Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@20:42:33 GMT

 اعلام زمان اولین گروه واکسن خارجی به کشور

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۹۹۱۸

 اعلام زمان اولین گروه واکسن خارجی به کشور

مصطفی قانعی دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا  روز سه شنبه در حاشیه نخستین همایش محصولات بایونکنولوژی در هتل المپیک در جمع خبرنگاران افزود: در مورد خرید خارجی واکسن به نظر می‌رسد اولین محموله واکسن کرونا که به ایران می‌رسد از سبد کوواکس باشد، البته نوع آن بستگی به واکسن‌های عرضه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بهداشت جهانی ۱۰ درصد از تولیدات واکسن‌های کرونا که در شرکت‌های مختلف تولید شده و مورد تایید این سازمان قرار گرفته است را از طریق اتحادیه جهانی کوواکس توزیع می‌کند.

وی افزود: احتمالا اولین محموله واکسن‌های کوواکس اواخر بهمن به ایران می‌رسد و بعد از آن نیز احتمالا واکسن تولید مشترک با کوبا در دسترس ایران قرار می‌گیرد. پس از آن خرید مستقیم واکسن از برخی از کشور‌ها نیز به نتیجه می‌رسد تا به تولید واکسن کرونا در داخل برسیم.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۱۱ شرکت دانش بنیان بر اساس مجوز سازمان غذا و دارو برای تولید واکسن کرونا در حال فعالیت هستند، که شرکت شفا از برکت در فاز یک انسانی است، موسسه رازی نیز کد اخلاق را برای شروع فاز یک انسانی دریافت کرده است. واکسن مشترک انستیتو پاستور با کوبا نیز در فاز دو انسانی است و احتمالا تا پایان سال وارد فاز ۳ می‌شود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود اولین واکسن‌های کرونا تولید داخل خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد و از ۱۱ شرکت فعال هفت یا هشت شرکت موفق شوند. معاونت علمی ریاست جمهوری نیز برای صنعتی شدن تولید واکسن در کشور ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری‌ی کند تا زیرساخت‌های صنعت تولید واکسن در کشور تقویت شود.

قانعی افزود: هیچ کشوری نمی‌تواند همه مردم خود را با یک نوع واکسن کرونا واکسینه کند بنابراین باید از منابع مختلف داخلی و خارجی برای تامین واکسن اقدام کنیم و حتی در مواردی ممکن است، واکسیناسیون گروهی از مردم با یک واکسن شروع شود و دوز یادآوری با واکسن دیگری باشد یا مثلا برای سالمندان، زنان باردار یا بیماران قلبی و... واکسن خاصی مورد استفاده قرار بگیرد کما اینکه در برخی کشور واکسن فایزر در برخی افراد بالای ۸۵ سال عوارضی داشته است.

دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: در هر صورت هر واکسن تولید داخل که وارد فاز سه مطالعه انسانی بود، وزارت بهداشت ۱۵ میلیون دوز از آن را به قیمت ۷۰ درصد قیمت تمام شده واکسن و با ارز نیمایی پیش خرید می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: واکسن کرونا پارسی خبر ویروس کرونا واکسن کرونا تولید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

یاسر اکبریان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آنها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استاندارد‌های بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود، اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهر‌ها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهر‌ها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳