Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم همتی در بازدید از معاونت بهداشت، درمان توانبخشی هلال احمر از زحمات و تلاش‌های همه کارکنان این معاونت تقدیر کرد و گفت: درمان و توانبخشی کاری بسیار ارزشمند در کشور محسوب می‌شود و با توجه به سوابقی که هلال‌احمر در زمینه درمان و توانبخشی دارد، با ورود قوی‌تر در این حوزه، نام آن بلندآوازه‌تر از قبل به گوش مردم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر با توجه به ظرفیت نیروی انسانی، شبکه گسترده و امکانات کافی که در اختیار دارد، برای برعهده گرفتن کل خدمات توانبخشی کشور، توانایی و قابلیت دارد اما پیگیری لازم در این زمینه انجام نشده است.

همتی در ادامه با اشاره به تنگناهای مالی موجود در کشور، خروجی تلاش‌های انجام شده در حوزه معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در هلال احمر کار سیاسی نباید انجام شود و برای هلال احمری‌ها فرقی نمی‌کند چه کسی در آینده رئیس جمهور کشور شود. در این جایگاه تنها با همدلی می‌توانیم به مردم، خدمت شایسته ارائه دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر خواستار نظارت قوی‌تر و دقیق‌تر معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت بر مراکز درمانی هلال احمر چه در داخل و چه در خارج کشور شد و اظهار کرد: هیچ مرکز درمانی وابسته به جمعیت مستقل نیست و تمام مراکز باید تحت نظارت و بازرسی دقیق قرار گیرند. هیچ حوزه‌ای از هلال احمر نیز نباید از بعد نظارتی در حوزه درمان اختلال ایجاد کند؛ نظارت در این حوزه باید جامع، کامل، سیستماتیک و منظم باشد.

همتی با اشاره به اینکه اعتبار عمده‌ای که برای تقویت کل سیستم توانبخشی هلال احمر لازم است، نه در حال حاضر و نه در دولت بعدی وجود ندارد، تمرکز و دیدگاه کلی جمعیت هلال احمر در حوزه درمان و توانبخشی را بر تقویت حوزه‌های مراکز جامع توانبخشی، داروخانه‌ها، کلینیک‌های داخل و خارج و … دانست.

وی به سفر خود به سه کشور آفریقایی و بازدید از روند فعالیت مراکز درمانی هلال احمر ایران در این کشورها نیز اشاره کرد و افزود: جمعیت‌های ملی ساحل عاج و غنا خواستار دریافت خدمات درمانی و دارویی از هلال احمر ایران هستند و تقویت این مراکز و افزایش درآمد هلال احمر از این منابع، هیچ منافاتی با اهداف نظام و اهداف جمعیت هلال احمر ندارد اما لازم است نظارت بیشتری بر فعالیت این مراکز وجود داشته باشد و مدیران معاونت بهداشت و درمان باید در جریان ریز امور مراکز درمانی هلال احمر باشند. همچنین نماینده‌هایی که به عنوان مسئول این مراکز از سوی هلال احمر معرفی می‌شوند، افرادی متعهد، خودساخته، پاکدست و پاکدامن بوده و از اخلاق حرفه‌ای نیز صیانت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین خواستار تقویت فعالیت و خدمات دهی داروخانه‌ها و تجهیزات دارویی در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی، ارتباط مستمر حوزه درمان با حوزه حراست و حوزه مالی و همچنین ایجاد شفافیت لازم در حوزه مالی این معاونت شد و تاکید کرد: این حوزه برای ما بسیار ارزشمند است و تلاش می‌کنیم تا حوزه را تقویت کرده و توسعه دهیم.

همتی از برگزاری همایش‌های علمی به منظور بررسی جایگاه خدمات توانبخشی هلال احمر در کشور و بررسی وضعیت موجود هلال احمر در این حوزه نیز حمایت و تاکید کرد: در مدت زمان خدمت در هلال احمر، از تقویت حوزه درمان؛ ارسال دارو به مراکز درمانی خارج کشور، توریسم درمانی، تقویت بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و … حمایت خواهم کرد و فعالیت هیچ مرکز درمانی متوقف نخواهد شد تا بتوانیم خدمات شایسته ای به مردم ارائه دهیم.

کد خبر 5131618

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کریم همتی ایران ویروس کرونا آمار کرونا سیما سادات لاری واکسن کرونا تعرفه های پزشکی کووید 19 سرطان سازمان بیمه سلامت سعید نمکی نسخه الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی شیوع کرونا پروتکل های بهداشتی توانبخشی هلال احمر درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر معاونت بهداشت مراکز درمانی هلال احمر حوزه درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته