Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته استان کرمان همزمان با ۲۴ مرکز جامع درمان و باز توانی معتادان بهبود یافته کشور افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته استان کرمان عصر امروز با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور به صورت وبینار و با حضور جمعی از مسئولان استانی در کرمان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه  مرکز مذکور مخصوص آقایان است، افزود: این مرکز ظرفیت نگهداری ۶۰ نفر را دارد که در حال حاضر ۵۴ مددجو در این مرکز تحت درمان هستند.

"عباس صادق زاده" اظهار کرد: برای راه اندازی این مرکز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از سوی بخش خصوصی و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار از سوی بهزیستی استان کرمان بابت تجهیزات درمان و بازتوانی معتادین تخصیص داده شده است. 

وی با اشاره به اینکه افراد برای درمان در این مرکز چهار ماه اقامت دارند، گفت: بعد از این مدت نیز ۱۵ روز درمان سم زدایی  انجام می شود. 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه افراد تحت درمان در مرحله بعد سه و نیم ماه اقامت برای درمان های روانشناختی، حرفه آموزی و تغییر رفتار را در این مرکز دارند، بیان کرد: بعد از ترخیص نیز هفته ای سه جلسه دو ساعته برای مشاوره و راهنمایی افراد برگزار می‌شود. 

وی اذعان کرد: با توجه به درمان های در نظر گرفته شده در طول این مدت احتمال بازگشت معتادان بهبود یافته بسیار پایین خواهد بود و می توان گفت که بازتوانی کامل در این مراکز صورت می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: خلاء این مرکز در کرمان بسیار مشهود بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معتادان بهبودیافته بهزیستی استان کرمان مرکز جامع درمان درمان و بازتوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت، افزود: هم اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار شده و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین امسال احداث ۴ خانه بهداشت در روستا‌های تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیّران سلامت در این شهرستان ادامه داد: ۳۰ میلیارد از طرف خیّران سلامت برای تکمیل طرح بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه اندازی خدمات شیمی‌درمانی هلال‌احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و ۵ درصد هم از طرف هلال‌احمر تامین خواهد شد.

عباسی در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین‌اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولویت‌های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تکمیل این طرح‌ها سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان