Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@02:09:49 GMT

افتتاح ۴۲ پروژه ورزشی در دهه فجر امسال

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۹۸۳۹

افتتاح ۴۲ پروژه ورزشی در دهه فجر امسال

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عباس حاجی حاجی‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی ۴۲ پروژه ورزشی با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان در فارس افتتاح می‌شود، اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌ها ۸۲ هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان فارس اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این ۴۲ پروژه شامل ۵ سالن ورزشی، ۳۶ زمین چمن و یک خوابگاه ورزشی است، عنوان کرد: ۳ پروژه نیز با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد که شامل خوابگاه بازسازی شده ۲۲ بهمن با اعتبار ۸ میلیارد تومان، استخر آزادی و استخر فسا نیز با اعتبار ۹ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس بیان کرد: در دهه فجر سالن ۳ هزار نفری کازرون با استفاده از کمک‌های وزارت نفت با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و پروژه ورزشی خصوصی‌ساز در شهرستان گراش در ۴ فاز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

او با بیان اینکه در این ایام ۲۰ خانه ورزش روستایی تجهیز می‌شود، گفت: در دوران فعالیت دولت روحانی ۳۹۳ فضای ورزشی در فارس افتتاح شده و سرانه ورزشی این استان از ۳۸ صدم به ۴۹ صدم افزایش یافته است.

حاجی‌زاده گفت: اداره کل ورزش و جوانان فارس در حال حاضر ۳۵۰ پروژه نیمه‌تمام دارد که ۱۰۱ پروژه آن بالای ۷۰ درصد است و سعی ما بر این است که این پروژه‌هایی که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند تا آخر عمر این دولت تکمیل شوند.

او با بیان اینکه امسال با حمایت‌های استاندار فارس ۸.۳ میلیارد تومان اعتبار از ظرفیت‌های مختلف بودجه به اعتبارات ورزشی فارس اضافه شده است، عنوان کرد: اعتبارات کمک‌های وزارت نفت که سال گذشته ۱۷.۲ میلیارد ریال بود امسال ۵ برابر شده و به ۷۲.۳ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه کرونا زیان زیادی به باشگاه‌های ورزشی زد و در دو مرحله تسهیلات به این باشگاه‌ها پرداخت شد، گفت: در مرحله نخست ۵۳۹ باشگاه برای دریافت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به بانک معرفی شدند که بانک تاکنون ۶ میلیارد تومان پرداختی داشته و در مرحله دوم که هنوز ثبت‌نام آن ادامه دارد ۳۴۹ باشگاه برای دریافت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون بانک ۸ میلیارد تومان تسهیلات به آن‌ها پرداخت کرده است.

او با بیان اینکه در ۸ سال فعالیت این دولت سرانه ورزش روستایی ۱۰۲ درصد رشد داشته و در حال حاضر سرانه فضای ورزشی روستایی در فضا‌های سربسته ۶ صدم و در فضا‌های روباز ۵۶ صدم است، گفت: در روستا‌ها ۱۰۲ زمین چمن مصنوعی به مساحت ۱۵۳ هزار مترمربع و ۱۲ زمین چمن طبیعی به مساحت ۴۳ هزار متر داریم که مجموع این‌ها ۱۹۷ هزار مترمربع می‌شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در بین شهرستان‌های فارس شیراز پایین‌ترین سرانه ورزشی را دارد که یکی از دلایل آن نبود زمین است، افزود: ما آمادگی داریم که اگر زمین در شیراز تخصیص یابد فضای ورزشی ایجاد کنیم.

او با بیان اینکه در سال ۹۹ ورزشکاران فارس ۷۳ مدال کشوری، یک مدال آسیایی و ۴ مدال جهانی کسب کردند و ۹۳ ورزشکار فارس نیز به تیم‌های ملی دعوت شده‌اند، گفت: استان فارس ۶۹ تیم در رشته‌های مختلف در لیگ‌های مختلف دارد که ۳۹ تیم آن در لیگ برتر حضور دارند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان فارس دهه فجر میلیارد تومان سرانه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از افتتاح پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین‌شهر با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: با توجه به آغاز عملیات کلنگ‌زنی روشنایی نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر در پایان سال گذشته، خوشبختانه در کمتر از دو ماه از آغاز عملیات اجرایی آن، شاهد خرید تجهیزات، تیرگذاری و پایان پروژه روشنایی معابر این نواحی صنعتی هستیم که این موضوع، نشان از کار و تلاش جهادی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان دارد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است تا ضمن روشنایی معابر، میزان ضریب امنیت در این نواحی صنعتی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری با حمایت از واحدهای تولیدی امکان‌پذیر است و با اجرای پروژه‌های عمرانی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز، تلاش می‌شود، زمینه حضور سرمایه‌گذاران و رونق تولید و اشتغال در استان فراهم شود.

کد خبر 751143

دیگر خبرها

  • پایانه جدید شرق خردادماه افتتاح می‌شود
  • پروژه فیبر نوری استان قم با حضور رییس جمهور افتتاح می‎شود
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج فارس» منتفی شد
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • ۲ طرح ورزشی در بخش تبادکان مشهد افتتاح شد
  • ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در آستانه افتتاح با حضور رئیس‌جمهور
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است