Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی مجیدی،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: از حدود ۲۳۰پلاک مسکونی تاکنون تعداد ۱۶۳پلاک با همراهی مالکین همجوار امامزاده حسین(ع) تملک شده و حدود ۶۸پلاک باقیمانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در مورد اقدامات انجام شده در طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین اظهار کرد: این طرح در دهه ۸۰ برنامه‌ریزی و در اوایل سال ۹۲ _۹۳ بحث عملیاتی و اجرایی طرح توسعه توسط دستگاه‌های مربوطه در استان قزوین آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مباحث تورمی و مشکلات اقتصادی جامعه و بالا و پایین شدن ارزش املاک و خانه‌های شهری، منطقه دباغان و امامزاده حسین(ع) هم دستخوش این تغییرات قیمتی شد و افزایش‌ ماهانه و سالانه را در این املاک شاهد بودیم؛ به همین دلیل تاحدودی روند تملک اراضی و املاک همجوار در طرح توسعه با مشکل مواجه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در قالب اجرای طرح توسعه امامزاده حسین(ع) مقرر شده که ۲۳۰پلاک مسکونی تملک شود؛ زیرا در این اراضی نه تنها فضاهای زیارتی بلکه فضاهای خدماتی، فرهنگی و ورزشی برای اهالی شهر قزوین و زائران ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: از حدود ۲۳۰پلاک مسکونی تاکنون تعداد ۱۶۳پلاک با همراهی مالکین همجوار بقعه تملک شده و حدود ۶۸پلاک که از این تعداد هم ۱۰پلاک دارای سند مالکیت نیست؛ باقیمانده است.

 

مجیدی بیان کرد: برای تحقق این امر لازم است که دستگاه‌های متولی طرح تملک امامزاده حسین(ع) و اهالی ساکن همجوار بقعه همدلی و همکاری با هم داشته باشند تا بتوان این کار را به سرانجام رساند.

وی یادآور شد: هر مالکی که حاضر به واگذاری املاک خود برای اجرای طرح تملک امامزاده حسین(ع) باشد بلافاصله اقدامات لازم جهت خریداری واحد مسکونی انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم طی یک سال آتی بحث تملک املاک همجوار این بقعه انجام شود.

این مقام مسئول گفت: طرح توسعه در یک مقیاس مشخص در محدوده امامزاده حسین(ع) اجرا می‌شود متاسفانه اینگونه نبوده که تملکات انجام شده همه در یک نقطه مشخص شکل گرفته باشد که آن محدوده آزادسازی شده باشد و بتوان فاز یک طرح امامزاده حسین(ع) را اجرایی کرد.

وی بیان کرد: به طور مثال در یک کوچه چند منزل خریداری شده و آواربرداری هم توسط شهرداری انجام شده و در آن محل چند خانه باقی مانده است و تا تملک انجام نشود نمی‌توان آواربرداری بناها را به شکل کامل انجام داد؛ از طرفی چون موضوع مربوط به امامزاده حسین(ع) بوده و مسئله معنوی و ارتباط دلی مردم با بقعه امامزاده حسین(ع) است کارگزاری هیچ وقت وارد مباحث قهری و قانونی نشده است.

مجیدی تصریح کرد: همه حاضرین در کارگروه طرح تملک امامزاده حسین(ع) بر این موضوع تاکید دارند که این اتفاق باید با همراهی و همدلی شکل بگیرد نه به وسیله قوانین و مباحث قهری که لازمه انجام این موضوع هم همدلی بین مردم و مسئولان است.

وی اضافه کرد: کارگروه طرح تملک امامزاده حسین(ع) تلاش زیادی داشته است البته یک الی دو سال به دلیل ارقام ریالی بالا، طرح تملک متوقف شده بود که با توجه به اقدامات انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و استانداری و کارگروه استانی، خوشبختانه گره‌گشایی در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین گفت: متاسفانه بر اساس تبلیغات اشتباه یا برداشت‌های اشتباه مردم، تصور بر این است که مبلغ ریالی زیادی موجود است و ما باید به هر قیمتی که مالکین عنوان می‌کنند خانه‌ها را بخریم در حالیکه باید املاک به درستی قیمت‌گذاری شود.

وی تصریح کرد: از مالکین منازل مسکونی باقیمانده در طرح تملک امامزاده حسین(ع) تقاضا داریم که همراهی لازم را با مجموعه کارگزاری داشته باشند و ما نیز تلاش می‌کنیم املاک به قیمتی خریداری شود که مالکان بتوانند صاحب‌خانه شوند.

مجیدی در بخش دیگر سخنان خود در مورد مشکلات اراضی شفیع آباد عنوان کرد: اراضی موقوفه کاربری‌های مشخصی دارد در شفیع آباد نیز اراضی‌ای که در اختیار شرکت تعاونی جانبازان قرار گرفته، موقوفه زراعی است و ما با همه هزار و ۵۰۰نفری که عضو این شرکت تعاونی هستند سند اجاره قانونی مزروعی داریم یعنی می‌توانند کار کشاورزی انجام دهند.

وی یادآور شد: مجموعه اوقاف و امور خیریه استان متولی تغییر کاربری نیست، بلکه تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج است و توسط دستگاه‌های متولی مربوطه انجام می‌شود و ما هرگز مانعی برای شکل‌گیری شرکت تعاونی جانبازان نبوده و نخواهیم بود.

این مقام مسئول در پایان گفت: هرگاه توانستند از کمیسیون ماده پنج و مراکز متولی حوزه تغییر کاربری، مجوز لازم برای ساخت و ساز بگیرند یقین بدانید مجموعه اوقاف نیز همراهی می‌کند و اسنادشان را تبدیل به کاربری جدیدی که مجوز گرفتند؛ می‌کند و حق و حقوق موقوفه متناسب با نوع تغییر کاربری از مستاجر دریافت خواهد شد.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح تملک امامزاده حسین ع تغییر کاربری استان قزوین خیریه استان انجام شده طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تعداد ۴ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و تعداد ۷مورد حکم ماده ۳ به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی با حضور پرسنل یگان حفاظت امور اراضی، مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط در شهرستان دورود به حالت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در مورد قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مهمترین اقدامات و اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک هست مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلامات لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ثانیه شمار اخطار اصلاح آگهی های مسکن دیوار و شیپور روشن شد!
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد