Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@03:57:18 GMT

اجرای پروژه صیانت از زیست بوم دریا در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۱۸۸۷

اجرای پروژه صیانت از زیست بوم دریا در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمید رضا محمد حسینی تختی اظهار داشت: حجم بالای عملیات در بندرشهید باهنر بویژه در بخش شناورهای سنتی موجب می‌شود تا همه روزه مقادیر قابل توجهی زباله در این بندر تولید شود. 

وی افزود: عدم توجه به آلاینده دریایی ناشی از تولید زباله‌های لنج‌های سنتی علاوه بر زیان هایی که بر حیات دریایی وارد می سازد آلودگی‌هایی نیز متوجه اسکله‌ها می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسینی عنوان کرد: در محدوده بنادر و لنگرگاه‌ها، به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست‌ محیطی از سوی برخی شناورها، اکوسیستم دریایی و آب‌های سطحی با تهدیدات جدی مواجه هستند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی در برابر آلودگی‌ها، پروژه صیانت از زیست بوم دریا و توسعه و ترویج فرهنگ صیانت از محیط زیست دریایی با تمرکز بر شناورهای سنتی و به محوریت بخش حفاظت محیط زیست و همکاری اداره پشتیبانی در بندر شهید باهنر آغاز شد.

وی در خصوص فرآیند اجرای این پروژه اظهارداشت: براساس ساز و کار تعریف شده و اطلاع رسانی که پیشتر در بندر صورت گرفته نماینده شناورهای سنتی در زمان‌های تعیین شده زباله شناورهای خود را در مکانی مشخص به متصدی جمع آوری تحویل داده و پس از اخذ رسید به ازای آن پلاستیک زباله دریافت می‌کنند.

محمد حسینی تختی با تاکید بر این موضوع که از این پس شناورهای سنتی ملزم به تامین سطل زباله اختصاصی و تفکیک زباله خود از مبدا هستند، اظهار داشت: از ارائه خدمات به شناورهایی که به هر دلیل از تحویل زباله به متصدی مربوطه و در زمان مشخص شده امتناع کنند، معذور هستیم.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد حسینی تختی هرمزگان بندرعباس مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر شناورهای سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی عسکری روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت،در نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر اظهار کرد: بندر خرمشهر دارای یک ترمینال مسافری دریایی به نام خلیج فارس با ۶ هزار متر مربع مساحت و ۲ پست اسکله است که روزانه می‌تواند به ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر خدمات‌دهی کند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تاکید بر اینکه خط دریایی خرمشهر به کویت فعال است گفت: بندر خرمشهر آمادگی کامل برای برقراری خط مسافری دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس را در سریعترین زمان ممکن دارد.

عسکری خاطرنشان کرد: وجود نظام تعرفه‌ای مناسب، جذاب و شفاف برای بازاریابی و ترغیب تردد مسافران از طریق تردد دریا با اعطای تخفیف ۹۰ درصدی در هزینه حقوق و عوارض شناورهای مسافری ایرانی و خارجی از امکانات قابل توجه موجود در بندر خرمشهر است.

خبرنگار؛یوسف منصوری

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901065

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد