Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:26:00 GMT

نقشه جامع میراث فرهنگی و گردشگری لرستان تدوین شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۷۷۷۸

نقشه جامع میراث فرهنگی و گردشگری لرستان تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد ویسکرمی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در سخنانی، اظهار داشت: اقدامات خوب و ارزشمندی در حیطه‌های مختلف از سوی میراث فرهنگی استان با توجه به محدودیت اعتبارات و همچنین شیوع بیماری کرونا انجام شده است.

پیگیری برای تأمین اعتبار ساماندهی حریم فلک الافلاک

وی با اشاره به پیگیری برای تأمین اعتبار ساماندهی حریم قلعه فلک الافلاک، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک هم اعتبار این امر را تأمین کنیم و امکانی برای ساخت پادگان سپاه فراهم و حریم قلعه آزاد سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اقدامات خوبی در اطراف قلعه از جمله بازسازی باشگاه «افسران» صورت گرفته و این امر کار ارزشمندی بوده چرا این باشگاه قدمتی حدود ۱۰۰ ساله دارد که تخریب شده و به همت میراث فرهنگی ترمیم شده است.

ویسکرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ثبت جهانی آثار تاریخی لرستان، عنوان کرد: بخشی از راه آهن که به عنوان اثر تاریخی جهانی ثبت شده متعلق به لرستان است، اما حدود پنج هزار اثر تاریخی ثبت شده داریم و صدها و هزاران اثر داریم که می‌توانند ثبت جهانی شوند.

ضرورت تهیه نقشه جامع میراث فرهنگی و گردشگری لرستان

وی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰۰ پل تاریخی در لرستان داریم، افزود: تاکید داریم که آثار تاریخی استان به عنوان اثر تاریخی جهانی ثبت شوند و این امر به خصوص برای قلعه فلک افلاک باید مورد توجه قرار بگیرد، که در این دیدار، مدیرکل میراث فرهنگی استان قول مساعد دادند که تلاش خود را در چارچوب قانون و امکانات در این رابطه انجام دهند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نقشه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: ما برای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری لرستان به یک نقشه جامع نیاز داریم، هنوز این نقشه آماده نشده که امیدواریم با توجه به تأکیدات صورت گرفته در این دیدار، نقشه دراز مدت میراث فرهنگی و گردشگری استان هم آماده شود.

ویسکرمی، عنوان کرد: ظرفیت بسیار زیادی در مورد صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری لرستان وجود دارد و این حوزه می‌تواند یکی از منابع عظیم درآمد زایی و ایجاد اشتغالزایی در استان باشند، موضوعی که تا کنون از آن غافل بوده ایم، البته در کل کشور در شأن سرزمین ایران این کار صورت نگرفته اما در لرستان مانند خیلی از حیطه‌های دیگر، در این حوزه عقب هستیم و این امر نیز به ضعف طولانی مدت مدیریت برمی گردد.

وی، افزود: بنده به عنوان نماینده مردم به طور حتم مطالبه گر تدوین نقشه جامع میراث فرهنگی و گردشگری استان و همچنین ثبت جهانی آثار تاریخی لرستان خواهم بود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: لااقل تا زمانی که شرایط برای ثبت جهانی قلعه فراهم شود، ثبت پل‌های تاریخی را به عنوان اثر جهانی پیگیری خواهم کرد.

کد خبر 5131357

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اداره کل میراث فرهنگی لرستان ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر گرگان کرمانشاه شیوع کرونا شهرکرد شیراز بارش برف شهرستان کرج آلودگی هوا مشهد میراث فرهنگی و گردشگری لرستان نماینده مردم نقشه جامع ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،عطا حسن‌پور در این باره گفت : این همایش بین‌المللی با موضوع تاب آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
وی افزود : این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان برگزار می‌شود.
حسن پور تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری لرستان در پایان اظهار داشت : پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را در این خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901666

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد