Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از انزلی با حضور دکتر مهدوی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری،رشیدی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی گیلان و جمعی از تولید کنندگان و توزیع کنندگان محصولات صنایع دستی،نشست تقویت و توسعه ظرفیت صادرات صنایع دستی منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

بنا بر این گزارش دکتر سید حجت مهدوی با تاکید بر لزوم احیای هنرهای سنتی بیان کرد: صنایع دستی همچون هویت و تاریخ کشور ارزشمند بوده و برای حفظ و احیای تاریخ و تمدن خود و معرفی آن به جهانیان باید بیش از پیش تلاش کرد و در این زمینه سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت های موجود در مشاغل خانگی منطقه با برگزاری دوره های مهارت آموزی و انتقال تجربه از هنرمندان پیشکسوت به جوانان اقدام به تقویت جوامع محلی و عرضه تولیدات صنایع دستی گیلان نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه توجه به نیاز بازار در تولیدات صنایع دستی را مهم ترین عامل موفقیت هنرمندان دانست و افزود : به‌روزرسانی تولیدات صنایع‌دستی دستی، تلفیق خلاقیت و سنت در این حوزه، و توجه به نیاز مخاطبان از عوامل موئثر در زمینه مخاطب پسندی و صادرات محصولات صنایع دستی بوده و در بخش معرفی محصولات جدید سازمان منطقه آزاد انزلی با برپایی بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی و حمایت از تولیدکنندگان بستر لازم را جهت معرفی تولیدات هنرمندان فراهم کرده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: به منظور تقویت و توسعه ظرفیت های صادرات محصولات صنایع دستی گیلان سلسله نشست های رفع موانع با مشارکت دستگاه های اجرایی برگزار خواهد شد تا با افزایش سهم کشورمان در بخش صادرات محصولات صنایع دستی درآمد پایدار برای تولید کنندگان ایجاد شود.

گفتنی است در حال حاضر تولیدات صنایع دستی شامل انواع محصولات حصیری،احجام چوب،گلیم و عروسک های بافتنی بیشترین حجم صادرات را از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس داشته است و حمایت از مشاغل خانگی بومی منطقه، ایجاد ارزش افزوده در کسب و کار محلی، نگاهداشت ذخیره های فرهنگی منطقه در حوزه صنایع دستی و ایجاد اشتغال از طریق درآمد زایی ریالی و ارزی مهمترین دلایل حمایت این سازمان از صادرات محصولات صنایع دستی است.

48

کد خبر 1480163

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد تولیدات صنایع دستی محصولات صنایع دستی منطقه آزاد انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود

نکته مهمی که در طرح توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس پیش‌بینی شده، کریدور سبزی است که هم‌اکنون در حال تعریف آن هستیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، دکتر مجید کیانی روز یکشنبه در بازدید از محل اجرای پروژه توسعه پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد کامیون‌ها و ترانزیت کالا در منطقه که منجر به ایجاد ترافیک گردیده و گلایه رانندگان و صاحبان کالا را به‌همراه داشت، طراحی پروژه فوق در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس با همکاری ادارات گمرک و پایانه‌های مرزی یکی از پروژه‌های کلیدی است که از سال ۱۴۰۲ مطرح و جانمایی این طرح توسط همکاران سازمان منطقه آزاد ارس در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۲ صورت پذیرفت و هم‌اکنون شاهد ورود کامیون‌ها به این محدوده هستیم.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه کارکرد این پایانه در ۴ حوزه تعریف و ظرفیت مناسبی برای پارکینگ خودروها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در کنار آن ترانشیبمنت کالا در این محدوده رخ داده و صادرات کالا و ورود کالا به محدوده‌های منطقه آزاد ارس صورت خواهد پذیرفت.

وی خاطرنشان ساخت: نکته مهمی که در طرح توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس پیش‌بینی شده، کریدور سبزی است که هم‌اکنون در حال تعریف آن هستیم که منجر به اتصال پایانه مرزی جلفا به محدوده گمرکی در مرز جلفا و در جوار رود ارس خواهد شد.

کیانی در تشریح اهمیت این اقدام گفت: تعریف کریدور سبز منجر می‌شود تمامی کارهای صادراتی در این پایانه صورت پذیرد و در نهایت شاهد خروج کامیون از مرز شویم که کاهش ترافیک در مرز جلفا را سبب خواهد شد و قطعا با این اتفاق و تسهیل عبور و مرور کامیون‌ها، ما شاهد افزایش حجم ترانزیت و صادرات از این مرز خواهیم بود.

وی در پایان ابراز داشت: اتصال راه‌آهن جلفا به روسیه در گذشته و تخلیه ۳۰۰ واگن بار در روز در این منطقه منجر به ایجاد زیرساخت‌ گردیده اما در مرور زمان این زیرساخت‌ها فراموش شده و ما امیدواریم با احیای کریدور ارس و کریدور ریلی جلفا، شاهد شکوفایی بیشتر این منطقه در عرصه صادرات و ترانزیت در کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود