Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: به هیچ وجه اجازه مصرف بیشتر مازوت در نیروگاه حرارتی شازند را نمی دهیم.

سیدعلی آقازاده هفتم بهمن ماه در چهارمین جلسه کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوای اراک بیان کرد: در جلسه گذشته نتیجه این شد که وزارت نفت هزار هکتار بین شازند و اراک جنگل کاری کند تا فشارهای ناشی از آلودگی صنایع کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبیاری قطره ای هزار هکتار موجود توسط وزارت نفت و هزار هکتار دیگر با مشارکت استان انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: اگر این مصوبه به خوبی اجرایی شود امسال به اندازه چند سال اخیر جنگل کاری را توسعه داده ایم و در واقع کار بزرگی است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه یکی از تصمیمات دیگر این بود که اجازه مصرف سوخت مازوت در نیروگاه داده شود، افزود: پیرو این تصمیم اعلام شد که احتمالا در بهمن ماه نیز شرایط آلودگی هوا ادامه داشته باشد و به نظر می رسد که تا پایان هفته این شرایط را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: باید یک میلیون و ۸۰۰ مترمکعب گاز برای نیروگاه تامین شود چون اگر کم شود اجازه مصرف بیشتر مازوت را نمی دهیم و در نتیجه کاهش تولید ۲۰۰ مگاواتی برق را شاهد خواهیم بود و در نتیجه با خاموشی روبرو می شویم.

آقازاده تصریح کرد: مصرف برق استان ۱۱۰۰ مگاوات است اما نیروگاه ۹۰۰ مگاوات تولید دارد و در واقع ۲۰۰ مگاوات از دیگر استان ها تامین می شود. در این راستا باید شرکت ملی گاز نیز همکاری بیشتری داشته باشد و میزان گازی که تخصیص می یابد قطع نکند.

وی گفت: به هیچ وجه اجازه مصرف بیشتر مازوت را نمی دهیم. گاز مورد نیاز نیروگاه برای تولید ۹۰۰ مگاوات برق باید تامین شود و همه تلاشمان این است که به مصرف گاز بازگردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نيروگاه مازوت شازند آلودگی هوا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید

فرادی که روزانه کافئین بالایی دریافت می‌کنند، به مرور زمان بیشتر به اثرات آن عادت می‌کنند، به عبارتی مصرف کافئین به‌جای فایده، بیشتر به بدنشان ضرر می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، درک اینکه به کافئین معتاد هستید، احساس خوبی نیست، اما مانند هر اعتیاد دیگری لازم است این اعتیاد کم‌خطر نیز درمان شود. نکته مهم در طول دوره ترک این است که همواره اثرات منفی کافئین را به خود متذکر شوید.

۱) با کاهش مصرف شروع کنید

برای این کار لازم است تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشید را مشخص کنید و سعی کنید هر روز یک فنجان از آن کم کنید. اوایل شاید سخت به نظر برسد، اما بدانید با استمرار در این عمل ساده می‌توانید از آسیب‌های ناشی از اعتیاد به کافئین پیشگیری کنید.

۲) یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید

ترک کافئین را به عنوان یک هدف مهم در نظر بگیرید و پاداشی برای آن مقرر کنید و در طی این دوره به این فکر کنید که با موفقیت در ترک این اعتیاد، یک جایزه در انتظار شماست. این کار به شما کمک می‌کند تا با حفظ روحیه و کسب انگیزه، به قول خود پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت