Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-06@22:08:30 GMT

مردم و رسانه از اجزای مهم سواد حکمرانی هستند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۹۲۶۲

مردم و رسانه از اجزای مهم سواد حکمرانی هستند

به گزارش«نماینده» امیر ابراهیم رسولی فعال عرصه رسانه، مدیر کل هیئت رئیسه مجلس یازدهم و مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه فردای دیروز گفت: نمی‌توان واژه سواد حکمرانی استفاده کرد بدون آنکه به مردم و رسانه اشاره نکرد.

وی افزود: اجزای مختلف سواد حکمرانی را باید اشاره کرد که سه حلقه مردم، رسانه و مسئولین به هم پیوسته هستند و نمی‌توان از هم جدا در نظر گرفت و مشکل امروز ما در ایران این است که بین این ۳ مورد نتوانستیم تفکیک قائل شویم چرا که در برخی موارد گفته شده که ما به عنوان حاکمیت، حکومت می‌کنیم پس رسانه را ما باید تشخیص دهیم و نتیجه می‌شود زمانی که اینترنت تا این میزان پیشرفت کرده و حتی بعضی رسانه‌ها را حتی به دلایل منطقی فیلتر می‌کنیم مردم و حتی برخی از مسئولین باز هم استفاده می‌کنند پس باید این سه ضلع هم‌راستای باهم نه جدای از هم حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسولی بیان کرد: از سال‌های قبل تلویزیون فقط ۲ شبکه با برنامه‌ها و تایم‌های پخش محدود داشت تا امروز که عصر گسترش رسانه‌ها و سرعت آن‌ها است مردم چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده، حاکمیت از مردم توقعاتی دارد در حالی که برای آن زمینه‌سازی صورت نگرفته است به عبارتی یک موج رسانه‌ای مردم، مسئولین را با خود پیش آورده و زمانی که همگی در این موج خیس شدیم تازه یادمان افتاده که همه شنا بلد نبودند و امروز در دهه چهارم انقلاب با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم و متاسفانه زمانی که و با مشکل مواجه می‌شویم به فکر می‌افتیم که باید چه کاری انجام دهیم که در اکثر مواقع نیز به دنبال راه حل اساسی نمی‌رویم و تنها صورت مسئله را پاک می‌کنیم.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه در حوزه سواد رسانه‌ای کاری انجام ندادیم یک واقعیت است؛ ما کارهایی در کشور انجام دادیم اما کافی نیست و این کارها تا حدی نیست که بتوانیم به فکر حذف کامل پیام‌رسان‌های خارجی باشیم چرا که جایگزین داخلی مناسب که همه نیازهای مخاطبان را برطرف کند هنوز وجود ندارد.

رسولی خاطرنشان کرد: باید در مسئولین دغدغه ایجاد شود البته باید توجه کرد بهترین قانون‌ها هم تصویب شود اما اگر در مرحله اجرا کم‌کاری شود قطعا کاری از پیش نخواهیم برد.

مدیر کل هیئت رئیسه مجلس یازدهم اظهار کرد: پراکندگی رسانه‌ها در کشور سبب شده هر کس در حوزه رسانه سلیقه‌ای رفتار کند؛ ۳ ضلع مردم، رسانه و مسئولین اگر هر کدام کارکرد خود را به درستی انجام ندهد نمی‌توان انتظار بهبود اوضاع را داشت.
 

منبع: نماینده

کلیدواژه: امیرابراهیم رسولی رسانه سواد حکمرانی سواد رسانه ای مدیرکل هیئت رئیسه مجلس مشاور رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه شهرستانی ستاد یادواره شهدای شهرستان ارومیه درخصوص کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی در فرمانداری ارومیه برگزار شد.

در این نشست غلامحسین عماری فرماندار ارومیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای والامقام انقلاب اسلامی گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدا، معرفی شهیدان به عنوان الگوهایی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

فرماندار شهرستان ارومیه در ادامه این جلسه به تعداد شهدا،جانبازان و آزادگان شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان ارومیه با ۳ هزار و ۱۰۰ نفر شهید و ۷ هزار و ۳۰۰ نفر جانباز و ۵۲۲ نفر آزاده بیشترین آمار را نسبت به سایر شهرستان های استان دارا ست.

در ادامه عماری گفت: شهدا محور وحدت و همبستگی و منعکس کننده نور الهی در جامعه هستند و یادواره شهدا به جهت کسب و اشاعه نور و توسعه رحمت و برکت در جامعه خواهد بود.

وی از امتیازات شهرستان ارومیه، به برجستگی فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: این فرهنگ باید در شهرستان حفظ و تقویت شود.

در پایان این جلسه احکام مسئولین کمیته ها و دبیران جهت پیگیری ماموریت ها محوله ابلاغ شد.

 

 

دیگر خبرها

  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران