Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مجتبی حسینی با بیان اینکه موزه هنرهای معاصر می تواند مثل یک برنامه جامع فرهنگی رپراتور داشته و برنامه هر ساله خود را به مخاطبان معرفی کند، گفت: برنامه موزه هنرهای معاصر برای یک دوره سه ساله آماده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری بازگشایی موزه هنرهای معاصر با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی، احسان آقایی، رییس موزه هنرهای معاصر و دکتر جمشید ناصری اهدا کننده مجموعه هنری خود و پروانه میرعمادی به موزه های هنرهای معاصر پیش از ظهر امروز سه شنبه 7 بهمن در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست، «مجتبی حسینی»، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعمیر مجموعه های فرهنگی و هنری زیر نظر این معاونت  گفت: در ابتدای ماموریت من در معاونت امور هنری یکی از مسئولیت های من پرداختن به ابنیه های تاریخی این معاونت بود. شاید کثرت برنامه ها مانع از پرداختن به بحث عمرانی مجموعه هایی مثل  تالار وحدت، مجموعه تئاتر شهر و موزه هنرهای معاصر شده بود و هیچ کدام از اینها تعمیرات جدی در آنها انجام نشده بود و امروز خوشحالم که این کار در مجموعه تئاتر شهر انجام شده است و امروز نشست خبری موزه هنرهای معاصر در حال انجام است و به زودی گزارش تعمیراتی که در تالار وحدت شده داده خواهد شد. در بعضی از این ابنیه ها به دلیل کثرت برنامه ها تعمیرات حداقلی مثل شست و شوی موکت و تعویض موکت ها انجام شده بود.

وی افزود:  اما در این پروسه تعمیرات می خواهیم هم  امنیت آثار هم  استهلاک آثار را مورد توجه قرار بدهیم به همین خاطر ما دو راه پیش رو داشتیم راه اول این بود که از همان شیوه کار تعمیرات حداقلی را پیش ببریم؛ از آنجا که موزه مخاطب زیادی دارد و نمایشگاه های متعددی در آن برپا می شود با همان روش کار را پیش ببریم و به برگزاری رویدادها بسنده کنیم اما روش دوم ما این بود که ریسک تعطیلی موقت برای تعمیرات اساسی را در نظر بگیریم. تصمیم ما مصلحت بلندمدت در تعمیرات موزه بود و به همین سمت رفتیم و برنامه ریزی جدی ای برای تعمیرات صورت گرفته بود اما مرمت بیش از ساختن کار دارد و همین ها کار را به تاخیر انداخت و یکی از دلایل آن هم شاید کرونا بود.

 

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  تصریح کرد: وقتی وارد عملیات تعمیرات موزه شدیم باید دو نگاه را مورد توجه قرار می دادیم یکی تعمیرات سخت افزاری بود که کمترین تفاوت را با وضع موزه داشته باشد؛ بنابراین ما در قسمت سخت افزار با وفاداری به اصل موضوع پیش رفتیم یکی هم در قسمت نرم افزاری موزه بود که در ایام تعطیلات موزه کارها به خوبی پیش رفت و بانک اطلاعاتی موزه تشکیل شد و همچنین بسیاری از آثار موزه شناسامه دار شدند .

 

مجتبی حسینی با اشاره به برپایی نمایشگاه های متعدد در موزه هنرهای معاصر در سال های گذشته اظهار کرد:  یک اتفاق به صورت جاری در موزه هنرهای معاصر افتاد که آن هم استفاده از موزه به عنوان یک گالری بزرگ بود؛ موزه ها در تمام دنیا به گنجینه خود پشت گرم هستند و همیشه بخشی از آثار خود را به صورت نمایشگاه های موضوعی، دایمی یا موقت به نمایش می گذارند و مخاطب بیشتری را جلب می کنند. شاید نداشتن یک گالری ملی بزرگ کار را به سمتی پیش برده بود که از موزه به عنوان گالری برای نمایش آثار استفاده شود. موزه می تواند مثل یک برنامه جامع فرهنگی رپراتور داشته باشد و برنامه های خاص خود را داشته باشد و برنامه هر ساله خود را به مخاطبان معرفی کند الان برنامه موزه هنرهای معاصر برای یک دوره سه ساله آماده است به زودی برنامه سال 1400 در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

 

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آنچه که در موزه طراحی شد به تعریف موزه داری نزدیک تر شده است. من نیمی از عمر کاری ام را در موزه داری صرف کرده ام و همین وسواس کار را برای من بیشتر می کرد که موزه هنرهای معاصر در صدر موزه ها قرار گیرد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازگشایی موزه هنرهای معاصر آماده معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موزه هنرهای معاصر مجتبی حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید

جشنواره فرهنگی هنری اشکواره حسینی با شروع به کار دبیرخانه آن به میزبانی آمل به دور هفتم رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، حسین جوادی عصر امروز در جلسه مدیران اجرایی و دبیران اشکواره فرهنگی هنری حسینی از شروع به کار هفتمین دوره این جشنواره در سطح ملی عنوان کرد و گفت: در این دوره نیز با برگزاری شش بخش رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر و داستان کوتاه  و بخش کودک و نوجوان به اجرا درمی‌آید. 

وی با اشاره به اینکه در بخش نوجوان چهار بخش سرود گروهی، قصه گویی و نقالی، شعرخوانی و خاطره‌گوی و روایت‌گری فراخوان می‌شود، تصریح کرد: در این دوره اشکواره حسینی از اوایل شهریورماه شروع و اختتامیه آن پانزدهم شهریور ماه سال‌جاری برگزار می‌شود. 

رئیس اجرایی هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی با بیان اینکه امسال برای اولین بار با محوریت شهدای راه قدس آثار پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: با تأکیدات رهبری در خصوص حماسه بزرگ قدس، تصمیم گرفتیم محوریت این اشکواره را در کنار قیام امام حسین(ع)، شهدای راه قدس نیز باشد تا از زبان هنر به این جریان پرداخته شود.

جوادی از استقبال بالای هنرمندان به این اشکواره در سال‌های اخیر ابراز امیداوری کرد و گفت: خوشبختانه در این شش دوره اتفاقات خوبی افتاد و شاهد پربار شدن این اشکواره بودیم و این باعث می شود تلاش‌مان را بیش از پیش برای بهتر شدن انجام دهیم‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • بازدید بیش از ۳۷ هزار نفر از نمایشگاه «بر فراز دشت»
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی