Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@03:50:39 GMT

کاخ الیزه: ابتدا ایران باید به توافق پایبند شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۹۳۷۷

کاخ الیزه: ابتدا ایران باید به توافق پایبند شود

به گزارش فارس، در ادامه اظهارنظرهای اخیر مقام‌‌های فرانسوی درباره توافق هسته‌ای ایران، کاخ الیزه روز سه شنبه (امروز) درباره بازگشت آمریکا به ایران اظهارنظر کرد.

دو روز بعد از تماس تلفنی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و رایزنی آنها درباره مسائل مختلف از قبیل ایران، کاخ الیزه درباره بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای برجام شرط و شروط گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، کاخ الیزه (دفتر ریاست جمهوری فرانسه) اعلام کرد که قبل از بازگشت آمریکا به برجام، ایران باید به این توافق پایبند شود.

این اظهارنظر دفتر ریاست جمهوری فرانسه در حالی مطرح شده که طی روزهای اخیر مقام‌های پاریس بارها درباره برنامه هسته‌ای ایران لفاظی کرده‌اند.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه که کشورش در عمل به وعده‌های خود بعد از خروج آمریکا از برجام ناکام مانده شامگاه پنجشنبه دوم بهمن از ایران خواسته بود «فوراً» به تعهدات خود در این توافق پایبند شود.

اظهارنظرهای مقام‌های غربی درباره برجام در حالی شدت گرفته که طبق گزارش رسانه‌های بین‌المللی، جو بایدن بعد از آغاز به کار در مقام رئیس‌جمهور طی روزهای اخیر در حال رایزنی با مقام‌های کشورهای اروپایی از قبیل فرانسه و آلمان درباره مسائل مختلف از قبیل ایران بوده است.

منبع: الف

کلیدواژه: کاخ الیزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی

دریافت 24 MB

ورود به این کاخ برایتان هیجان انگیز است و در همان ابتدا پلکانی وسیع با آیینه کاری های خیره کننده در مقابلتان قرار دارد که ناخودآگاه دوست دارید بایستید و عکس بگیرید البته باید محافظی کیسه ای روی کفش هایتان بپوشید و بعد وارد شوید.

بعد از پلکان وارد تالاری وسیع می شوید که به نام سلام یا تاجگذاری هم شناخته می شود. در انتهای سالن تختی را میبینید که ماکتی ساخته شده از تخت اصلی به نام تخت طاووس است که نادرشاه از هندوستان به عنوان غنیمت جنگی با خود به ایران آورده بود و پس از قتلش توسط غارتگران تخریب و جواهرات آن به یغما برده شد. فتحعلی شاه قاجار که سودای بر تخت نشستن شاهان در گذشته را داشت دستور می‌دهد تختی مرصع برایش بسازند که در ابتدا به خاطر آیینه ای به شکل خورشید در بالای آن «تخت خورشید» نام داشت و پس از ازدواجش با طاووس خانم تاج الدوله که ۱۵ ساله بود نامش را تخت طاووس گذاشتند. تخت طاووس تا سال ۱۳۶۰ در کاخ گلستان نگهداری میشد و سپس به موزه جواهرات بانک ملی ایران منتقل شد.

تهیه و گزارش: مهلا داریان

کد خبر 847606 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود