Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت علوم از بازنگری آیین نامه پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان خبر داد و گفت: شرط پذیرش در رشته مرتبط برای دارندگان نشان های المپیادی در کنکور حذف شد از این طریق ورود این دسته از استعدادهای درخشان به دانشگاه تسهیل می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی خاکی صدیق در سومین گردهمایی سالانه مجازی مدیران دفاتر استعدادهای درخشان دانشگاه‌های سراسر کشور به اهمیت دفاتر استعدادهای درخشان در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت:  استعدادهای درخشان یکی از دفترهای بسیار مهم همه دانشگاه‌ها است به دلیل این‌که با نخبگان دانشجویان و استعدادهای برتر آنها سروکار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین جهت طی ۲۰ ماه گذشته در آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلات تکمیلی بازنگری شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ارتباط با دارندگان نشان طلا، نقره و برنز کشوری المپیادهای دانش‌آموزی در آخرین جلسه شورای استعداد درخشان وزارت علوم بحث و بنا شد با کسب نصاب علمی ۸۵ درصد نمره آخرین پذیرفته شده در آزمون سراسری ما بحث شرط رشته مرتبط را حذف کنیم که این برای استعداد درخشان تسهیلات ایجاد می‌کند.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: با حذف شرط رشته مرتبط برای برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی مقداری از راه برای ورود این افراد به دانشگاه هموارتر می‌شود. در واقع با توجه به مشکلات همه‌گیری کرونا و تبعاتی که برای همه دانشجویان از جمله دانشجویان استعداد درخشان داشته است، تسهیلی در روند پذیرش دانشجویان صورت گرفته است تا مقداری این چالش‌ها را کاهش دهیم. در دانشگاه‌های کشور وقت عمده مدیران دانشگاه‌ها به ویژه معاونان آموزشی و مدیران حوزه آموزشی به بررسی مشکلات دانشجویان در کمیسیون‌های موارد خاص می‌گذرد.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: در آن‌جا عمدتاً مسائلی که مطرح می‌شود مربوط به دانشجویان ضعیف‌تر از نظر علمی است برخی مواقع دانشجویان مشکلات خاصی پیدا می‌کنند که حتماً نیاز به بررسی دارد ولی عمده مسائل مربوط به دانشجویان ضعیف‌تر بوده درحالی‌که دانشجویانی که ما آنها را استعداد درخشان می‌نامیم و یا دانشجویان برتر علمی کمتر مورد توجه مدیران دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند. ضروری است به‌عنوان افرادی که در دفاتر استعداد درخشان دانشگاه‌ها کار می‌کنیم روی این مسئله تامل کنیم و راهکارهایی جهت ارائه خدمات بیشتر و وسیع‌تر به دانشجویان برتر علمی و استعداد درخشان ارائه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون آموزشی وزیر علوم کنکور سراسری استعدادهای درخشان استعداد درخشان رشته مرتبط دانشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوانان (قاف) زمینه و بستری مناسب را برای شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی و ادامه فعالیت آنان در محیطی امن و با اهداف متعالی فراهم می‌سازد.

این باشگاه با هدف تربیت نسل نو نویسنده متعهد در حوزه کودک و نوجوان، پس از شناسایی استعدادهای برتر با برنامه‌های آموزشی و تربیتی مختلف، امر هدایت و پرورش آنان را به مدت سه سال بر عهده می‌گیرد.

برهمین اساس سوگل بازیاری از بندرگز و محمدعلی کرد از گنبدکاووس به مرحله‌ی کشوری باشگاه استعدادهای برتر «قاف» معرفی شدند.

گفتنی‌است باشگاه رویش استعدادهای ادبی (قاف) در بخش شعر، اول تا سوم آذر ۱۴۰۲ در دهکده ساحلی بندر انزلی همزمان با گردهمایی آموزشی کارشناسان ادبی سراسر کشور از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود که طی آن مائده احمدی لیوانی از کانون گلستان حضور داشت.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"