Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات عربستان «محمد بوجباره» مرثیه خوان حسینی و همراهانش را به ۹ تا چهار ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة الجزیره،  دادگاه جنایی در الدمام «محمد بوجباره» مرثیه خوان حسینی را به 9 ماه حبس و هشت جوان دیگر شیعه را به چهار حبس محکوم کرد.

 

منابع حقوقی در عربستان اعلام کردند: محمد بوجباره به همراه هشت جوان شیعه به نام های «علی العبد المحسن»، «محمد عبدالرسول»، «محمود السلطان»، «هانی القاضی»،«حیدر آل صالح»، «احمد القرشی»، «احمد بن علی الحجی» و «عون الحجی» در چهارم اکتبر 2020 میلادی توسط نیروهای امنیتی آل سعود دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ناظران مسئله حقوق بشر در عربستان اعلام کردند: این حکم ها در حالی صادر شده است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در نشست سرمایه گذاری آینده که در 25 اکتبر 2017 میلادی در ریاض برگزار شده بود، ادعا کرد که اعتدال باز می گردد و از گفتمان دینی افراط گرایانه رهایی می یابیم.

 

وی ادعا کرد: ما برای افراط گرایی هزینه نمی کنیم و به اسلام معتدل باز می گردیم. هرگز 30 سال از زندگی خود را در برخورد با افکار مخرب نابود نمی کنیم. ما امروز و به سرعت این افکار مخرب را از بین می بریم.

 

برهمین اساس، یکی از فعالان عربستانی که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، گفت: زمان دستگیری و محاکمه ظالمانه این مرثیه خوان حسینی از انگیزه های فرقه ای آل سعود علیه پیروان مذهب شیعه پرده برمی دارد.

 

وی افزود: محمد بو جباره هیچ جرمی مرتکب نشده است و قانونی را نقض نکرده است. آنچه که وی انجام داده است، برپایی شعایر دینی در اربعین امام حسین (ع) در ماه صفر است. اما مقامات امنیتی وی را برای تحقیقات فراخواندند و تا امروز در زندان به سرمی برد.

 

این فعال عربستانی از سازمان های حقوقی خواست تا بر مقامات مسئول عربستان برای آزادی بدون قید و شرط محمد بوجباره و همراهانش فشار بیاورند.

 

این درحالی است که مقامات امنیتی عربستان بازداشت علیه شهروندان شیعه را ادامه می دهد. به طوری که اخیرا تعدادی از روحانیون شیعه الاحساء و قطیف را دستگیر کردند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: عربستان حبس شیعه مرثیه خوان حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد

منابع عبری زبان از فرود یک فروند هواپیمای شخصی صهیونیستی در ریاض که از آن برای استفاده مسئولان موساد استفاده می‌شود، خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • نجات جان چند جوان عربستانی گرفتار در سیل با لودر (فیلم)
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است