Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: کار هیات داوران سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید و شانزده فیلم سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر معرفی شدند در این بین خبری از «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله نیست. برخی گزارش ها از این حکایت دارد که فیلم "قاتل و وحشی" ساخته حمید نعمت الله به دلیل نمایش گوش لیلا حاتمی از جشنواره فیلم فجر حذف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی گزارش ها از این حکایت دارد که فیلم "قاتل و وحشی" ساخته حمید نعمت الله به دلیل نمایش گوش لیلا حاتمی از جشنواره فیلم فجر حذف شده است.
ار هیات داوران سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید و شانزده فیلم سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر معرفی شدند در این بین خبری از «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله نیست. اما «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با اصلاحاتی در بین شانزده فیلم حضور دارد.
ایراد هیات داوران به شیشلیک به خاطر دیالوگ های آن بوده است. شیشلیک تاکنون سه بار اصلاحیه خورده است. یکی از سکانس های آن نیز با ایراد هیات داوران روبه رو شده بود.
نهایتا شیشلیک با اصلاحات صورت گرفته به جشنواره رسید.
«شیشلیک» که یک فیلم کمدی است، آخرین فیلمی بود که فرم حضور در جشنواره را پر کرد. در این فیلم رضا عطاران، ژاله صامتی، پژمان جمشیدی، مه‌لقا باقری، وحید رهبانی، عباس جمشیدی‌فر و جمشید هاشم‌پور بازی کرده‌اند. مهدویان این فیلم را به نویسندگی امیرمهدی ژوله ساخته است.
ماجرای عجیب قاتل وحشیاما در مورد "قاتل و وحشی" ماجرا کمی عجیب است. براساس گزارش‌ها مسئله فیلم حمید نعمت الله موی تراشیده‌شده بازیگر زن است. البته ظاهرا موی تراشیده مشکل اصلی نیست و به نمایش گوش لیلا حاتمی در اثر تراشیدن مو ایراد گرفته شده است.
بازیگری زن‌ها در سینما با سر تراشیده ماجرای تازه‌ای نیست و پیش‌تر بازیگرهای زیادی این را تجربه کرده‌اند، مثل فریماه فرجامی در فیلم «سرب»، رویا نونهالی در «زندان زنان»، زهرا داوودنژاد در «بچه‌های بد»، شایسته ایرانی در «آینه‌های روبرو»، پانته‌آ بهرام در «شنای پروانه» و رویا تیموریان در «شیفتگی» که برخی هم به نحوی با مشکل مجوز روبرو شدند.
البته برخی دیگر از منتقدان این فیلم می گویند، "قاتل و وحشی" به سوژه بردگی جنسی می پردازد و حاوی صحنه‌های خشونت آمیز است.
ایراد هیات نظارت به "قاتل و وحشی" با واکنش های انتقادی زیادی در شبکه های اجتماعی روبه رو شده است.
بهمن بابازاده روزنامه نگار در این باره نوشته است: "آدم یادِ روزهای تلخ و وحشتناک دهه ۶۰ می افتد... فیلم قاتل و وحشی جدیدترین فیلم حمید نعمت الله که این روزها مورد ستایش منتقدین قرار گرفته، به دلیل سرِ تراشیده لیلا حاتمی و نمایان بودن گوشِ این بازیگر، توقیف شده و از نمایش آن در جشنواره فیلم فجر ممانعت به عمل آمده.»
کاربری هم نوشته است: «قاتل و وحشی پیش از اکران در جشنواره توقیف شد؟ حتی در دولت احمدی نژاد هم فیلم های توقیفی بعد از جشنواره و در زمان گرفتن پروانه نمایش توقیف می شدند نه این شکلی و قبل اولین اکران جشنواره! اون افتضاح عصبانی نیستم و تغییر زمان اکرانش در جشنواره مشخص بود بعد ۸سال به اینجا خواهد رسید.»
پیش از این جمعی از هنرمندان مطرح سینما از جمله هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، نوید محمدزاده و حامد بهداد به حمایت از این فیلم پرداخته و خواستار این شده بودند که فیلم در جشنواره به قضاوت مردم و تماشاگران گذاشته شود.
قاتل وحشی فیلمی ایرانی در ژانر وحشت و جنایی-معمایی به کارگردانی حمید نعمت‌الله، و با فیلمنامه‌ای از معصومه بیات و حمید نعمت‌الله، محصول سال ۱۳۹۸ است.
فیلم در میانهٔ راه ساخت به علت مشکل بودجه برای مدتی متوقف شد و همچنین به دلیل اختلافات مالکیتی مجوز حضور در جشنواره فجر ۹۸ را نگرفت، اما سرانجام در پاییز سال ۱۳۹۹، با اتمام مراحل صدا و ساخت موسیقی آماده‌ی نمایش شد.
لیلا حاتمی، امین حیایی، شهرام حقیقت‌دوست و ستاره اسکندری بازیگران فیلم «قاتل و وحشی» هستند و همایون شجریان هم برای چهارمین‌بار در این فیلم با نعمت‌الله همکاری کرده است.
داوران فیلم‌های سینمایی ساره بیات و محمد احسانی، مرتضی پورصمدی، بهرام توکلی، نیما جاویدی، سیدجمال ساداتیان و مصطفی کیایی پس از بازبینی ۵۷ فیلم سینمایی، ۱۶ فیلم در رشته‌های مختلف را برای نامزدی در بخش سودای سیمرغ به شرح زیر اعلام کردند:
۱-ابلق، کارگردان: نرگس آبیار، تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی۲- بیِ همه چیز، کارگردان: محسن قرایی، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی۳- تک تیرانداز، کارگردان: علی غفاری ، تهیه‌کننده: ابراهیم اصغری۴- تی تی، کارگردان: آیدا پناهنده، تهیه‌کننده: آیدا پناهنده۵- خط فرضی، کارگردان: فرنوش صمدی، تهیه‌کننده: علی مصفا۶- رُمانتیسم عماد و طوبا، کارگردان: کاوه صباغ‌زاده، تهیه‌کننده: مهدی صباغ‌زاده۷- روزی روزگاری، آبادان، کارگردان: حمیدرضا آذرنگ، تهیه‌کنندگان: علی اوجی، عبداله اسکندری۸- روشن، کارگردان: سیدروح‌اله حجازی، تهیه‌کننده: سیدروح‌اله حجازی۹- زالاوا، کارگردان: ارسلان امیری، تهیه‌کنندگان: سمیرا برادری و روح‌اله برادری۱۰- ستاره بازی، کارگردان: هاتف علیمردانی، تهیه‌کننده: علی سرتیپی۱۱- شیشلیک، کارگردان: محمدحسین مهدویان، تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری۱۲- گیج‌گاه، کارگردان: عادل تبریزی، تهیه‌کننده: میرولی‌اله مدنی۱۳- مامان، کارگردان: آرش انیسی، تهیه‌کننده: مجید برزگر۱۴- مصلحت، کارگردان: حسین دارابی، تهیه‌کننده: محمدرضا شفاه۱۵- منصور، کارگردان: سیاوش سرمدی، تهیه‌کننده: جلیل شعبانی۱۶- یدو، کارگردان: مهدی جعفری، تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح
منبع: فرارو برچسب ها: قاتل و وحشی ، جشنواره فجر ، لیلا حاتمی

منبع: خرداد

کلیدواژه: قاتل و وحشی جشنواره فجر لیلا حاتمی جشنواره فیلم فجر حمید نعمت الله هیات داوران قاتل و وحشی تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست

به گزارش قدس آنلاین،  اولین دورهمی آسمونی‌ها در جشن ۱۰ سالگی فعالیت بادبوم ویژه فعالیت‌های سینمایی نوجوان‌ها در مجموعه‌های سینمایی و تلویزیونی، با حضور حمید امامی دبیر جشنواره و محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و جمعی در خانه هنرمندان برگزار شد.

سید حمید امامی مدیر بادبوم به جمع هنروران نوجوان حاضر در جشن اشاره کرد و گفت: ما در این جمع قرار بود یک دورهمی ساده داشته باشیم اما کار گسترده شد و بخاطر محدودیت‌ فضا نصف بچه‌هایی که قرار بود دعوت شوند، دعوت نشدند و انشالله دورهمی بعدی در ورزشگاه آزادی باشد.

موضوعات «آسمون» را مطابق با نوجوانان انتخاب کنیم

او به آغاز فعالیت بادبون در سال ۹۳_۱۳۹۲ پرداخت و از خانواده‌های بچه‌های عضو بادبوم قدردانی کرد و افزود: از تمام پدر و مادران بچه‌های عضو بادبوم بخاطر اینکه این‌ سال‌ها با ما ساختند درحالی که بارها موقعیت بادبوم عوض شد، تشکر می‌کنیم.

دبیر جشنواره «آسمون» از آغاز یک جشنواره جدید خبر داد و ادامه داد: امروز آغاز رسمی جشنواره آسمون است؛ این جشنواره ویژه تولید محتوای برای بچه‌های ۹ تا ۱۸ سال است که جوایز بسیار ارزشمندی دارد و که آغاز رسمی آن با شماهایی است که در این مدت با ما بودند.

امامی با بیان اینکه موضوعات و جوایز و تمام جزئیات جشنواره در asemoonfest.ir آمده است،  تاکید کرد: سعی شد موضوعاتی انتخاب شود که کاملا مربوط با نسل ضد و دهه هشتاد و نودی‌ها باشد چون می‌خواهیم ثابت کنیم نوجوان‌ها می‌توانند آینده‌ خودشان را شکل بدهند.

 برای فیلمسازی از خودتان شروع کنید

سپس، محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در سخنانی نوجوانی را بهترین دوره زندگی هر فرد دانست و افزود: باید برای دوره نوجوانی به‌شدت تلاش کرد و اشتباه اینجا جایز است و حتما در بزرگسالی می‌توان از اندوخته‌های آن استفاد کرد.

او از تکرار تجربه در نوجوانی به‌عنوان یک توصیه یاد کرد و تاکید کرد: در نوجوانی باید بسیار تجربه کرد؛ این دوره فرصتی برای آزمون و خطاست و هیچ اشکالی ندارد و خطا کرد چراکه این تجارب مواد خام آینده خواهند شد تا از آن‌ها استفاده مفید کرد.

این فیلمساز در توصیه‌هایی برای نوجوانانی که قصد دارند در عرصه فیلمسازی و بازیگری فعالیت کنند، گفت: من خودم در سینما کارم را با فیلم کوتاه و ارزان‌قیمت شروع کرده‌ام. به بچه‌هایی که می‌خواهند کارگردانی و بازیگری را در آینده دنبال کنند، توصیه می‌کنم از خودتان و تجارب و خاطرت‌تان شروع کنید؛ تمام آنچه که شما هستید و تجریه شخصی دارید و آن چیزهایی که هویت شماست برای شروع فیلمسازی به شما کمک خواهند کرد.

 به اولین چیزی که نیاز دارید، ایده است

خردمندان از ایده به‌عنوان اولین مرحله برای فیلمسازی یاد کرد و گفت: یک فیلمساز و نویسنده اول چیزی که برای شروع نیاز دارد، ایده است. من در ابتدای راه یک توصیه دارم، به تجربیات شخصی خودتان رجوع کنید چون بهترین ایده فیلمسازی از خودتان و خاطرات شماست پس در خاطرات‌تان جستجو کنید که چه لحظاتی در زندگی دارید که شما را تحت تاثیر قرار داده و آن اتفاق را به خوبی می‌شناسید چوم همراه با رنج و حس غرور و ... است و نسبت به آن اطلاعات کامل دارید و همین‌ها قابلیت ساخت یک فیلم کوتاه را به شما خواهد داد چراکه به ابعاد آن اشراف دارید.

او به ذکر نمونه‌هایی از تجارب مشترک بچه‌ها پرداخت و عنوان کرد: درباره دوچرخه و شغل پدرتان و موضوعاتی که به‌خوبی آن را می‌شناسید، فیلم بسازید که جزئیات قابل لمس از آن‌ها در ذهن داشته باشید که همگی برامده از تجربه شخصی شماست. همه فیلمسازان بزرگ اولین داستان و شعر و فیلم را از تجربه درونی و غنی شده خودشان ساخته‌اند. البته اینکه آیا این خاطرات به‌تنهایی برای ساخت فیلم کافی است، باید بگویم خیر! بلکه باید به آن‌ها واقعیت و تخیل اضافه کنیم تا فیلم به یک اثر هنری تبدیل شود.

کارگردان "بیست و یک روز بعد" تجاربی از فیلمسازی خود را با نوجوان‌ها به اشتراک گذاشت و گفت: من وقتی نوجوان بودم در اوایل دهه ۷۰ یک همکلاسی داشتم که شرایط اقتصادی خوبی نداشت و همین موجب مشکلاتی می‌شد که مدیران مدرسه قصد داشتند او را اخراج کنند و  این سوژه برای من محور یک داستان شد چون او را به‌خوبی می‌شناختم.من این داستان را با چاشنی تخیل نوشتم و چاپ شد و اولین تجربه نویسندگی من رقم خورد و من فهمیدم می‌توانم از خاطراتم داستان بنویسم. در ادامه من برای فیلمسازی از این روش استفاده کردم و فیلم "بیست و یک روز بعد" که قصه‌ی واقعی داشت با هدف حرکت به‌سمت درون مایه تخیل به آن آمیخته شد تا بتوانیم در فیلم حرفی داشته باشیم.

خردمندان خطاب به حاضرین گفت: توصیه می‌کنم تجربیات و خاطرات‌ خودتان را درباره موضوعات و دوستانی که به‌شدت آن‌ها را می‌شناسید را بنویسید که برای شما تولید داستان می‌کنند. به‌نظرم فیلم ساختن به‌شدت ارزان و آسان شده و هیچ چیز جز گوشی موبایل برای فیلم‌سازی لازم نیست و این امکاناتی است که در دست همگی قرار دارد.

او افزود: بچه‌هایی که می‌خواهند بازیگر شوند باید ده برابر یک نقش را در زندگی روزمره خودشان بازی کرده باشند و ده‌ها قدم از یک تست بازیگری جلوتر باشند و یادبگیرند که تقلید کنند و افعال دیگران را شبیه‌سازی کنند و برای نقش‌های مختلف شناسنامه درست کنند. مدل راه رفتن، حرف زدن و فکر کردن زندگی افراد و مشاغلی  مثل نجار، بنا و پزشک را مرور کنند تا آماده همکاری با یک فیلم باشند.

دیگر خبرها

  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال‌ هستند؟
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد