Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأی وحدت رویه اعلام کرد؛ ایام حضور در جبهه بدون نیاز به سابقه اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور در این‌گونه مشاغل به عنوان سابقه خدمت محسوب می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، به دنبال اعلام تعارض در آراء صادره شعب دیوان عدالت اداری با خواسته احتساب ایام حضور در جبهه به عنوان سابقه خدمت در مشاغل سخت و زیان‌آور هیئت عمومی در این مورد وارد بحث و بررسی و مشخص شد؛ برخی شعب دیوان با صدور رأی به ورود شکایت، خواسته خواهان را مورد تأیید قرار داده و رأی به احتساب ایام حضور در جبهه به عنوان سابقه سخت و زیان‌آور داده اما برخی دیگر از شعب تأیید این خواسته را منوط به داشتن سابقه اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با طرح این موضوع در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، اعضای هیئت با اکثریت آرا، رأی به ورود را صحیح تشخیص داد و به این ترتیب مقرر کردند؛ ایام حضور در جبهه بدون نیاز به سابقه خدمت در مشاغل سخت و زیان‌آور، به عنوان سابقه این گونه مشاغل احتساب می‌شود.

بخشی از مستندات هیئت عمومی در تأیید رأی به ورود در این مورد از این قرار است:

اولاً: بر اساس تبصره 2 ماده 14 قانون کار الحاقی مصوب 30/1/1383 «آن دسته از بیمه‌شدگانی که مشمول اصلاحیه تبصره (2) ماده (76) قانون تأمین اجتماعی مصوب 14/7/1380 مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند به شرط آن که خدمت نظام وظیفه خود را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل طی کرده یا حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند سوابق خدمتی آنان جزء کارهای سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود.»

ثانیاً: براساس ماده 27 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 3/4/1386 «مدت خدمت داوطلبانه جانبازان، رزمندگان، آزادگان و شهدا در جبهه قبل از استخدام و اشتغال در صورت تمایل جزء سنوات قابل قبول از لحاظ بیمه و بازنشستگی به مأخذ مشاغل سخت و زیان‌آور (یک و یک و نیم سال) محسوب می‌گردد.»

ثالثاً: براساس ماده 3 آیین‌نامه اجرایی ابلاغیه شماره 206/40/11/ط مورخ 21/10/1388 ستاد کل نیروهای مسلح «سه چهارم مدت خدمت کارکنان پایور و وظیفه که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته، شهربانی و ژاندارمری (نیروی انتظامی)، وزارت سپاه و وزارت دفاع و جهاد سازندگی سابق به جبهه و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شده‌اند، خدمت داوطلبانه تلقی می‌شود.»

رابعاً: براساس رأی شماره 257 مورخ 16/2/1399 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری «... با توجه به اینکه افراد در طی دوره خدمت وظیفه، جزء کارکنان نیروهای مسلح محسوب می‌شوند، بنابراین تعیین میزان داوطلبانه بودن مدت خدمت کارکنان وظیفه حاضر در جبهه‌های دفاع مقدس که از سوی مراجع زیربط در نیروهای مسلح اعلام می‌شود مشمول بند 3 آیین‌نامه اجرایی نحوه تعیین فوق‌العاده ایثارگری، نشان‌ها و خدمات اداری در مناطق جنگ‌زده (موضوع بند 2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری) بوده و ... اختیارات مقام فرماندهی معظم کل قوا در ارتباط با نیروهای مسلح محدود به قوانین نمی‌شود و اجرای دستورات معظم له برای نیروهای مسلح لازم‌الاجراست ... .» لذا مفاد ماده 3 آیین‌نامه اجرایی ابلاغیه شماره 206/40/11/ط مورخ 21/10/1388 ستاد کل نیروهای مسلح به تمامی افرادی که خدمت وظیفه خود را در جبهه گذرانده‌اند فارغ از این که جزو کارکنان پایور و وظیفه نیروهای مسلح باشند یا نباشند، تسری یافته است.

هزینه‌های "درمان ناباروری" تحت پوشش بیمه قرار می‌‌گیرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمه ایثارگران شستا دیوان عدالت اداری بیمه ایثارگران شستا دیوان عدالت اداری مشاغل سخت و زیان آور دیوان عدالت اداری عنوان سابقه نیروهای مسلح سابقه خدمت هیئت عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران

سرلشگر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اهدای لوحی به مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، از اقدام‌های جهادی و تلاش‌های ارزشمند وی در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل در برابر تهدیدهای دشمن قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، امروز (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت) در حاشیه نخستین گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز، به نمایندگی از سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با اهدای لوح از تلاش‌های مجدانه و جهادی مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل در برابر تهدیدهای دشمن به‌ویژه اقدام‌های انجام‌شده در مصون‌سازی زیرساخت‌ها و تداوم کارکرد ضروری و ارائه خدمات در حوزه  گاز به هموطنان قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم‌صهیونیستی بی‌سابقه بوده است
  • شکایت رئیس دیوان از رای هییت تخصصی درباره کالای ورود ممنوع
  • کارگران درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی حقوق را به دیوان عدالت اداری داده اند
  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • سهم ۴درصد بیمه مشاغل سخت و زیان آور کارگران شهرداری پرداخت شود
  • قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
  • «مشاغل خاص» زیر تیغ عدالت مالیاتی
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات