Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرستان فسا، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان دی ماه، ۲۷ نفر از شهروندان فسایی به دلیل استنشاق گاز مونوکسید کربن و مسمومیت ناشی از آن، جان خود را از دست دادند.

جواد افضلی فر افزود: جان سپردن این تعداد از هموطنانمان، موضوع دقت در استفاده از وسایل مولد گرما را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    

فرمانده انتظامی شهرستان فسا نیز امروز (هفتم بهمن ماه ۹۹) در مورد جان باختن جوان ۳۳ ساله‌ فسایی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره گاز گرفتگی منجر به فوت در یکی از محله‌های شهرستان فسا، ماموران انتظامی به همراه نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ محمد هاشم قسام بیان کرد: در بررسی‌های اولیه و برابر نظر کارشناسان، مشخص شد این جوان هنگام استراحت در منزل دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست داده است.
وی، نیز از مردم خواست در استفاده از وسایل مولد گرما در محیط‌های بسته، نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ نباشیم.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

مونوکسیدکربن، گاز بی رنگ و بی بو است که میل ترکیبی آن با هموگلوبین خون حدود ۳۰۰ برابر بیشتر از ترکیب با اکسیژن است به همین سبب هر جایی که این گاز وجود داشته باشد بلافاصله وارد خون شده و باعث مسمومیت افراد می‌شود.

سردرد مبهم، سرگیجه، بی‌حالی، سرفه شدید، گیجی، خواب آلودگی، تاری دید، حالت تهوع، تشنج، تنگی نفس و کاهش هوشیاری، نشانه‌های اولیه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است که در برخی موارد به دلیل عدم اطلاع از این علائم و اقدام دیر هنگام منجر به مرگ افراد می‌شود.

برچسب‌ها بیماری > مسمومیت سازمان اورژانس فارس فسا فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری مسمومیت سازمان اورژانس فارس فسا بیماری مسمومیت سازمان اورژانس فارس فسا فارس اخبار کنکور شهرستان فسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردکان فرمانداری ویژه شد

ایسنا/یزد هیئت وزیران با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

هیئت وزیران در جلسه عصر روز یکشنبه و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

بر این اساس هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد شماره ۱۲۴۹۲۴ مورخ ۱۴۰۲/۶/۱۸ وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که وزارت کشور موظف است در شهرستان اردکان استان یزد، فرمانداری ویژه دایر کند.

شهرستان اردکان یکی از شهرستانهای استان یزد در مرکز ایران است؛ شهر اردکان مرکز این شهرستان است؛ جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۸۵ برابر با ۷۳٫۲۹۲ نفر بوده است؛ شهرستان اردکان ۳۲% پهنه استان یزد (بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع) را در خود جای داده و وسیعترین شهرستان در استان یزد است.

شهر اردکان در طول جغرافیایی ۵۳ درجه و ۴۸ دقیقه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲ درجه و ۲۰ دقیقه شمالی واقع شده است؛ اردکان بر سر راه تهران به کرمان و بندرعباس واقع شده که این راه از مرکز شهر (جاده سنتو یا دکتربهشتی) می‌گذرد و در قلب کویر مرکزی ایران جای دارد؛ موقعیت قرارگیری شهر در دشت یزد - اردکان می باشد.

در قسمت غربی شهر آبادی های دهستان عقدا، در قسمت جنوبی دهستان بفروئیه میبد و در قسمت شرقی دهستان زرین قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد
  • برق‌گرفتگی عامل از دست دادن جان کارگر مرغداری در گیلانغرب شد
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد