Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از سفر هیات طالبان مطلع بودیم و ایران در این باره نظریات کابل را نیز دریافت کرده بود.

این بیانیه افزود: «هدف از سفر هیات طالبان به تهران این است که جمهوری اسلامی ایران افزون بر شرح دیدگاه‌های خود، طالبان را در مورد موجودیت اجماع منطقه‌‌ای در خصوص تامین آتش‌بس فوری، دستیابی به یک توافق جامع صلح در چهارچوب نظام جمهوری و حفظ ارزش‌های قانون اساسی افغانستان، آگاه سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در بیانیه وزارت خارجه افغانستان آمده است: «ایران همچنان می‌خواهد اطمینان حاصل کند که افغانستانِ پسامنازعه بار دیگر به‌پایگاه امن گروه‌های تروریستی مبدل نخواهد شد و همچنین مرکز اتفاق و همکاری‌های منطقه‌‌ای و بین‌المللی باقی خواهد ماند.»

وزارت خارجه افغانستان اظهار داشت: ما امیدواریم طالبان به خواست برحق مردم افغانستان برای قطع خونریزی و تامین صلح پایدار تن دهد و به تقاضای مکرر کشورهای منطقه و جهان برای تامین آتش‌بس و رسیدن به توافق جامع صلح از طریق گفتگوهای معنادار و صادقانه، احترام گذارد.

این بیانیه تصریح کرد: طالبان باید بدانند که روش کنونی‌ آنها مبنی بر ادامه جنگ و خونریزی مورد انزجار همگانی هم در افغانستان و هم در منطقه و جهان است.

دولت افغانستان همچنین تاکید کرد که «به مشاوره و همکاری با کشورهای منطقه و جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، به‌منظور حفظ و تقویت اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی در حمایت از مواضع برحق مردم و دولت افغانستان درباره صلح پایدار مبتنی بر ارزش‌های قانون اساسی و تقویت نظام جمهوری اسلامی، ادامه خواهیم داد.»

بامداد امروز سه‌شنبه هیات سیاسی طالبان به‌ ریاست ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی این گروه جهت دیدار و گفتگو با مقامات ایران وارد تهران شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت امور خارجه افغانستان هیات طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان