Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بهزیستی گرمسار با بیان اینکه نخستین مرکز جامع ترک اعتیاد استان در گرمسار افتتاح شد، گفت: تجهیز این مرکز ۱۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا ایزد پور ضمن بیان اینکه نخستین مرکز جامع درمان و باز توانی معتادان استان سمنان در شهرستان گرمسار واقع در روستای کردوان راه اندازی شد، اظهار داشت: این مرکز با مساحت ۱۰ هزار متر مربع و زیربنای ۷۰۰ متر ایجاد و از امروز خدمات ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این مرکز هفت نفر صاحب شغل می‌شوند، تصریح کرد: ظرفیت اسمی این مرکز ۵۰ نفر است که طول درمان و خدمات در آن رایگان خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه راه‌اندازی مراکز جامع ترک اعتیاد به بازگشت فرد معتاد در جامعه کمک می‌کند، گفت: ۱۱ مرکز سرپایی درمان معتادان در استان وجود دارد.

ایزدپور با بیان اینکه در این مراکز با برنامه منظم، درمان فرد معتاد انجام می‌شود به نحوی مدت پاکی فرد طولانی‌تر از قبل خواهد بود، اضافه کرد: علاوه بر این مداخلات تخصصی و ایجاد اشتغال و کسب مهارت شغلی نیز در مراکز جامع درمان اعتیاد انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه پرهیز مداری در مدت درمان از دیگر ویژگی این مراکز است، ابراز داشت: با توجه به اهدافی که این طرح دارد می‌بایست نسبت به اخذ مجوزهای لازم و آماده‌سازی مکان موردنظر تسهیل و تسریع صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه بعد از چهار ماه پاکی و سم‌زدایی فرد، شیوه‌ها و دوره‌های درمان در این مراکز پیگیری می‌شود، در ادامه تصریح کرد: درواقع می‌کوشیم تا با راه‌اندازی مراکز جامع ترک اعتیاد به بازگشت فرد معتاد در جامعه کمک و از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از پیامد آن جلوگیری کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامع ترک اعتیاد راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از بهره‌مندی ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهرام صیادی روز شنبه هشتم اردیبهشت به مناسبت روز روانشناس و مشاور با اشاره به اینکه حفظ سلامت روان خانواده‌ها به اندازه سلامت جسمانی آنها مهم است، اظهار کرد: با تلاش روانشناسان مراکز بهداشتی استان سال گذشته، بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانی، بیش از ۲۲ هزار نفر معتاد مواد مخدر و بیش از هفت هزار مورد خشونت خانگی در این استان شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان بهره مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مراکز و پایگاه‌های بهداشتی استان آماده ارائه خدمات رایگان سلامت روان به تمام افراد خانواده‌ها است.

صیادی اظهار کرد: البرزنشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی،خشونت‌های خانگی، اعتیاد و... بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت