Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:38:59 GMT

حوزه اعتیاد و درمان معتاد حوزه استراتژیکی است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۸۸۴۰

حوزه اعتیاد و درمان معتاد حوزه استراتژیکی است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید عمرانی معاون قضائی دادستان کل کشور ظهر امروز در افتتاح سراسری مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد اظهار کرد: خدا توفیق کار کردن در بهزیستی را به هر کسی نمی‌دهد و خدمت به جامعه هدف بهزیستی دارای اجر فراوانی است.

وی افزود: متاسفیم که به ما چیزی به نام غربالگری را تحمیل کردند و عاطفه را از ما گرفته‌اند در حالی که خداوند حکیم است و می‌داند اگر همین کودکان به اصطلاح معلول نباشند عاطفه از جوامع رخت بر می‌بندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: یکی کرونا تولید می‌کند که سالمندان را از بین ببرد و یادمان رفته اگر همین افراد نباشند راه خیرخواهی بسته می‌شود و دیگر کسی را پیدا نخواهیم کرد که به او عاطفه ورزی کنیم.

عمرانی خاطرنشان کرد: گرفتار یک حرف فلسفی در حوزه اعتیاد است که هنوز نمی‌دانیم این فرد مجرم است یا بیمار اما باید یادمان باشد که مجرم قبل از مجرم بودن انسان است پس معتاد هم انسان است و باید به او کمک کرد.

وی ادامه داد: ما عیسی مسیح نیستیم که کسی را زنده کنیم زنده کردن مورد اشاره در آیه قرآن کمک کردن به همین افراد معتاد است. اگر کوتاهی ما برخی مسئولین نبود شاید امروز معتادان مان کمتر بودند.

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: حوزه اعتیاد و درمان معتاد حوزه استراتژیکی است و باید مراقب باشیم چرخه درمان معتاد یک چرخه بازگشتی نباشد و قرار به عود مجدد اعتیاد نباشد.

وی بیان کرد: این روزها خیلی از بیت‌المال استفاده می‌شود و باید مراقب باشیم که این هزینه‌ها به باطل صرف نشود. روزی که رهبری گفتند این افراد عائله ما هستند اگر خیلی ولایی بودیم باید هر کدام ما دست دو نفر از اینها را می‌گرفتیم و می‌بردیم در یک اطاقی از خانه‌مان سامان شأن می‌دادیم.

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: بهترین کار در حوزه درمان و سم زدایی سرگرم کردن معتاد به موضوع معیشت و حرفه آموزی است تا این فرد دیگر به سراغ اعتیاد نرود.

عمرانی ادامه داد: هر چه مسئولین خودشان جهادی باشند و آتش کار و شوق حرکت در وجودشان باشد کارها و دستوراتشان عملی خواهد شد.

وی افزود: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که معتادان اینگونه در شهر آواره باشند باید حاج قاسم وار خود را خرج نظام کنیم.

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: حاج قاسم همه خودش را خرج نظام و انقلاب کرد و ما هم باید همین گونه باشیم.

وی افزود: بسیاری سردار در کشور داریم اما یک نفر می‌شود سردار سلیمانی که حتی مردم و بچه‌ها هم شب‌ها به آسودگی وجود او می‌خوابیدند.

کد خبر 5131501 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید عمرانی اعتیاد قوه قضاییه شهرداری تهران شورای شهر تهران شورای شهر وزارت آموزش و پرورش شهر تهران ویروس کرونا امداد رسانی وضعیت معابر شهرداری سازمان تامین اجتماعی محسن هاشمی تهران کمیته امداد امام خمینی تذکر به شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد

سرهنگ رضا صادقی پور، سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو خبر درگیری در آدرس خیابان سهروردی شمالی ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد بلافاصله به محل مراجعه کرده و ۵ نفر آقا با صورت پوشانده، عینک، ماسک و دستکش در محل مشاهده شدند که قصد سرقت از یک کلینیک ترک اعتیاد را داشتند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارقان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله در مسیر‌های مختلف از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب و گریز ادامه داد: ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار پس از طی مسافتی موفق به دستگیری دو نفر از سارقان شدند و متهمان دیگر از محل گریختند.

سرهنگ صادقی پور بیان کرد: در بازرسی اولیه از متهمان شوکر و سلاح سرد کشف شد و متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر اقدام به سرقت به شیوه زورگیری اعتراف کردند و طبق اظهارات شاکی متهمان قصد سرقت از کلینیک را داشتند و متهمان به کلانتری انتقال داده شدند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت با توجه به متواری شدن سه نفر از متهمان خاطرنشان کرد: دستگیری سایر سارقان نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته و متهمان به همراه پرونده جهت بررسی بیشتر و کشف جرایم احتمالی تحویل مقام قضایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن