Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از تلویزیون چین، سازمان ایمنی دریایی پکن امروز سه شنبه چند روز پس از ورود ناوگروه هواپیمابر ایالات متحده به آبهای مورد مناقشه، در بیانیه ای اعلام کرد تمرینات نظامی را بزودی در دریای چین جنوبی انجام خواهد داد.

بر اساس این اطلاعیه، سازمان ایمنی دریایی چین ورود هر نوع کشتی و ناو را به بخشی از آب های خلیج تونکین واقع در غرب شبه جزیره لیژو در جنوب غربی چین از ۲۷ تا ۳۰ ژانویه / ۸ تا ۱۱ بهمن/ ممنوع کرده است با این حال این سازمان جزئیات مربوط به این رزمایش از جمله زمان و اندازه رزمایش را اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش آمریکا روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرده بود یک ناو گروه آمریکایی به رهبری ناو تئودور روزولت روز شنبه چند روز پس از آغازبکار دولت جدید بایدن در واشنگتن به منظور حفاظت از "آزادی دریاها" وارد دریای چین جنوبی شده است.

آبهای مورد اختلاف دریای جنوبی به نقطه اشتعال دیگری در روابط بین پکن و واشنگتن تبدیل شده است ارتش آمریکا در سال های اخیر فعالیت خود را در این منطقه که محل اختلاف چین با کشورهایی دیگری مانند ویتنام، مالزی، فیلیپین، برونئی و تایوان است زیاد کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در واکنش به جولان نوهای آمریکایی در منطقه تاکید کرد: ورود مکرر کشتی ها و هواپیماهای آمریکا به حوزه دریایی دریای جنوبی و خودنمایی نیروهای نظامی این کشور به نفع صلح و ثبات منطقه نیست.

جائو لی جیان افزود: درباره مناسبات چین و آمریکا،  همان طور که «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در پیام تبریک خود به رییس جمهور بایدن اشاره کرد، پیشبرد توسعه سالم و باثبات مناسبات دو کشور نه تنها به نفع  مردم دو کشور است ،بلکه یکی از انتظارات مشترک سراسر جهان به شمار می رود.  

وی اظهار امیدواری کرد دو طرف با پافشاری بر اصول عدم تقابل و احترام به یکدیگر و دستیابی به همکاری با سود متقابل، با تعمیق همکاری و مهار اختلافات، توسعه سالم و باثبات مناسبات طرفین را به پیش سوق دهند و همراه با کشورهای دیگر جهان برای پیشبرد صلح و توسعه جهان تلاش کنند.

از سوی دیگر، تایوان هم نسبت به اعزام همزمان چندین ناو و هواپیمای چینی به این منطقه در هفته گذشته انتقاد کرد. موضوعی که باعث شد تا واشنگتن به پکن هشدار دهد که فشار بر تایوان را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری شینهوا برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا تایوان ارتش آمریکا پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا تایوان ارتش آمریکا ایالات متحده آمریکا تایوان ارتش آمریکا پکن اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزمی خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتا در این کشور واقع در منطقه ساحل آفریقا، حاکمان جدید آن به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های نظامی اشغالگران در جولان اشغالی هدف قرار گرفت
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟