Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به روسیه سفر کرده، با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایمنا، در ابتدای این نشست لاوروف با اشاره به روابط خوب تهران و مسکو گفت: در نشست امروز به موضوعات کلیدی از جمله وضعیت منطقه قره باغ، برجام، حل و فصل مساله سوریه، افغانستان و اوضاع منطقه خلیج فارس و سایر مسائل خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف نیز ضمن تشکر از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به دلیل برقراری صلح قره باغ گفت: بحران قره باغ نگرانی مشترک تهران و مسکو بود که با میانجیگری روسیه حل شده و اکنون به یک فرصت برای صلح و دوستی در منطقه تبدیل شده است.
وی همچنین گفت: بررسی مسائل منطقه‌ای و موضوع برجام که آمریکا به طور یکجانبه از آن خارج شد و گسترش روابط دوجانبه را در جلسه امروز بررسی خواهیم کرد.

لاوروف نیز در این جلسه گفت: مسکو و تهران خواستار اجرای کامل برجام هستند. جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا برای مذاکره درباره بازگشت به توافق هسته‌ای ایران ابراز علاقه کرده است اما واشنگتن هنوز به دنبال مذاکره با تهران نیست.

محمد جواد ظریف در ادامه سفر منطقه‌ای خود به کشورهای منطقه و حوزه قفقاز صبح امروز وارد مسکو شد. او در ابتدای ورود به روسیه گفت: روابط ایران و فدراسیون روسیه اقتضا می‌کند که به صورت مرتب و مستمر تماس و گفت‌وگو بین مقامات دو کشور وجود داشته باشد و همه‌گیری کرونا باعث نمی‌شود که ما این تماس‌ها را متوقف کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت که ایران پیشنهاداتی را برای همکاری شش جانبه در منطقه قفقاز دارد که در جریان سفر منطقه‌ای به کشورهای آذربایجان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه آن را پیگیری می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 471034

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مسکو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به نام نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران گشایش یافته و تا دوازدهم اردیبهشت دایر است افزود: گلستان در سالن ۴۱ نمایشگاه بین المللی تهران غرفه دارد و تا کنون دوازده هیئت تجاری خارجی و ۲۰ هیئت اقتصادی از استان‌های کشورمان از غرفه گلستان در این نمایشگاه بازدید کردند.

محمد دهنوی گفت: در این بازدید‌ها رایزنی‌های تجاری هم برای توسعه مناسبات اقتصادی انجام شده است.

او همچنین افزود: گلستان یکی از بهترین استان‌ها در این نمایشگاه بود و توان تولید استان در زنجیره طیور و آبزی پروری آن مورد تحسین قرار گرفت.

دهنوی گفت: در این راستا دبیرخانه زنجیره ارزش راهبردی در استان کار مطالعات ۲۱ زنجیره را آغاز کرده است که بیش از ۸۰ درصد ظرفیت اشتغال استان را در بر می‌گیرد.

طبق گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، این نمایشگاه با حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تاجر و بازرگان بین المللی و ۶۰ هیئت عالی رتبه تجاری برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک