Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به مشکلات دسترسی به سامانه شاد و تاکید بر اینکه دانش آموزان و معلمان در روستاها برای آموزش و برگزاری کلاسهای مجازی شدیداً به اینترنت باکیفیت نیاز دارند، جلسه‌ای با وزیر ارتباطات برگزار شد مسائل و مشکلاتی که در حوزه ارتباطات استان اعم از تلفن همراه و ثابت و پوشش اینترنت پرسرعت وجود داشت، مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آذری جهرمی مواردی را توضیح دادند که امیدواریم هرچه زودتر مشکلات معلمان و دانش آموزان در سرتاسر استان حل شود و به راحتی بتوانند به آموزش مجازی بپردازند.

کریمی تصریح کرد: بر اساس گزارش طرح توسعه ارتباطات اجباری ( USO) ، قرار بوده مشکلات ۱۲۷ نقطه کور یا ارتباط ضعیف برطرف شود. اما متأسفانه در دو سال گذشته در مورد اپراتور همراه اول چیزی حدود ۱۴ نقطه انجام شده و در اپراتور ایرانسل هم از حدود ۷۰ نقطه کور، تعدادی از نقاط در دست پیگیری و اجرا قرار دارد اما هیچ نقطه‌ای تا الان به نتیجه نرسیده است.

علیرغم نزدیکی استان مرکزی به پایتخت، وجود محرومیت در حوزه ارتباطی قابل قبول نیست

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خصوص تأمین و تحویل تجهیزات مورد نیاز برای تقویت ارتباطات تلفن همراه در استان مرکزی عقب افتادگی و مشکلات جدی وجود دارد. این مسائل را با آقای جهرمی مطرح کردیم و وزیر هم پذیرفت که این عقب افتادگی در استان مرکزی وجود دارد و علیرغم نزدیکی این استان به پایتخت در مرکز کشور، وجود این محرومیت‌ها در حوزه ارتباطی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

کریمی با بیان اینکه تعداد زیادی از روستاهای اطراف شهرستان اراک هنوز هم مشکل ارتباطی دارند گفت: در شهر اراک ما در محور هزاوه، دائن و مهرآباد مشکل جدی در ارتباطات داریم. همچنین در محور قره کهریز در روستاهای قاسم آباد، سلیم آباد، چشمه پهن، عقیل آباد و تعدادی دیگر از روستاها مشکل داریم. در شهرستان کمیجان در منطقه وفس هم، در روستای وفس و چهرقان مشکل ارتباطی داریم. البته شاهد اجرای شبکه فیبر نوری در برخی از این مناطق هستیم ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی ادامه داد: در محور جاده خمین روستاهای گیلی، حسن آباد و کودزر هم مشکل جدی ارتباطی دارند و در جاده فراهان نیز روستاهایی مثل میقان، آزادمرزآباد و راهزان هم همین مشکلات وجود دارد و همه اینها دری نامه‌های جداگانه به وزیر ارتباطات برای پیگیری ارائه شده است.

نماینده معین شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان ضمن یادآوری این نکته که ما مسائل و مشکلات این سه شهرستان را هم با قوت پیگیری می‌کنیم و درصدد رفع آن هستیم گفت: در شهرستان فراهان تعدادی از روستاها از جمله آقازیارت، شیرین آباد و دستجان مشکلاتی دارند و این مشکلات ارتباطی در مناطق کوهستانی شهر تفرش هم وجود دارد و همه این مسائل در جلسه با آذری جهرمی مطرح شد.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با دستور و پیگیری‌های وزیر ارتباطات شاهد بهبود شرایط ارتباطی در أمین اینترنت پرسرعت در استان مرکزی و به ویژه ۶ شهرستان اراک، خنداب، کمیجان، آشتیان، تفرش و فراهان باشیم.

کد خبر 5131594

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک علی اکبر کریمی کمیجان تفرش آشتیان محمد جواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر شیراز کرمانشاه شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا بارش برف مشهد استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟

به گزارش «تابناک»، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۱ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۴ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۲ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • کیفیت هوای امروز تهران
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است