Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در دیداری با وزیر بهداشت این کشور در خصوص همکاری‌های تهران و وین در حوزه بهداشت گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، عباس باقرپور اردکانی، سفیر کشورمان در اتریش در دیدار روز سه شنبه مورخ 7 بهمن ماه 1399 با رودلف آنشوبر، وزیر فدرال بهداشت، امور اجتماعی، مراقبت و حمایت از مصرف کننده اتریش در خصوص همکاری‌های ایران و اتریش در حوزه بهداشت و درمان و تامین اجتماعی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار باقرپور، در پاسخ به استفسار وزیر بهداشت اتریش، توضیحاتی را در ارتباط با وضعیت کرونا، پیشرفت‌های انجام شده توسط شرکت‌های ایرانی برای تولید تجهیزات پزشکی تشخیص و مقابله با کرونا از جمله واکسن بومی کرونا با وجود چالش‌های ناشی از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا ارائه داد و افزود که ما در عین حال معتقدیم که همکاری بین المللی جمعی برای ریشه کن کردن این تهدید جهانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

در این ملاقات ضمن مرور روند همکاری‌های دو کشور در حوزه بهداشت و درمان، بر هم افزایی و تبادل تجربه در زمینه های بیمارستان‌های هوشمند، بیوتکنولوژی، توریسم سلامت، مراقبت اجتماعی و بیمه درمانی، الکترونیکی کردن نظام سلامت و E- Health، ساخت تجهیزات پزشکی، پروتکل های درمانی و داروسازی تاکید گردید.

توافق شد گفت‌وگوها برای تعمیق و گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه بهداشت، درمان و مراقبت‌های اجتماعی تداوم یافته و وزرای بهداشت دو کشور نیز در آینده نزدیک گفت‌وگو داشته باشند.

ایران و اتریش پیشینه مثبتی از همکاری در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در زمینه بیمارستان سازی و تبادل دانشجویان پزشکی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عباس باقرپور اتريش حوزه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • ملاقات دختران فوتبالیست با سفیر ایران؛ تورنمنت کافا به ایستگاه پایانی رسید
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند