Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی، رئیس کل این بانک که به منظور انجام مذاکرات در خصوص مسایل بانکی و تجاری به عمان سفر کرده است، در ادامه دیدار‌های خود، عصر امروز با قیس بن محمد الیوسف، «وزیر صنعت و تجارت» این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در این دیدار با بیان اینکه کشور عمان همواره شریکی راهبردی برای ایران بوده است، تصریح کرد: درصدد هستیم روابط تجاری مان را با عمان به عنوان یک شریک تجاری بیش از گذشته تعمیق بخشیم؛ لذا این سفر فرصتی است که با توجه به تحولات رخ داده در عرصه بین الملل، همکاری‌هایمان را بسط و گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه دولت عمان علی رغم فشار حداکثری آمریکا، روابط تجاری و بانکی خود را با ایران حفظ کرده است، گفت: در حال حاضر فشار حداکثری آمریکا شکست خورده و ضروری است که مراودات تجاری با توجه به سابقه طولانی و تاریخی روابط میان دو کشور، بیش از پیش گسترش یابد.

همتی یادآور شد: همچنین معتقدیم می‌توان از ظرفیت و همراهی بخش خصوصی دو کشور برای بهبود سطح و حجم تجارت میان دو کشور بهره گرفت.

وی برای تحقق این مهم پیشنهادات خود را به طرف عمانی ارائه کرد.

همچنین در این نشست، قیس بن محمد الیوسف، وزیر صنعت و تجارت عمان، ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده از سوی رییس کل بانک مرکزی و هیئت همراه، تأکید کرد که این کشور تلاش خود را به منظور ایجاد و گسترش روابط تجاری با ایران به کار خواهد گرفت.

گفتنی است در ادامه این جلسه، دو طرف در خصوص چگونگی به کارگیری راهکار‌ها و ابزار‌های مورد نیاز با مباحث عملیاتی مرتبط با گسترش همکاری‌های تجاری و بانکی به بحث و گفت و گو نشستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانک مرکزی همکاری اقتصادی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه

لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی به همراه ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران روز گذشته با محمد اله‌یاری فومنی مدیر عامل بنیاد رودکی دیدار و گفتگو کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالارهای مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین دو کشور باشد.

علی قمصری نامزد دریافت جایزه جهانی براوو شد / اجرا با ارکستر سمفونیک مسکو

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی 2018، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه و ... اشاره کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیادهای فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکارهای گسترش همکاری‌ها در غالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و گفت: تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری دو طرفه اقدام کنند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیادهای هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکسترهای سمفونی دوطرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران میهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهادهای اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد