Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پارلمان تونس صبح امروز (سه‌شنبه) نشستی را برای اعطای رای اعتماد به اصلاحات دولت که هشام المشیشی، نخست وزیر تونس مطرح کرده بود، برگزار کرد. رئیس جمهوری تونس بر مخالفت خود با اقدام نخست وزیر این کشور در اصلاح کابینه و تغییر وزراء تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، در این نشست پارلمان فضای نامساعد و درگیری لفظی بین احزاب مخالف (جریان دموکراتیک، جنبش مردمی و الدستوری الحر (مشروطه آزاد جدید) و احزاب حامی دولت (قلب تونس، حزب النهضة و ائتلاف الکرامة) حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست رأی گیری در خصوص قبول یا رد اصلاحات اعضای کابینه که شامل 11 پست وزارتی است، انجام شد و مخالفان معتقدند که ائتلاف حاکم اصلاحاتی را انجام داده است که به قانون اساسی احترام نگذاشته است.
پیشتر قیس سعید، رئیس جمهوری تونس خاطرنشان کرده بود که با اصلاحات اعمالی هشام المشیشی در شانزدهم ژانویه در کابینه مخالفت خواهد کرد.
قیس سعید ضمن ابراز نگرانی خود نسبت به عدم حضور زنان در لیست وزرای جدید احتمالی، در ادامه افزود، اصلاح کابینه و تغییر وزراء از نظر روال اجرایی آن، برخلاف قانون اساسی است.
رئیس جمهوری تونس همچنین تصریح کرد، احتمال دارد برخی اعضای کابینه جدید منافع مشترک نداشته باشند و منافع آنها متفاوت باشد.
از سوی دیگر، معترضان تونسی امروز در مقابل مقر پارلمان تظاهراتی برگزار کردند و خواستار سلب رأی اعتماد از راشد الغنوشی، رئیس پارلمان و  رهبر حزب النهضة شدند.
این اعتراضات همزمان با جلسه پارلمان برای تصویب تغییر کابینه ارائه شده از سوی نخست وزیر این کشور انجام شد.
پیشتر نخست وزیر تونس از اصلاح کابینه و تغییر در 11 وزارتخانه از جمله دادگستری، کشور و بهداشت خبر داده بود.
المشیشی عنوان کرده که این اصلاحات با هدف حفظ دولت تکنوکرات مستقل و مورد حمایت با یک پشتیبانی سیاسی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جلسه پارلمان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است

وزیر کشور با اشاره تشیکل استان تهران شرقی و غربی گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود و این موضوع در دست بررسی است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرزها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد