، حضورها و فعالیت‌های رسمی برای پیشبرد منافع ایالات متحده و انجام دستورکارهای دولت ترامپ از طریق حمایت، سازماندهی و فعالیت عمومی است».

این اعلامیه درست در همان روزی منتشر شده است که مجلس نمایندگان‌آمریکا، بند استیضاح ترامپ به اتهام ترغیب به خشونت و شورش قبل از حمله ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) طرفدارانش به ساختمان کنگره را به سنا ارائه داد و جلسه سنا برای بررسی این لایحه ۹ فوریه (۲۱ بهمن ماه) آغاز می‌شود.

«بی‌بی‌سی» پیشتر گزارش داده بود چنانچه دموکرات‌ها تغییری در قواعد رأی‌گیری ایجاد نکنند این به معنای آن خواهد بود که محاکمه ترامپ روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «ایندپندنت»، در سربرگ مخصوص دفتر ترامپ نوشته شده است که ترامپ «همیشه و تا ابد قهرمان مردم آمریکا باقی خواهد ماند».

آنطور که در این گزارش آمده است، دفتر جدید ترامپ قرار است به کمک دستیاران دولت قبلی وی و کارمندانی دیگر اداره شود.

ترامپ در اظهارات خداحافظی خود در آخرین روز ریاست‌جمهوری به هوادارانش گفت: «ما به شکلی بازمی‌گردیم و کاری می‌کنیم اما حالا نه».

طبق این گزارش، ترامپ قبل از آنکه ریاست‌جمهوری را ترک کند، با دستیاران خود در خصوص تشکیل یک حزب سیاسی به نام «حزب میهن‌پرستی» گفت‌وگو کرده بود.

کنگره آمریکا حدود دو هفته پیش در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

اما حامیان ترامپ به سمت کنگره هجوم بردند و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی وارد ساختمان کنگره شدند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۵ دی‌ماه با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد.  این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

برخی از تحلیلگران می‌گویند استیضاح و محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند از بازگشت او به قدرت جلوگیری کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: فلوریدا رئیس جمهور سابق آمریکا ریاست جمهوری سابق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت. - اخبار استانها -

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، از تخصیص 700 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که مدیریت اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، 700 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت. 

وی افزود: از این میزان 450 میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و 250 میلیار  تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: 120 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان است.

وی در تشریح جزئیات بخشی از این اعتبارات اعلام کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی)  از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش تسنیم٬ ارمغان سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی در دوم تیرماه سال گذشته، افزون بر 120 هزار میلیارد ریال در حوزه عمران بود که این میزان 12 برابر بودجه یک سال استان است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • محمود فکری به استقلال بازگشت! + عکس  
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود